Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilot lähtee imetyksellä?

09.12.2008 |

pitääkö väite paikkaansa? kuluttaako imetys todella niin paljon että jopa muutamat kilot sillä saisi karistettua?

tuleva mama

Kommentit (2)

1/2 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei kaikilla pidä paikkaansa... :(

Mulla vauvan syntymän jälkeen paino tippui 10kg noin vaan mutta parissa viikossa se nousi 5kg mitenkään muuttamatta ruokailu- yms. tottumuksiani...Kituuttamalla sain pari kiloa pitkällä aika välillä tippumaan mutta saattoivat tulla parissa päivässä yhtäkkiä takaisin...Nyt ku "vauva" on 1v4kk olen lopettelemassa imetystä niin nyt myös paino on lähtenyt putoamaan vaikka olen ollut puoli vuotta jäätelöä lukuunottamatta herkuttomalla dietillä (eli kaikki keksit, pullat, suklaat, karkit ovat olleet poissa ruokavaliostani). Mutta ilmeisesti mun kroppani on aatellut imetyksen tarvitsevan kaiken mahdollisen avun ja pitäny kaikin keinoin kaikista kiloista ja grammoista kiinni tai sitte kroppani on luullut pula-ajan koittaneen ;DD

Kyllä kait se useammilla pitääkin paikkansa tuo että imetys vie kilot niin ku siskollani (joka sai saman verran kiloja ootusaikana ku minäki mutta oli saanut ne kilot 3kk pois...ja mää en siis 5kg enempää...tasan ei käy siis onnenlahjat tmv.) , mutta siihen ei mielestäni kannata tuudittautua ettei tule paha mieli ku itellään ei niin käykkään...Mutta kyllä ne kilot sitte lähtee jollakin tapaa ei niistä kannata kauheesti ootusaikana stressata mielestäni!

Onnellista loppuraskautta ja voi hyvin!

Vierailija
2/2 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eli itsellä kolme pitkää imetystä takana ja jokaiselta on vähintään se 15kg tippunut. Liekö sitten kotona touhua enemmän, mutta minua ainakin janotti aina imetyksen aikana paljon (eli join törkeästi vettä) ja tuntui että aineet vaihtuu hurjaa vauhtia..

Imetyksellä on toki muitakin myönteisiä seikkoja kuin vain mamman sutjakoituminen (siis eiväthän kaikki laihdu, nyt puhun itsestäni ja tiedän kyllä monia muitakin). Vauva saa luonnollista vastustuskykyä ulkomaailman pöpöjä vastaan. Olen jopa huomannut, että imetetyillä lapsilla olisi korvatulehduksia, koliikkeja tms. vähemmän. Sen lisäksi imetys on hyvä paikka äidin rauhoittumiselle kesken touhujen, kun muuten sitä ei varmaan muistaisi levähtää.

Ei muuta kuin rintaa vain vauvalle kun hän syntyy! :) Se ei välttämättä heti onnistu, mutta kannattaa vain sitkeästi yrittää. Synnärillä tuppaavat herkästi antamaan sitä lisämaitoa vauvalle kun äidiltä ei vielä heru, mutta vanha nyrkkisääntö kysynnän ja tarjonnan laista pätee tässäkin; mitä enemmän vauva imee, sitä paremmin äiti alkaa herumaan! :) Eihän se äidin rintatoiminta käynnisty, jos vauva imee pulloa...

-CELENA-

B-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi