Yo- juhlien tarjoiluun vinkkejä, kiitos!
Keväällä meillä mahdollisesti vietetään ylppäreitä ja jo nyt olen alkanut pohtimaan, mitä kummaa tarjolle? Perinteiset voleipäkakut on poissujettu vaihtoehto. Ajattelin ruokatarjoilua. Vieraita tulossa n. 30.
Mikä v.2009 menu? Ei nyt välttämättä ihan viimeisen päälle trendikästä, mutta hyvää kuitenkin.
Kiitos vinkeistä :)
Kommentit (22)
On tässä viime vuosina ollut kokemuksia useammista rippijuhlista, sekä omien että kummilasten sekä parissa ylppärijuhlissakin vierailtu, lisäksi vielä ristiäisiä vietetty.
Maailma muuttuu, ennen ei saanut makeaa niinkuin nykyään, eikä siis vieraatkaan odota herkkuja niinkuin aikoinaan. Tottakai jokainen haluaa jotain suuhunpantavaa ja siksi niitä tarjoillaan, mutta sen seitsemää sorttia ei todellakaan tarvitse tarjoilla.
Hyväksi havaittu pöytä sisältää jotain suolaista kuten salaatiin ja paistin/lihapullat TAI hyydytetyn lohikakun TAI koktailpiirakoita ja munavoita.
Lisäksi kakun (siis kakkuja jos monta vierasta) sekä yhden sortin muuta kuivakakkua TAI pullaa.
Lisäksi juhahuoneistoon voi laittaa tarjolle karkki- ja/tai pähkinäkulhoja.
... onko joka puolella Suomea tapana tarjota montaa sorttia eri pikkuleipiä ja makeita kakkuja? Mulle tuo on ihan vierasta, minusta tarjotaan suolaisia juttuja ja sitten esim. yhtä täytekakkua ja lisäksi yksiä keksejä. Ja jos ei ole kyseessä mitkään "tärkeät juhlat" kuten rippi- tai yo-juhlat, niin normi lasten synttäreillä tarjoamme suolaista (esim. feta-tomaattipiirakkaa ja salaattia sekä marinoituja oliiveja) ja sitten yhtä kakkua. Ja siinä se. Enkä usko kenenkään kaipaavan enempää lajia makeaa.
Asun Helsingissä, ja kaikki sukulaiset tulevat myös suht-koht-pääkaupunkiseudulta. Voiko johtua siitä nämä meidän perinteet?
Tuo laskelmani siitä, että kaiki mahtuu pöydän ääreen on laskettu aurinkoisen päivän mukaan. Melko riskialtis laskelma.Eihän sitä koskaan tiedä, millainen ilma...
Pitopalvelun mahdollisiin juhlin tilasin jo vuosi sitten. Ainakin olin ajoissa!
Uskoisin, että pitopalvelustakin tulee hyviä vinkkejä, Ajattellin vaan täältä jo etukäteen tarkastaa, mitä kannattaisi tilailla.