Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MLL perhekahvila/perhekerhot jne

Vierailija
26.02.2009 |

Minulla on pieni vauva ja kaipaisin tosi paljon muiden äitien seuraa. Mutta kynnys mennä kerhoihin ja kahvilaan yksin on jotenkin korkealla. Jos lapsi olisi vanhempi ja kaipaisi itse leikkikavereita, olisi paljon helpompi mennä sen "varjolla" tutustumaan muihin äiteihin.

Mitä siellä kahvilassa tehdään? Otetaankohan sinne uudet tyypit hyvin vastaan, vai onko siellä yleensä vakiporukat jotka käy? Osaatteko sanoa? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin näissä mammakahviloissa pyörimisen kun esikoinen oli pieni vauva. Olimme juuri ennen vauvan syntymää muuttaneet uudelle alueelle, ns. vanhoilla kavereillani ei ollut vielä lapsia, olin ensimmäisten joukossa kaveripiirissäni, eli tarpeeni tutustua ihmisiin oli todellinen!!!

Monenlaiset ihmiset (eri ikä, koulutus, jne) saavat lapsia, joten kyllä kahviloissakin pyörii äitejä laidasta laitaan. Tietenkin vähän vaikuttaa, millaisella alueella asut tai millaisen alueen toimintaan olet menossa mukaan. Mutta kyllä sinä sieltä "omannäköisesi" tyypit löydät, joiden kanssa sinulla synkkaa ja voit puhua muustakin kuin vaippa- tai pilttimerkistä.

Ei ole vakiporukoita, sillä aina syntyy uusia lapsia, toiset lähtee töihin jne. Totta kai siellä otetaan hyvin vastaan. Ei näihin tilaisuuksiin hiljaiset ja epäsosiaaliset ihmiset lähde, täytyy olla avoin uusille ihmisille ja kiinnostunut uusista tuttavuuksista.

Lähde reippaasti mukaan!

Vierailija
2/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä tutustuu toisiin äiteihin joilla myös on yksinäistä osalla kotona ja siksi päivän pirsteeksi ovat lähteneet kerhoihin,ja kun tutustuu muihin kenellä on samanikäsiä lapsia voi jakaa tuntemuksiaan ja huoliaan ja ilojaan siinä saa turvaa ja kummasti piristystä elämään ihan tosi,mee ihmeessä sinne muitten mukaan sielä on muittenki vauvat niin pikkusia että ei vielä leiki toisten kanssa,nää kähvilat/kerhot on tarkotettu lapsille ja vanhemille eli ihan samanlailla sulle:)ei kukaan kato sua että helou tuo koittaa selvsti saada seuraa ku se siinä on se perimmäinen tarkoutus...kivaa päivää sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kävi paljon aivan pienten vauvojenkin vanhempia. Äidit enemmistönä, mutta myös isiä, mummeja, kummeja jne.

Ei siellä ihmeempiä. Sanotaan moi, kun mennään sisään. Jos ollaan ekaa kertaa, niin ehkä kerrotaan oma ja vauvan etunimi. Riisutaan ulkovaatteet ja kengät. Istutaan sohvalle ja laitetaan vauva viltille. Huomioidaan vauvoja, luetaan lehtiä, juodaan jotain pientä (myynnissä kahvia, teetä, leivonnaisia) ja jutellaan toki tai levätään.

Vierailija
4/4 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo kerhot ja kahvilat olivat pelastus, ja olenkin vuosien varrella niissä viihtynyt!

Reippaasti ja iloisella asenteella vaan juttuihin mukaan, niin otetaan hyvin vastaan.