Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä oireita ennen oksennustaudin alkua?

Vierailija
09.02.2015 |

Oon ollut tekemisissä oksennustautia sairastavan kanssa ja nyt eilisestä iltapäivästä asti ollut heikko olo, päätä ja lihaksia särkee, ei kuitenkaan kuumetta.Välillä mahassa velloo mut ei okseta vielä. Voiko ennakko-oireita olla näin pitkään ennen kuin tautauti alkaa? Pelottaa että iskee nyt, kun oon yksin lapsen kanssa kotona (1.5v), mies reissutöissä ja mun vanhemmatkin lomareissulla. Eli ketään en saa avuksi näinä päivinä jos sairastun...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin mahataudissa,veemäinen tauti ja yllättäin tuli,vellova täysinäinen olo yölla ja aamulla alkoi oksettaa..koko päivän nukuin,päätä särki ettei voinut pitää silmiä auki ja uni tuli heti. mun mielestä mahatautiin ei kuulu kipu,kouristaa alamahaa tietty kun tulee ruikuli...

Vierailija
22/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olin mahataudissa,veemäinen tauti ja yllättäin tuli,vellova täysinäinen olo yölla ja aamulla alkoi oksettaa..koko päivän nukuin,päätä särki ettei voinut pitää silmiä auki ja uni tuli heti. mun mielestä mahatautiin ei kuulu kipu,kouristaa alamahaa tietty kun tulee ruikuli...

Jaahas ..😂 väärin sairastettu 😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että täällä joku miinustaa ihan miinustamisen ilosta satunnaisia vastauksia, ketjussa kuin ketjussa, eipä tuosta kannata välittää. :)

Mä en oo kovin montaa vatsatautia aikuisena sairastanut, mutta kyllä mulla useinmiten oksutaudeissa se kipu ylävatsalla (välillä jo ennen muita oireita) on tosi raju, ja lapsuuden oksutaudeistakin muistan nimenomaan kivun. Siis eri kipu kun se sitten rikulin/oksun tullessa tuleva kouristus. Niin me siis vaan ollaan erilaisia.

Vierailija
24/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että täällä joku miinustaa ihan miinustamisen ilosta satunnaisia vastauksia, ketjussa kuin ketjussa, eipä tuosta kannata välittää. :)

Mä en oo kovin montaa vatsatautia aikuisena sairastanut, mutta kyllä mulla useinmiten oksutaudeissa se kipu ylävatsalla (välillä jo ennen muita oireita) on tosi raju, ja lapsuuden oksutaudeistakin muistan nimenomaan kivun. Siis eri kipu kun se sitten rikulin/oksun tullessa tuleva kouristus. Niin me siis vaan ollaan erilaisia.

Varmaan näin on. Mulla on ollut muutama ihan lähekkäin, alkaa jo epäilyttää onko tämä joku mun juttukun ei muihin tartu.?

Vierailija
25/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näin on. Mulla on ollut muutama ihan lähekkäin, alkaa jo epäilyttää onko tämä joku mun juttukun ei muihin tartu.?

Voiko olla noro-virus, säilyy pinnoilla jopa viikkoja? Tyyliin jossain auton ratissa, jota ei välttämättä oksutaudin jälkeisessä desinfiointisiivouksessa huomaa putsata.. :D 

Vierailija
26/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on oireita, niin silloinhan se tauti on alkanut.

Vierailija
27/38 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollut muutaman päivän paha olo muuten ihan hyvä olo että jaksan tehdä kaikkea ja syön myös hyvin minulla on kyllä oksennusfobia että johtuisiko siintä?

Vierailija
28/38 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustauti oireet ovat oksennukset, mahakipu, ripuli mahdollisesti päänsärky, kuumeilu, pelkkää pahaa oloa, pelkkää maha kipua,yleensä on myös tosi kalpea eli kipeän näköinen. Ruoka ei maistu ja on veltto olo. Usein myös palelee ja väsyttää. Yleensä on ylä tai ala vatsa kipu yleensä ylä vatsa. Pahaa oloa voi myös tulla jos on oksennusfobia kuten minulla on ja sen takia minulla on usein todella paha olo

Vierailija
29/38 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se nyt ihan noinkaan ala

Vierailija
30/38 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ajankohtaista.

Selkein oire on kova kouristava ylävatsakipu. Lisäksi vilunväreet. Niillä starttaa noro. Yleensä ensioire on ripuli ja siinä vaiheessa on vielä toiveikas olo. Lopulta kuitenkin eritteet lentää huudon säestyksellä molemmista päistä niin että puntit tutisee. 

Vierailija
31/38 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Me foobikot vältellään sitä viimeseen asti ja vähänkin on kumma olo vatsassa tullaan tänne lukemaan oireita ettei varmasti ole sitä mitä pelätään. Miulla on niin paljon ilmaa vatsassa ja kuivattaa. Huono ruokavaliohan tän aiheuttaa ja stressi mut silti täällä koska🤷🏻 stressi vatsa on syvältä. Kuvotusta ei ole, kipuja heikkoutta ei ole, alavatsassa pyörii ja ahistaa. Tää on tätä

Vierailija
32/38 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut, että mahatauti tekisi tuloaan päiväkausia. Kyllä se on aina tunneista kyse kun huomaa ensioireita.

Vierailija
33/38 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oksetti eilen illalla kauheesti ettö jalkojen välissä oli valmiina ämpäri. Nyt kun mä heräsin, nyt oksettaa taas ja oksu on kurkussa... Päätäkin alkoi just äsken särkee vähäsen.. :(( Oksua ei oo tullu viel, mut varmaa koht tulee. Mut oksutaudissa mua auttaa colan ja vissyn sekotus juomapullossa. Sitä oon juomassa nyt, mut kumma juttu kun ei helpota pitkäksi aikaa. Tuntuu että juoma tulisi vain kohta ämpäriin. Eikai oo mitää sairausta? Mielummin sais olla vaan mahatauti. Ja mulla kun tulee nälkä nii en pysty syömään koska syön leivästäkin yhden pienen palaisen.. Mutta sitten kun ei okseta kauheasti niin pystyn vähän syömään. Sori pitkästä tekstistä.

t. 11v tyttö

Joskus mahatauti oireilee vaan huonona olona, ilman että edes tulee oksennusta. Se on hyvä merkki, jos on yhtään nälkä, silloin on jo paranemaan päin.

Jep, tuli nälkä ja en syönyt kuin pienen banaanin sekä pari hapankorppua ja tuli ulos melkein heti. Pysyy sisällä jos juon vähitellen ja vähän kerrallaan. Harmi vain että samana päivänä alkoi menkat niin tuplapaha kun kovat menkkakivut 

Vierailija
34/38 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita. Viimeksi alkoi kesken kahvin ja tupakan. En ehtinyt tehdä mitään kun oksensin kahvia nenän kautta.

Vierailija
35/38 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se noro, adeno, vatsasta lähtevä influ (k-variaatio) vai koli? Entä onko se ruoka-aineesta tai närästyksestä lähtenyt vai tauti. Muuta?

Vierailija
36/38 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtäkkiä on vaan tullut juoksukiire vessaan ennen kuin laatta lentää. Kaikki perheenjäsenet ei edes ehtineet.

Vierailija
37/38 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että laitan näin myöhässä tämän. Mutta sinulla voi olla vaikka oksennusfobia. Juuri se mikä on minulla.

Minulla on todellakin oksennus fobia, pelkään eniten maailmassa vatsatautia, syy on se etten osaa oksentaa, kyllä siinä jo pelkää ettei kuolekaan kun on neljä tuntia yökkinyt vessassa, eikä mitää tule ulos. Viimeksi kun oli, niin sain vihdoin ja viimein sen puolikkaan fisherman friendsin ulos, mutta yökkääminen ei siihen loppunut. Viikko meni sitten toipuessa. Ja kyllä olisi ollut muutakin tekemistä aamuyöllä kuin viettää aikaa vessassa 

Vierailija
38/38 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykyään alkaa mahatauti oireilla 1-2vrk ennen, polttaa mahaa ihan hirveästi, oksettaa ja sit tulee yhtäkkiä parempi olo ja luulee, että säästyi. Sit alkaa lentään molemmista päistä. Mulle tulee jopa kamala nälkä ennen kun alan oksentaan ja ripuloimaan. Sit se pahin kestää sen 3-6h ja sit on ohi. Heikko olo jatkuu kyllä yleensä pari pv. Erikoinen taudinkuva mulla, mutta aina on pitkään selkeitä oireita ennen ku alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan