Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalikset 2007 maalis-huhtikuussa 2009

01.03.2009 |

Hei kaikki, kuukausi on vaihtunut:)

Tuossa oisi linkkiä, näyttää oudolta joten en ole varma menikö oikein..täytyy testata.

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

T.Hanan

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin linkkiä ja toimii :)

Tämä onkin sitten meidän oma kuukausi. Safian synttäreitä juhlimme 23.3 ja Zahran jo ylihuomenna tiistaina 3.3 :D

Miten siis aika voi mennä näin pian? Kiva katsella Zahraakin tänäpäivänä ja ajatella että hei Safiahan se äsken oli vasta näin pieni ja Zahra vielä masussa mylläämässä. Mutta nyt Safia taitaa jo monet temput ja juttelee kovasti, kaikki sanat ei mene ihan putkeen, mutta ainakin tärkeimmät on jo hyvin hallussa :D

Zahrakin nousee jo seisomaan tukia vasten ja varovasti harjoittelee konttaamista. Vähän hitaammin liikkuu kuin Safia mutta eihän sillä kävelyllä niin kova kiire ole.

Haluan toivottaa meidän kaikkien maalismurusille oikein hyvää syntymäpäivää, 2 vuotta on jo iso asia ja syytä on suuriin juhliin!!

Hanan ja maaliskuun tyttäret ja tammikuun poika :D

Vierailija
2/17 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuohon viime pinoon kirjoittanut pitkät pätkät taannoin ja ne katosivat bittiavaruuteen :( vähän tylsää.. en jaksanut sitten kirjoittaa uudestaan enää silloin ja nyt en jaksa lukea enää sitä pinoa läpi kunnolla.

Raisalle Onnea :)

Zeldattaren kuulumisia odottelen.. :)

Ruusunpiikki..meillä meni aika pitkään (muutama vuosi) keskenmenon jälkeen ennen kuin uusi raskaus alkoi. Olin jo menettämässä kaiken toivon ja gynen kanssa sovittiin että annetaan vähän "lisäpotkua" asiaan mutta sitten olinkin raskaana ja mitä enemmän näitä raskauksia on ollut niin helpommin ne onkin jostain syystä alkanut..tiedä sitten mikä siinä oli alkukankeus.. Toivon teille kuitenkin onnea.

Meidän sakkia..

Ollaan oltu oksennustaudissa, ehkä se vielä käy nuo pari tenavaa läpi tässä ennen kuin häipyy :( -yöks! Itsekkin olen ollut, yrittänyt samalla tässä paimentaa näitä terveitä lapsia ;)

Synttäreitä ei olla vielä suunniteltu, mennään aika rauhallisissa merkeissä, lähimmät sukulaiset ja kummit vain pyydetään. Siinäkin tulee aika paljon porukkaa. Meillä onkin Safian kanssa samana päivänä juhlat :) Niin se äkkiä tuo kaksi vuotta on vierähtänyt..

Jahas tähän se kirjoitushetki loppuu..piirustuspaperia kaivataan kaapista..

-Sinna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut maaliksille ?? Kiirettä taitaa pitää itse kullakin ? Niin täälläkin .. :-)) Mutta ajatelkaas kohta alkaa jo ä-lomakin eli toukokuun 29. päivä. Sairaslomalla olen ollut nyt pian kaksi viikkoa, ja taidan olla sinne ä-loman alkuun saakka. Ei hutsita lähteä tuonne tämän ison mahani kanssa ähkymään. Ja tässä raskaudessa on ollut ihan kiitettävästi pakara kipuja, mikä on aikas inhottavaa, ja vaikeuttaa liikkumista. Muutoin kakki mennyt hyvin, mitä nyt väsyttää jnejne .. Kun hoitaa tuollaista 2v taaperoa. Yhtään ei selkä/maha kestä kanniskelua, ja pukeminenkin on työn ja tuskan takana. Mutta toitaiseksi ollaan selvitty. Nyt 30s rv-menossa :-))

Taapero täytti 4.4. 2v. Synttärit piti järjestää nyt 19.4. mutta sekin voi siirtyä tai jäädä kokonaan pitämättä. Me kyllä lähimmän perheen kanssa juhlittiin sankaria 4.4. ja ihan kivasti meni. Tyttö sai mieluisia lahjoja ja muutenkin oli ihan innoissaan ilmapalloista, kakusta jne. On avannut sanaisen arkkunsa vihdoinkin, tai siis onhan nti osannut paljon sanoja,mutta nyt tuossa pääsiäisenä hän vihdoinkin päätti ruveta puhumaan. Äiti ja isä ovat molemmat olleet liikuttuneita uudesta taidosta. Ja olen yllättynyt siitä miten nopeasti lapsi vain rupeaa puhumaan siis tyttö osaa puhua ilman sen suurempia harjoitteluita. Ei tietty puhu pitkiä lauseita mutta kolmen ja neljänkin sanan lauseita tulee. Ja ihana kun ottaa tavaroita ja sanoo, tämä on minun ..ja painaa rintaansa vasten. Mutta oikea sähläri on ja joka paikan höylä, huoh. pitää äiti paran liikkeessä koko päivän vaikka välillä olisi ihana lepuuttaa ..

Käykäähän maalikset linjoilla. Raisalla on jo iso-tyttö siellä kotona, ja Dumlekin kohta jää ä-lomalle, miten meni Zeldan synnytys ja kuinka pikkuinen voi, missä papu luuraa ja mitä kuuluu lapsukaisille ? samoin hanan ? jnejne

Leannasta oli mukava lukea ja ai että olen kade reissustanne Orlandoon :-// Itse en ole sillä suunnalla ollutkaan kuin viimeksi v2005.

Kaikille hyvää alkavaa kevättä t. emmi rv-29+2 & rosanna 2v

Vierailija
4/17 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen meidän kuulumisia, aikaa menee niin sukkelaan..tuntuu että ei itse tahdo pysyä mukana.

Meidän elämä on sitä arkista aherrusta ollut...iskä on ollut vielä kotona ja minä itse olen tehnyt ihan pöljänä töitä..ja sen huomaa kun on itse niin väsyny.

Neidin kanssa käytiin 2. vuotis neuvolassa..strategiset mitat on 88cm ja 14.3kg...ja tuon painon takia meidän pitää mennä puolen vuoden kuluttua käymään uudelleen neuvolassa ja toinen on tuo puhuminen. Neiti puhuu hirveästi, mutta ymmärrettäviä sanoja tulee tosi vähän. Seurataan sitäkin tarkkaan kun veljellä on puheenviivästymä...no ehkä se puhe sieltä kuitenkin tulee jossain vaiheessa, toivon mukaan.

Kohta on jo toukokuu ja lapset aloittaa hoidossa kulkemisen, vähän jännittää tuon nuorimman vuoksi, mutta hän on kyllä niin sopeutuva nuori neiti...ettei siitä varmaan mitään ongelmaa sitten synny.

Neiti on äärimmäisen ketterä liikkuja..kiipeää ja nousee joka paikkaan, juoksee vanhempien lasten perässä aina, osaa pitää puolensa taistelee tavaroista ihan samalla tavoin kuin muutkin lapset..Ja jos ei saa tavaroita ihan suosiolla..niin sitten aloitetaan tyttömäinen kiljuminen ja huutaminen..lujaa ja korkealta..

Kiva on ollut lukea mitä kaikille muille maaliksille kuuluu...säännöllisesti kyllä käyn lukemassa..mutta tuo kirjoittaminen on ollut hiukan huonoa...

Hyvää kevään jatkoa kaikille!!!

kaksosmamma ja lapsukaiset

Vierailija
5/17 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu kuin siivillä. Kotona odottaa kevätsiivous ikkunanpesuineen ja muine töineen. Ei tahdo vaan edes keretä aloittaa, kun saa tapella kelan kanssa päätöksistä. Parhaana päivänä olen käynyt jo kahdesti lippusten ja lappusten kanssa.

Perjantaina olisi ultra ja muut mittaukset pitkään aikaan. Nyt tuli väliä 6:n viikkoa edelliseen käyntiin. Meinasin kysyä ultrassa sukupuolta niin tietää vähän ostella helleasuja lisää. Viimeksi ei tiennyt sanoa varmaksi, mutta veikkasi enempi että olis tyttö.

Vointi ollut muuten ihan hyvä, mutta lauantaina vuoti hiukan verta. Äitipolilla olivat sitä mieltä ettei tarvii käydä näytillä, jos ei rupea vuotamaan enempi. Illalla sitten supisteli ihan mukavasti, kun lopetti vuotamisen. Mutta perjantaina näkee sitten miten on paikat jo kypsynyt. Liitoskipujakin on riittänyt.

Vko:n 22 käynnillä ei ollut tullut painoa kuin 4,1 kiloa, kun Katasta oli jo yli 9 kiloa. Sokerirasituksessakin kerkesin jo käydä eikä siinäkään ollut mitään.

Semmosta nyt tänne pikaiseen. Yritän kirjoitella taas lisää perjantain jälkeen.

Dumle, Kata 2 v ja maha 28+2

Vierailija
6/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on aivan ihana ilma ja sinne ollaan lähdössä mutta nopeesti tulin pinon lukemaan ja kuulumiset laittamaan..

Pitkiä maalistaaperoita jo meillä kaikilla on :) Mekin käytiin maanantaina neuvolassa ja 86,8cm pituutta ja painoa 13,3kg. Ihan kivasti, noin keskikokoa meidän lapsiin verraten.

Minä itse-vaihe on meillä tosi voimakas ja täällä on isosiskotkin välillä vähän hymy suin katselemassa pikkuvelin touhuja, että mikäs sille nyt tuli ;) Oikein huvittava on välillä kun niin tosissaan yrittää olla ja pitäähän sitä ollakin että tulee ymmärretyksi, että on tosissaan!

Pihalla on kivaa kun joka paikka vettä ja liejua täynnä ja sinne pitää kaiken maailman kaivinkoneilla tietysti mennä ajamaan, siellä sitten on kiinni niin koneet kuin mieskin saappaineen.

Zeldattaren kuulumisia kaipailen..

Sinna

Vierailija
7/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, kun tän kuun puolella kerkeen tähän pinoon kirjottaa ni kirjotan. =)

Täällä on mennyt elämä omalla painollaan ja kauheen äkkiä jotenkin. Mulla oli olo jotenkin vähän outo ja mikään ei kiinnostanut niin lääkäri diagnosoi vaikean masennuksen. Aloin sitten syödä tabuja vähän silleen epäillen, et mitenköhän tuon kanssa nyt on, mutta kappas, nepä oikeesti auttoivat. Olo on ollut mitä mahtavin. Tuntuu, että koko luonne on muuttunut paljon ihmismäisemmäks jotenkin. Vaikea lyhyesti kuvailla, mut näin on. :) Ihanaa!

Täällä Hermanni on sitten jo iiiiso poika. Kuten kaikki meidän maalikset on jo isoja. Sanoja on alkanut vihdoin tulla enemmän ja enemmän, mutta kyllä vielä ne tohkeimmat selitykset ja höpötykset on niin utopiaa, et täytyy vaan nyökkäillä ja kysellä sit, että arvaanko yhtään oikein. Hienosti silti kehitystä tulee.

Huvittavaa on se, että mä pääsen suht helpolla. Hän iltaisin pyytää isiltä kaiken ja jos kylässä on mummu niin mummu on pop ja pyytää mummulta kaiken. Ei osaa sanoa äiti, ei edes halua sanoa vaan kutsuu mua mammaksi niinkö muumeissa konsanaan. =D

Varpu taasen on kasvanut jo rutkasti, kohta jo 8kk tulee täyteen. Sniif. Jotenkin niin huomaamatta kasvaa tässä hälinän keskellä. Kovasti on nyt opetellut noita ryömimisiä ja konttailuja, viikonlopulla tuli eka hammas, eilen oppi taputtamaan ja tänään yrittänyt koko lyhyen aamun ajan nousta istumaan. Seisoo seisoo seisoo, muuta ei tekiskään kuin seisois. Ei sentään itse nouse seisomaan vielä, mut kohta sekin on jo lähellä. Yritystä on ollut. Jänskää.

Ja jälleen pakko mainita näistä luonteista, jotka on ennallaan pysyneet eli Hermanni on kovasti rauhallinen ja iloinen, yksinkertaisen oloinen ja helppo saada hänet iloiseksi. Varpu taasen on kovasti hätäinen, touhottaja ja känkkäränkkäinen pieni Myy, jolla ei mikään ole hyvin ja kovasti vaatii kaiken heti nyt ja kaikki mulle.

Ihanaa on kyllä katsoa, kun nämä keskenään leikkivät ja ottavat huomioon toinen toistaan. Toki täällä jo revitään hiuksista, raavitaan, potkitaan ja mätkitään, mutta yleensä kyseessä on tuo pienempi, joka ei vielä oikein hallitse liikkeitään. Tietää onneks Hermanni kyllä nekin niksit, millä siskon suututtaa eli huutamalla, murisemalla, irvistämällä tai muulla vastaavalla tavalla pelottelemalla. :(

Maaliksen kanssa yritin parturiin mennä, että ois vähän saanut leikattua nätimmäksi ja siistimmäksi nuoren miehen hiuspehkoa vaan kun herra oli huutanut 20 minuuttia ja raivonnut niin päädyttiin lähtemään kotiin, koska seuraava asiakas oli jo tuloillaan. Ei anna mun leikata, yleensä oon itse niitä vähän saksinut ja nyt tuo parturikieltäytyminen. Että saa nähdä milloin sinne pääsee niin, että tulostakin syntyy..

Muutoin ollaan paljon oltu ulkoilemassa nyt, kun kevät vihdoin saapui. On kävelty, mopoiltu, retkeilty ja leikitty leikkipuistossa, pelattu pallopelejä ja kiikattu. Kovasti on puuhaa ja aina vaan löytyy uusia juttuja. Kyllä elämä on ihanaa ja varsinkin, kun saa nauttia siitä lasten kanssa. =)

Paljon iloisen kevään toivotuksia kaikille maaliksille perheineen ja kirjoitelkaa tekin nyt edes jossain välissä tänne jokunen kuuluminen niin päästään ajantasalle. =)

Papu ja perhe

Vierailija
8/17 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla tänne vähän meidän kuulumisia pitkästä aikaa kirjoittelemaan.

Aloitin vuoden vaihteessa työt uudessa työpaikassa ja olen todella kovasti tykännyt paluusta työelämään. Pojat aloittivat päiväkoti uransa vuoropäiväkodissa ja alku oli nuorimmalle hieman takkuista, mutta nyt viihtyvät kaikki siellä tosi hyvin!

Uhmaa meillä on ollut ilmassa ihan joka pojalla ja tämä nuorimmainen on kyllä osoittanut melkoista luonteen lujuutta ja omaa tahtoa!!! Voisi sanoa että meillä on kaiketi nyt uhmaa ihan joka ikäskaalassa :)

2v. neuvolassa on siis käyty jo pari kk sitten ja pojan mitat olivat 12,8kg ja 93,5cm.

Kirii aika lailla 3½v isoveikkaansa kiinni joka on vielä karvaa alle 100cm pituinen :)

Puhetta meillä tulee nyt jo reilusti. Kolmen sanan lauseita tulee jo jonkin verran.

Kesän mittaan olisi suunnitelmissa opetella kuivaksi, heinäkuussa mies lomalla neljä viikkoa ja sitten viimeistään luovutaan vaipoista (toivottavasti hyvällä menestyksellä). Tuntuu aika kivalta ajatukselta päästä tuosta vaippa rumbasta eroon kun ollaan tässä kohta 6v tuota vaipparallia pyöritetty :) kahteen otteeseen on ollut jopa kaksi vaippaikäistä samaan aikaan :)

Mutta tälläistä siis tänne, mitäs muille kuuluu?

t. K@tju ja pojat 5v9kk, 3½v ja 2v2kk

Vierailija
9/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa :))

Vierailija
10/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittoja...

Tänään käytiin 2v neuvolassa ja Nean mitat oli 11 875g ja 88,7cm. Miinus 10% käyrällä mennään edelleen mut ei ollu neuvolatätsky huolissaan kun on ollu sillä käyrällä kokoajan :)

Minkäs kokosia teijän 2v on?

Nyt pitää taas kadota sapuskan laittoon...

sapa & Nea (su tasan 2v) ja Netta 8/08

Vierailija
11/17 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä taas pitkästä aikaan.Tässä on kiirettä pitänyt kun on vietetty ison- ja pienen tytön synttäreitä sekä samalla on tavaroita pakkailtu kun kuun lopussa on muutto uuteen kotiin ja meinaa hermot mennä näiden laatikoiden keskellä...........

Alku viikosta käytiin neuvolassa ja hienosti menee neiti käyrillä ja kasvu tasaista painokin on noussut -10:stä ylöspäin painoa oli 12,8kg ja pituutta 87,4cm.Tosin pikkuneidin uhman vuoksi nämä mitat oli jäädä ottamatta kun neitiä ei huvittanut,mutta lähtiessä jo hymyili ja vilkutteli kovasti th:lle.Tämä meidän meidän kuopus on kyllä aivan valloittava tapaus osaa ottaa pienestä ilon irti ja saa muut tempuillaan hymyilemään ellei peräti nauramaan,tykkää halailla ja pusia.Ulkona moikkaa tutut ja tuntemattomat, tosin löytyy kyllä se itsepäisempikin puoli kun mikään ei ole hyvin ja minäminä valtaa lapsen= ) kyllä tässä välillä on hermot olleet tiukalla kun pienimmällä on uhma/tahto-ikä ja vanhimmalla murkku-ikä ja keskimmäisellä tiesmikä-ikä milloinkin huoh.

Tässäpä näitä meidän kuulumisia pikaisesti tällä erää.

Lopuksi vielä onnittelut jo 2v täyttäneille ja täyttäville maalistaaperoille ONNEA!

zappe ja Venla 2v.

Vierailija
12/17 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaista tekstiä täältä, tässä muista muiden kommenteista mitään.

Meillä kevättä odotellaan kovasti, ulkopuvut ostettiin jo, vaikka talvihaalareissa vielä saakin ulkosalla liikkua.

Hermannilla oli 2v synttärit ja käytös on sen mukaista nyt, että ikää tuli jo lisää. Huh. Käsittämätöntä, miten voi tulla tuo oma tahto ja kiukuttelut kuin puskista. Olihan siitä enteitä, mutta että NOIN paljolti. Hermoa vaatii ja vielä pahimmat ajat on edessä. Onneksi asenne on positiivinen eli kasvaminen ei ole helppoa ja mieluusti tuemme isän kanssa tätä pienen miehen taivalta isoksi mieheksi.

Varpulla on kaikki myös hyvin, kasvaa kovaa vauhtia. Oppi ryömimään 6kk:n iän kunniaksi ja nyt on meno sitten jo niin nopeaa, että perässä seuraa huoneesta toiseen hyvinkin verkkaisesti. On kovasti iloinen tyttö, vaikkakin omatahtoinen nyt jo. Huh, toisestakin lapsesta.

Flunssaa on ollut, ikävä vaiva. Tässä muutama viikko jo yhtä soittoa kärsitty, mutta eiköhän se loppu ala jo häämöttämään. Ensin sairasti Hermanni, sen jälkeen Varpu, joka on vieläkin aika kipeänä, sitten minä. Muut onnelliset on välttyneet siltä kuitenkin. Hus, pois, pöpöset meiltä ja äkkiä.

Muuten täällä ei mitään ihmeellistä. Koululaiset jo vähän odottelevat kesälomaa, eihän siihen ole enää kuin pari kuukautta. Sen jälkeen sitä onkin sitten talo täys menoa, kun päivisin hyörii näitä lapsia ympäriinsä ja kukin haluaa sitä ja tätä tekemistä.

Onnea nyt kaikille kaksivuotiaille ja muillekin juhliville lapsukaisille ja äideille ja miksei iseillekin.

Kevättä odottaen, Papu ja perhe

Vierailija
13/17 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan nyt sairastettu urakalla. Leolla on ollut jo kaksi tautia tässä kuussa. ja tässä viimeisessä korvat tulehtuivat molemmat, pahasti. onneksi lääke on auttanut ja nyt jo helpottaa.

ensimmäisen taudin mäkin sain ja vieläkin siitä kärsin. lääkkeet poskiontelotulehdukseen olen syönyt mutta vielä ei ole helpottanut.

eli kyllä se meidänkin aikaisemmin niin terve poika tuntuu päiväkodista kaiken mahdollisen saavan. valitettavasti.

synttärit meillä juhlittiin jo aikaisemmin, eli onneksi ehdittiin ennen näitä tauteja.

on muuten lohduttavaa kuulla että teillä muillakin on uhmaa...

neuvolassa mitat 14,620 kg ja 94,2cm.

onnittelut kaikille synttäreistä!

Vierailija
14/17 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän synttäreitä päästään viettämään vasta huhtikuun puolella, kun neiti syntyi 10pv lasketun ajan jälkeen. Ensi viikolla viikonloppuna on sellaiset pienet vaatimattomat kahvitukset muutamille ihmisille, ja tietysti lähiomaisille.En kyllä jaksaisi, mutta pakkohan sitä on jotakin järkätä.

Tyttö osaa myös uhman alkeet :-// välillä ja onneksi useinmiten on oikea auringonpaiste, mutta sitten yhtäkkiä saattaa mieli muuttua ja neiti suuttuu yhdestä kiellosta tmv, ja juoksee pillit huutaen makuuhuoneeseen, ja osaa jo heittää oven mennessään kiinni niin, että saranat vain lentelee .. ja sitten kirkuu yksinään about 2-3min ja tulee huoneesta muina miehinä pois(?) sellaista kunnon uhmaa ei ole vielä ollut, mutta osaa tapella mm. silloin kun puistosta pitää lähteä pois ja ei millään haluaisi vielä lopettaa leikkiä, huoh. Ei auta muu kuin nostaa huutava potkiva ja sätkivä lapsi vaunuihin ..mutta huuto ja riehuminen loppuu heti, kun nti istuu vaunuissa. Tyttö on myös kova äidin perään, kun äiti töissä tai lähdössä töihin, nti vain hokee äiti on kotona/äiti kotiin jne .. ja muutenkin hokee äitiä koko ajan. saas nähdä miten suhtautuu uuteen perheenjäseneen.

oma napa kasvaa ja kohta ei enää mahdu vaatteisiin :-// niin kuin aattelin, että tällä kertaa ei tule painoa mutta niinhän sitä vain on tullut .. dam! nyt jo 11kg. Muutoin vointi ihan hyvä, ei kipuja tai ainakaan pahoja, mutta pakaraan sattuu, ja jalka menee alta pois, ja selkä on kipeä työpäivien jälkeen, närästää ja vaikka mitä muuta. suppareita ei juurikaan ole ollut, muutamia sellaisia että vatsa vain kovettuu. Nyt mennään jo rv27:n. Aika on mennyt niin nopsaan, että huh huh. Töissä meinaan käydä vielä n. 2-3vk ja sitten jään sairikselle, ja ä-loma alkaa 29.5.Vauvan kamppeita olen jo laitellut, ja ostatut yhden 50cm bodyn, myssyn, muutamat sukat, harsoja jne. Tupla-rattaat ostetaan toukokuussa.

Zelda käyhän kertomassa kuulumiset, niitä olen ootellut !!!!!! ja miten menee Raisalla ja tyttösillä ?? ja Dumle, käy sinäkin kertomassa miten raskaus etenee .. ja kaikki muutkin.

Ruusunpiikin Leolla on hienot mitat !!! Meidän tirri taitaa olla melkein kymmenisen senttiä lyhyempi, mutta paino samaa luokkaa. Eli lyhyt ja pyöreä :-))

Hyvää loppukuuta kaikille ja alkavaa huhtikuuta ! emmi rv-26+3 ja rosanna pian 2v

Vierailija
15/17 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vaan meidän pojan 2-vuotissynttäreiden kunniaksi !

Kellonkäännön ansiosta poika nukkuikin oikein ylipitkään ja meinasi jo tulla kiire päiväkotiin. Olin lupautunut viemään lapset itse aamulla hoitoon (yleensä siis isi vie), jotta saan mennessäni vietyä synttäritarjottavat.

Onneksi poika heräsi viimein klo 7.30, ei olisi ollut kiva herättää synttäriaamuna! Vaihdoin heti vaatteet, jotta ei tulisi liian kiire ja sitten vein pojan keittiöön ja lauloimme isoveljen kanssa "Paljon Onnea" ja siinä vaiheessa poikakin hoksasi, että jotain spesiaalia tapahtuu nyt. Ja sitten sai lahjat, joita vähän jännitti, kun toisesta työntyi iso keppi paperista ulos.

Lopulta autoin avaamaan lahjat ja ensin tuon keppisen lahjan. Sieltä paljastuikin keppihevonen (itsetehty) ja kun näytin mikä on kyseessä, niin poika innostui todella ja alkoi heti kopotella hepallansa :)

Sitten avattiin toinen lahja, josta paljastui pojan iloksi toinen suosikki, eli pehmo puuha-pete. Sen poika otti sitten päiväkotiinkin mukaan.

Iltapäivällä olisi sitten neuvola, jossa selviää minkä mittainen poika oikein on.

On luonteeltaan kovin iloinen, mutta myös välillä aikamoinen uhmailija. Myöskin pöytätavat ovat välillä valitettavan huonot, eli tuppaa aina ruokailun päätteeksi heittämään loput leivät/omenat tms jäännökset pitkin keittiötä. Ei osaa vielä siis ilmaista, että kiitos olen syönyt! Kovasti olen yrittänyt kertoa, että jätä vain ruuat pöydälle, äiti sitten korjaa, mutta ei onnistu tai ei muista. Ehkä se tästä vähin erin paranee. Ruokalappua käytetään vain sotkuisimmissa ruuissa, mm. keitot, puurot ja mustikkaiset tai muuten sotkevat ruuat.

Osaa niin ihanasti jo laulaa hopoti hoi, hepo hirnahtaa (omalla tavallaan), ettei jää epäselväksi, mitä laulua tarkoittaa. Ei muuten vielä lauseita puhu, vaan yksittäisiä sanoja, mutta ei kiirettä, niin esikoinenkin hiukan hitaammin oppi puhumaan ja nyt tulee jo ihan liikaa puhetta koko ajan. Hiljaa ei ole hetkeäkään :)

Edelleen luen kovasti meidän ketjulaisten tapahtumia, mutta itse olen todellakin ollut aina huono kirjoittamaan. Toivotan kuitenkin kaikille jälleen odottaville oikein onnellista odotusta ja muuten kaikille Maaliskuisille hauskoja synttäreitä. Meidän pojan synttärijuhlat ovat ensi viikonloppuna.

salminakki kera 2v ja 5v7kk

Vierailija
16/17 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jokusen sanan kirjottaisin.Arki soljuu eteenpäin tasaisella painollaan ja ei oikeen kummempia kirjoietttavia löydy;)

Tosiaan terveisiä Floridasta,sielä vietimme 2vkoa hiihtolomaa.Kaikki meni hyvin vaikka alkuun jännitin kovastikin!

Meidän maaliskuinenkin täytti 2v ja neuvolassa käväisimme.Mittoja 86,1cm ja 11,9kg saatiin.

Vielä ei tyttö puhu kuin muutaman sanan(äiti,pappa,vauva,hauva ja laulaa kovaa ja korkealta "soudetaan soudetaan ,pitkä matkaa mummolaan"niin että me vanhemmat sen ymmärrämme,kaikki eivät;))

Ennen pikkusiskon syntymää ei nuket pahemmin kiinnostaneet,nyt niitä hoivaa siinä missä minä vauvaa=)

Niitä puetaan ja riisutaan,vaunuissa heijataan ja mieluiten oikeissa sittereissä ja vaunuissa,kun äidin silmä välttää=)

Mutta hellyttävää katsoa miten pikkuäiti puuhailee!!!

Pientä siskoaan kohtelee rakkaudella,halaa ja silittää ja pussaa!

On ne niin ihania nämä lapset!!!!!!

Tässä nyt siis nämä pienet kuulumiset!

Leanna ja lapset 12v5kk,11v2kk,9v6kk,7v6kk,4v7kk,2v ja 4kk(huh mikä ikäjono;))

Saatiin myös lähete silmälääkäriin,karsastuksen takia.Oikea silmä karkaa"nenävarteen".Syntyessä silmät olivatkin ihan"sekaisin"ja jotenkin odotin tätä ja oon itse katsellut että tuo toinen silmä ei oo ihan ok.

Kauhulla vaan odotan mitä sitten tuo mukanaan?Miten mitään silmälaseja tai peittohoitoja onnistuu vilkkaalle,tempperamenttiselle tytölle??

Kyllä prillit lentää lattialle varmaan aika vikkelää...;)

Nähtäväksi jää...

Tyttö on myös motorisesti hyvin kehittynyt,menee näemmä nämä taidot puheen edelle.Hyppii tasajalkaa ja hyppii "heppalaukkaa",potkii palloa innolla veljien kanssa=)

Vierailija
17/17 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sotkenut kirjoituksen ihan täysin.

Loppukirjoitus ja iät keskellä,muutenkin vaihtaneet jakeet paikkoja???????

Mitä ihmettä!!