Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7.45 t/pv työaika tuntuu tosi pitkältä....

Vierailija
26.02.2009 |

Olen ollut lasten kanssa kotona ja pari viime vuotta opiskellut lasten ollessa hoidossa. Nyt olen palailemassa työelämään, mikä on ihan kivaakin, mutta melkein 8 tunnin päivä tuntuu tosi pitkältä, kun siihen tulee vielä työmatkat päälle. Eihän siinä jää iltaan paljoa mitään! Opiskelu on ollut ylellistä, kun päivät ei koskaan veny niin pitkiksi kuitenkaan, ja lastenkin hoitopäivät on siten voineet olla

lyhempiä..........Miten ihmeessä tuollaiseen rytmiin taas tottuu?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut valmistumisen jälkeen työelämässä 3 kk ja en ole vielä ainakaan tottunut. Matkoihin menee 35 min. suuntaansa eli päivä on sitten n. 9-tuntinen. Lapsilla ei tosin ole näin pitkä päivä, lähden töihin kukonlaulun aikaan, että ehdin sitten hakemaan niitä ennen kuin päiväkoti menee kiinni ja mies vie lapset myöhemmin aamulla. Mutta kun vielä otetaan huomioon nämä, että joskus joutuu lähtemään vähän aikaisemmin viemään lasta harratuksiin ja joskus aamuisin myöhästyy bussista ja joutuu menemään seuraavalla, niin siinä onkin sitten kiva yrittää kiriä saldoa jonain toisena päivänä kiinni.

Käytännössä joka ikinen päivä juoksen töistä, että ehdin bussiin ja päiväkotiin. Ei puhettakaan, että ehtisin käymään kaupassa tms. Kaipaan niin opiskeluaikoja, kun silloin oli päivisin aikaa haahuilla vaikka missä ja silti lapsen pystyin hakemaan joskus kolmen jälkeen. Tosin yöt meni lukiessa, mutta kuitenkin. Nyt joudun miettimään, että missä ihmeen välissä ehdin kampaajalle tai tekemään jotain muuta, kuntoilusta puhumattakaan. Mutta nämä ovat varmaan tuttuja murheita kaikille työssä käyville, en vaan oikein osannut varautua tähän.

Jotenkin aina huvittaa nämä "kyllä kotiäitinä on niin rankkaa" -jutut siinä mielessä, että kyllä silloin saa aika rauhassa päivät viettää eikä mihinkään ole kiire. Sitä en kiistä, etteikö se olisi välillä hemmetin tylsää ja rankkaakin mutta tässä mielessä kuitenkin suht iisiä. No tämä meni jo sivuraiteille alkuperäisestä aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän