Yksityisen hoidon tuki ja työttömyyspväraha
Saako joku noita yhtäaikaa? Nehän kait vähentävät toisiaan, mutta miten?
Netistä nappasin tän:
Työttömyysturvalain (1292/2002) 4 luvun 8 §:n mukaan työttömyysetuudesta vähennetään työnhakijan tai hänen puolisonsa saama lasten kotihoidon ja yksityisen hoidon tuesta annetun lain mukainen lasten kotihoidon tuki. Lasten yksityisen hoidon tukea ja kuntalisää ei vähennetä työttömyysetuudesta. (http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_553_2008_p.shtml)
Mitä toi siis tarkoittaa? Ekassa lauseessa sanotaan toista ja toisessa toista.
Kelan sivuilla on lueteltu tuet jotka eivät vähennä työttömyyspvärahaa, mutta toi yksityisen hoidon tuki ei siinä listassa ole.
Kommentit (4)
mut sit aloin tavaamaan tota tekstiä ja pää meni ihan puuroksi. En tiedä onko sillä jotain tekemistä asian kans et oon raskaana =)
Mut kiitos kakkonen!
mut sit aloin tavaamaan tota tekstiä ja pää meni ihan puuroksi. En tiedä onko sillä jotain tekemistä asian kans et oon raskaana =)
Mut kiitos kakkonen!
Sulla on nyt RaDe. Kohta pääset kärsimään ImDestä.
Hauskaa raskausaikaa.
Kakkonen
Jatkan tyhmiä kysymyksiä mut mistä toi Im tulee tohon dementian eteen?
Eiku jaa, voi ei, eikait mun aivojen loputkin rippeet sit valu rintamaidon mukana pois?
Kotihoidon tuki vähentää työttömyystukea (eli se tuki jota saa jos lapsi hoidetaan kotona vanhempiensa tmv. toimesta). Sen sijaan yksityisen hoidon tuki ei vähennä työttömyystukea (eli se tuki jota saa jos lasta hoidetaan kodin ulkopuolella yksityisessä pk:ssa tmv).