Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette laita alle 3-vuotiaita perhepäivähoitoon?

Vierailija
26.02.2009 |

Keltikangas-Järvisen mielestä lapsen voi laittaa hoitoon 1,5-vuotiaana perhepäivähoitoon. Olen ihmetellyt aina, miksi useimmat hakee pienelle paikkaa päiväkodista. Tosi asiahan on, että päiväkodissa pienet alle 3-vuotiaat ei saa tarvitsemaansa syliä ja kodinomaista hoitoa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä oli onni saada eka hoitopaikka ryhmiksestä, 2 hoitajaa, ja ihana paikka. Sitten lapsi siirtyi hiukan alle 3 v päiväkotiin, joka oli kanssa todella kiva.

Vierailija
22/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi tarvitsimme vain 3 hoitopäivää viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena pakosta (ts. tarha ilmoitti etten saa enää kokopäiväpaikkaa vaan ainoastaan puolipäiväisen) pph:lla osan hoitoajasta. Yksi pph sai jonkinlaisen hermoromahduksen ja löi hoitolasta (ei minua), toisen lapset taas kiusasivat minua minkä seurauksena minulla on esim. kalju kohta päässä (tönäisivät päin patteria ja sain ison haavan päähän). Tilanne on ehkä/toivottavasti/varmana muuttunut sitten omien lapsuusaikojen, mutta kun itsekin muistan miten kamalia pphoitajia minulla oli niin ei tee mieli ottaa riskiä oman lapsen kanssa. Päiväkodissa on aina useampia aikuisia joiden omat lapset eivät ole siellä joten vastaavien tapahtumien sattuminen siellä on epätodennäköisempää.

Vierailija
24/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidimme hyvänä ajatuksena, että lapset menevät samaan päiväkotiin. Päiväkodiksi se paikka onkin osoittautunut aivan loistavaksi. Henkilökunta ei juuri vaihdu, ilmapiiri on positiivinen ja aktiivinen, käytössä on omahoitajasysteemi, päiväkodissa on vain kaksi ryhmää. Kyseessä on ostopalvelupäiväkoti.

Lapseni eivät siis ole ikinä olleet perhepäivähoidossa. Oma kaverini on ollut perhepäivähoitaja ja ihan varmasti tosi hyvä sellainen. Kuitenkin kotiäitivuosinani tapasin niin monia elämäänsä kyllästyneitä, rääväsuisia perhepäivähoitajia (40-60 -vuotiaita), että ei kyllä tullut edes mieleen ruveta arpomaan lapsilleni perhepäivähoitajaa! Nytkin joka päivä kuljen erään perhepäivähoitajan iltapäiväulkoilujen ohi ja en yksinkertaisesti voi sietää hänen ääntään ja tapaansa puhua hoitolapsille! En ikimaailmassa uskoisi lapsiani hänen hoiviinsa (lisää tähän vielä inhonväristyksiä). Kotimme lähellä on myös ryhmis, jonka touhuja tuli seurattua puistossa kotiäitiaikoina ja sekin touhu oli minusta aika kyseenalaista välillä (se miten kylmäkiskoisesti ja laiskasti lapsiin suhtauduttiin).

Vierailija
25/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tyhmä ämmä ja se loistaa kirjoituksestasi..

Pph.t on kylläkin useimmiten lastentarhan porukkaa...

Vierailija
26/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisi lastani sekunniksikaan hoitoon. Koska vanhemmilla ei ole mahdollisuutta valita kenelle lapsensa haluaa hoitoon, hoitaja määrätään, en halunnut ottaa riskiä että lapsemme joutuisi epämiellyttävälle hoitajalle. Siksi päätin hoitaa lapsen kolmivuotiaaksi kotona, minkä jälkeen lapsi aloitti päiväkodissa hoitouransa.

Vierailija
27/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat meille ja poislähtiessä halaavat ja tulevat syliin aina..

Palaan jossain vaiheessa päiväkotiin..varokaa vaan:)

Vierailija
28/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi viettää päivänsä isomman sisaruksen seurassa, samassa päiväkotiryhmässä.

Vierailija
29/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan halusin heidät päiväkotiin. Lasteni ei tosiaan tarvitse kiintyä johonkin aikuiseen, joka ei heistä oikeasti välitä. Mielestäni päiväkoti on parempi siinä mielessä, että siellä on valvovia silmiä. Ne valvovat silmät kohdistuvat muihin aikuisiin, jolloin he eivät uskalla tiuskia ja äyskiä lapsille, kuten perhepäivähoitajat.

Eri asia tietysti olisi, jos olisi joku tuttu perhepäivähoitaja. Kenellekään vieraalle en uskaltanut omia lapsiani laittaa.

Haluan lapsilleni parasta mahdollista hoitoa.

Vierailija
30/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tein jotain typerää, sain istua pimeässä komerossa. Jos leipäpala putosi pöydältä lattialle perhepäivähoitaja vertaili haukkujälkeä meidän lasten hampaisiin ja sen leivän pudottaja sain taas komerorangaistuksen.

Kun valitin äidilleni näistä asioista, perhepäivähoitaja väitti minua valehtelevaksi lapseksi josta ei ikinä tulisi muuta kuin roskaväkeä, kuulemma myös varastelin perheen leluja ym. ym.

Toki tiedän, että suurin osa perhepäivähoitajista ei ole tällaisia edellä mainittuja. Sain vain niin kovan kammon, että en pystyisi lasta viemään sellaiseen.

Vierailija
31/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajat ovat useimmiten tyhmiä ämmiä, jotka eivät saa muuta duunia.

Hoitavat sitten lapsia. Eivät kyllä minun lapsiani kiitos vaan.

Itse olen ollut tosi tyytyväinen perhepäivähoitoon, mutta ikävä kyllä se paikka meni kun otin esikoisen pois hoidosta uuden vauvan syntyessä, eikä uutta saatu. Nyt kaduttaa etten pitänyt esikoisen hoitopaikkaa.

Vierailija
32/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia kun teen työtä kotona ja kukaan ei ole todistamassa miten työtäni teen niin teen sen hyvin. Pahinta mitä voisi tapahtua olisi se kun vanhempi kysyisi jostain negatiivisesta jota hoitolapsi olisi kotona kertonut.

15v olen hoitanut vieraita lapsia. Koskaan en ole saanut/kuullut mitään arvelluttavaa itsestäni. Esimieheni eivät myöskään ole kuulleet koska eivät ole asiasta minulle puhuneet.

Vierailija
33/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

olisin laittanut mielläni 1,5 poikani pph:lle mutta teen 3vuorotyötä niin se ei onnistunut. perhehoidon johtajakin olisi sitä meille miellään tarjonnut, mutta pph eivät täällä tee viikonloppuja eivätkä myöhäistä iltaa.

pahimmassa tapauksessa heille voisi tulla eka lapsi jo klo 5.00 ja viimeinen lähteä klo. 22.00 joten heille ei jäisi yhtään vapaata.

ryhmis oli ainut vaihtoehto. poika on tykännyt ja hoitajat ihania ja ryhmä ei onneksi mikään super iso ole ikinä sillä hoitoajat niin erilaiset.

Vierailija
34/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä heille kenellekään olisi lasta jättänyt. Olivat välinpitämättömiä ja jopa huusivat lapsille. PK:ssa on sentäs joku kontrolli.

Vierailija
35/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan lapset samaan paikkaan hoitoon, koska en halua käyttää aamusta aikaa siihen, että vien lapset eri paikkoihin hoitoon. Esikoinen jo niin iso, että päiväkoti parempi ratkaisu, varsinkin kun hänellä on siitä jo kokemustakin.

Vierailija
36/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin nyt 18, muistelee sitä vieläkin kauhulla. Eli ei kovin kehuttava hoitaja ollut. Nuorin oli jonkun kuukauden perhepäivähoitajalla, ja kerkesi siinä ohessa olla neljällä muullakin, varapaikassa ja varavarapaikassa jne. Olipa mukavaa 1,5 vuotiaalle. Itkun kanssa aina jäi uuteen paikkaan. Saatiin sitten onneksi päiväkotipaikka. Siellä onkin viihtynyt, nyt on 5 vuotias.

Tiedän myös hoitajan joka suutuksissaan telkesi hoitolapsia kaappiin. Siihen loppui hänen kotihoitotyönsä.

Vierailija
37/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvyydestään tunnetulla hoitajalla. erittäin mukava ja pätevä hoitaja, oikein suositeltiin ja hänelle vietiin. ei aikaakaan kun lapsi ei enää suostunut hoitoon, lapsi puhui ihan hirveitä hoitajasta. siitä tulikin iso juttu, ulkopuolinen tuli mukaan keskusteluihin. Ensinnäkin hoitaja oli joka viikko sairaana, jolloin pieni joutui päiväkotiin isoon vieraaseen ryhmään kerran viikossa. Mutta hoitaja laittoi huutavat lapset nurkkaan, ruokaa ei saanut ennen kuin 2 leipää oli syöty (eli ei koskaan), pyllyä ei pyyhitty, hoitaja myönsi tämän ja kaikki muukin meni niin väärin kuin voi....

vieläkin hoitajaa kehutaan kun on niin hyvä hoitaja jne. luulo kun ei ole tiedon väärtti. itse en uskaltaisi viedä pph:lle. lisäksi hänen kodissa oli paha homevaurio, ja lapsellani oli astma joka on syntynyt homeelle altistumisesta niin se vielä pisteenä i:n päälle. hyvä että lapsi selvisi hengissä!

Vierailija
38/38 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetki sitten esim. pph:n sylistä tippui lapsi rappusissa ja kuoli. noin 2 vuotias. päiväkodit ovat turvallisia jo suunnittelultaan eikä niissä kanneta pikkulapsia rappusissa. kodeissa on paljon vaaranpaikkoja joita päiväkodeissa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi