Muita pareja, jotka eivät "koskaan" osta toisilleen lahjoja?
MInä olen 10 vuoden aikana saanut mieheltäni kolme sormusta, riipuksen, muutamia kirjoja ja lahjakortin. Usein päätämme säästää joulu- ja synttärilahjarahat johonkin isompaan ja yhteiseen, esim matkaan, huonekaluun. Jotkut ihmettelee kovasti, että eikö edes jotain pientä. Jonkun pienen (ja turhan) ostaminen minusta vasta tyhmää onkin. Lapsille kuuluu ja pitää ostaa usein jotain pientä, mutta aikuisena en sellaista tavaraa kotiini halua.
Kommentit (13)
Mä ostan miehelle aina jotain (vaikka jotku bokserit, jos ei muuta) ja se ei mulle mitään. :(
mä ostan myös, mutta mieheni ei ole ikinä ostanut minulle muuta kuin yhden kerran ruusun.
tiedän jo pitkään olleen parin, joka muistaa toisiaan tapaamispäivänä, kihlapäivänä, hääpäivän päättämispäivänä, hääpäivänä, nimi- ja syntymäpäivänä ja jouluna. Ihmettelen, että miksi avoliittoon muuttopäivää ei huomioida.
Tuossa on siis joka toinen kuukausi keksimistä, mitä ostaa miksikin lahjaksi. Rouvalla on kyllä koruja niin paljon, etten ole kenelläkään nähnyt sellaista varastoa.
Mutta kyllä kai nyt jokainen tunteen parinsa niin että tietää mistä toinen tykkää? ei silloin tartte pelätä että ostaa turhaa, oli se lahja sitten iso tai pieni, kallis tai halpa.
Mä tykkään lahjoa miestäni ja mies tietää että mä tykkään lahjoista. Aina muistetaan toisiamme, se ei sulje pois sitä ettäkö ei voitaisi säästää yhdessä johonkin isompaan juttuun tai asiaan.
Enkä todellakaan mitään koruja. Ja hyvä niin. Tietenkin kihla- ja vihkisormuksen.
Me ostetaan toisillemme vain silloin jotain jos tulee mieleen, että toinen sitä tarvitsee ja haluaa ostaa sen vuoksi. Mitään turhaa ei osteta, eikä joulu- tai synttäri lahjoja, jos ei keksi mitään mitä toinen tarvitsisi.
Lapsille toki ostetaan Jouluna ja synttäreillä lahjat. Nekin useasti sellaista mitä pitäisi muutenkin ostaa. Jotain pientä kivaa voivat ostaa viikko rahoillaan.
Mun mielestä turha on sellaista mitä ei käytetä. Mutta onko sellaista sitten pakko lahjaksi ostaa puolisolle kun on muitakin vaihtoehtoja olemassa.
jouluna eika synttarilahjaksikaan. Sanoo, etta ostaa itse jos tarvitsee. Tuollaiselle ihmiselle on siis vaikeaa ostaa mitaan. Parina ekana seukkavuotena ostin jotain ja tuntui, etta melkein aina se oli jotain mika ei mahtunut, sopinut tai jolle ei ollut kuitenkaan kayttoa. Lopetin sen sitten. Syotavaa ostan joskus, mutta muuten mielummin saastan rahaa johonkin suurempaan.
Miehenikaan ei tykkaa ostaa mitaan turhaa, mutta itse tykkaan saada yllatyksia. Usein mies ostaakin jotain yllattavaa, mutta sellaista mille on kayttoa. Jouluksi han osti ilmankostuttimen ja sellasen selkakipua lievittavan tyynyn, koska olen raskaana ja han tiesi etta karsinyt selkakivuista ja "nenaoireista". Ei kovin romanttista mutta kaytannollista ja ajattelevaista kuitenkin. Joskus han saattaa sanoa, etta mene sina vaikka rentoutumaan hierontaan tai kasvohoitoon. Minusta tuollaiset huomionosoitukset ovat viela tavaralahjojakin parempia. Joskus on matkalta tuonut esim. vaatteita tai korun.
Edellisen kirjoitus (alla lainattu) on kuin omasta suustani toisen kappaleen toiseen virkkeeseen asti. Mies ei ole moneen vuoteen ostanut mitään. Eniten kyrsii se, että hän ei ostanut mitään edes lasten syntymän kunniaksi. Lopulta pyysin, kun se olisi ollut minulle tärkeää, mutta ei halunnut ostaa. Vihki- ja kihlasormukset ostin myös itse.
Mieleni olen pahoittanut enkä ole tästä meidän tavasta erityisen ilahtunut.
jouluna eika synttarilahjaksikaan. Sanoo, etta ostaa itse jos tarvitsee. Tuollaiselle ihmiselle on siis vaikeaa ostaa mitaan. Parina ekana seukkavuotena ostin jotain ja tuntui, etta melkein aina se oli jotain mika ei mahtunut, sopinut tai jolle ei ollut kuitenkaan kayttoa. Lopetin sen sitten. Syotavaa ostan joskus, mutta muuten mielummin saastan rahaa johonkin suurempaan.
Miehenikaan ei tykkaa ostaa mitaan turhaa, mutta itse tykkaan saada yllatyksia. Usein mies ostaakin jotain yllattavaa, mutta sellaista mille on kayttoa. Jouluksi han osti ilmankostuttimen ja sellasen selkakipua lievittavan tyynyn, koska olen raskaana ja han tiesi etta karsinyt selkakivuista ja "nenaoireista". Ei kovin romanttista mutta kaytannollista ja ajattelevaista kuitenkin. Joskus han saattaa sanoa, etta mene sina vaikka rentoutumaan hierontaan tai kasvohoitoon. Minusta tuollaiset huomionosoitukset ovat viela tavaralahjojakin parempia. Joskus on matkalta tuonut esim. vaatteita tai korun.
eipää meilläkään paljoa toisiamme lahjota sen saa annettua sen lahjan ilman rahaaki:)se on se rakkaus <3
kerran ole miehelle ostanut harrastukseen liittyvät lahjan, sekin oli miehen 30v lahja. Muuten ei olla kyllä ikinä toisillemme mitään ostettu. Enkä tarvitsekkaan. Yhdessä olemme olleet 13 vuotta. Ja hyvin on pärjätty ilman toistemme "lahjomista"
Viime vuosina ollaan jätetty toisillemme lahjojen osto väliin, yhteisellä sopimuksella. Rahasta on niin tiukkaa, joten kaikki sellainen turha pois. Eli ei siis keksimällä keksitä ja osteta mitään joulu tai synttärilahjoja ollenkaan.
Mutta sitten joskus taas huomioidaan toisiamme ihan muuten vaan jos löydetään edullisesti jotain mistä ajattelee toisen pitävän ja olisi tarpeenkin. Esim mies toi mulle pari vk lapsen syntymän jälkeen nätin fleece-oloasun ihan normaalilta kauppareissulta. Oli maksanut vain kympin ja ajatteli että se olisi ihan kiva kotiasu ja siten tarpeeseen (sektiohaavan kans ei hirveenä farkkuja käytetty), muutenkin uusi vaate piristäisi. Ja niin piristikin, paljon olen käyttänyt. Ja tyytyväinen kun mies oli osannut tehdä tuollaisen löydön niin edullisesti.
Mä en kyllä muista milloin olisin viimeksi jotain miehelleni ostanut.. Paitsi pari kertaa kauppareissulla olen antanut sille luvan ostaa pari uistinta vaikka ei niihin oikeastaan olisi niin ollut varaa...mutku oli alennuksessa, kuulemma tarvitsi..
Toissa jouluna sain kellon ja minä ostin miehelle neuleen. Viime jouluna ei mitään.
Miehen synttärit oli viime viikolla. Otin vapaapäivän jakävimme yhdessä museossa!
Mun syntymäpäivänä saan yleensä kukkia.
enää mahdu koska lapsia kuitenkin "lahjotaan".