Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Maidonnousu viikolla 30?

Vierailija
27.02.2009 |

Maito nousi mun rintoihin yhtenä yönä, vaikka olen vasta 30 viikolla. Äitipolin päivystyksestä sanottiin, että se on hyvin harvinaista, mutta voi tapahtua joskus. Kyseessä ei ole tihkuminen vaan rinnat on kovat, valuvat ja kipeät. Päivystysnumerosta sanottiin, että älä ala lypsää, mutta miten ihmeessa vältän rintatulehduksen jos en lypsä? Voiko siitä olla vaaraa vauvalle, jos lypsän?

Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Auttakaa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taatusti oikeaa tietoa.. Toisinkuin jollain TK-terkalla :)

http://www.imetys.fi/itu/puhelin.php

Vierailija
2/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystukipuhelimen päivystys alkaakin tänään kymmeneltä ja voin soittaa kohta. Toivottavasti osaavat sieltä auttaa.

Jos joku on kokenut vastaavaa, niin olisi mukava kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yleensa maidon nousun saa aikaan istukan irtoaminen kohdun seinamasta. Liikkuuko vauva normaalisti, onko verista vuotoa, "kestosupistuksia" tms jotka voisivat kertoa ongelmista istukan kanssa? Pumppaaminen voi periaatteessa kai kaynnistaa synnytyksen (rintojen stimulointia suositellaan monesti yliaikaisen synnytyksen kaynnistamiseen). Synnytykseen viikolla 30 verrattuna rintatulehdus tuntuu suhteellisesti pienemmalta ongelmalta. Toivottavasti imetystuki-ihmisilta saat tarvitsemaasi tietoa.

Vierailija
4/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyhkentänyt käsin lypsämällä. Kone on liian" tehokas" ja lisää maidon tuotantoa vain entisestään. Mulla on ollut tuollainen ongelma joka raskaudessa ( 5kpl) eli maito on noussut rintoihin ennen vauvan syntymää. Aikasin nousu oli rv. 26.

Sairaalasta sain minäkin neuvon, ettei saa lypsää. Ja ekassa raskaudessa en sitetn lypsänytkään kun uskoin sairaalaa. Arvatenkin sain tulehduksen ja kuume oli monta päivää 40 asteessa. Ei ollu mukavaa.

Vierailija
5/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan kanssa ei ole ongelmia ja vauvaa viimeksi kontrolloitu tällä viikolla, joten pienokaisella ei pitäisi olla hätää.

Kirjoittelija, jolla ollut samaa vaivaa: raskaudessa, jossa et tyhjentänyt rintoja, niin selvisitkö yhdellä antibioottikuurilla kuurilla? Kun maito on noussut, niin onko tilanne pysynyt aina samana synnytykseen saakka vai onko tukala olo helpottanut, kun maidonnoususta on kulunut päiviä? Raskauksissa, joissa tyhjensit rintoja, kuinka usein teit sen? Tottuuko tähän olotilaan vai miten selvisit maidontulon kanssa? Toivottavasti ehdit vielä vastaamaan. Nyt olo tuntuu kamalan tukalalta :/

Vierailija
6/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla viikoilla. Norui pitkin lattioita, kun en pitänyt rintsikoita. En tehnyt mitään, pumpannut enkä muuta, eikä mitään tulehdusta tullut. Lapsi syntyi 37+3

Vierailija
7/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että en ole ainoa! Onneksi oon sairaslomalla, joten heitinpä tuossa miehen isoimman T-paidan päälleni ja antaa maidon sitten valua. Jätin myös rintsikat pois ettei niiden kovat saumat purista. En tiedä itkiskö vai nauraisko?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän