Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi olisi aina syömässä :( tämä alkaa vaivata minua....

Vierailija
26.02.2009 |

meillä poika n. 118cm ja 25kg, täyttää keväällä 5v

.On kova syömään ja stressaankin aika paljon noista syömisistä. Söisi vaan leipää ja makaroonia ja jauhelihaa ja herkkuja. Kasvikset ja hedelmät ei kuulu suosikkeihin :( tuntuu että lapsella on aina nälkä, eikä ymmärrä ettei koko aikaa voi olla syömässä.

Söisi aamullakin (jos ei ole kiire hoitoon) monta palaa leipää, mutta esim. puuro ei kelpaa. Sitten tunnen itseni julmaksi kun en anna lisää leipää :(

On melko "lihaksikas" paksut vahvat reidet, ei näytä mitenkään pullealta, mutta pelkään että tätä menoa kohta on sitä.

Liikkuu kyllä vastapainoksi paljon : juoksee pihalla, käy uimassa, luistelemassa, mäen laskussa, on kasvanut viime aikoina pituuttakin hurahtamalla siksi ymmärrän, että tarvitsee paljon ruokaa, mutta tuo ruoan laatu on nyt aika heikkoa. Yritän tehdä terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, mutta esim. kasvikset jää syömättä ei niitä voi väkisinkään syöttää. Yritänkin aina laittaa sitten lisukkeeksi sellaisia vihanneksi joista lapsi pitää ja ostaa lempi hedelmiä. Lauantaisin meillä on karkkipäivä, viikolla saattaa saada joskus kauppareisulla mehujäätelön.

Ärsyttää myös kun isovanhempien luona lapsen annetaan mättää keksejä ja monta palaa leipää ja nakkeja. Sitten oikein kehutaan miten paljon lapsi söi. Ja hyvä että söi niin paljon leipää. No jooo, kun ei muuta sitten syökkään.

Sitten kun minä kiellän lasta ottamasta leipää tai herkkuja niin minua katsotaan kun hirviötä joka ei anna lapselle ruokaa. Tämä on melkoinen ongelma, koska lapsi vierailee molempien isovanhempien luona viikoittain, joskus useita kertoja viikossa. On siellä mm. usein hoidon jälkeen hoidossa. Ja saa syödä mitä tahtoo.... lämmintä ruokaa ei sitten tietenkään syö.

En ole mikään laihuus ihannoitsija, en vaan halua että lapsestani tulee lihava. Niitä kiloja on sitten paljon vaikeampi karistaa kun ennalta ehkäistä.

tulipa pitkä vuodatus. Olisi kiva kuulla toisten mielipiteitä, huolehdinko turhaan? Ja vinkkejä miten voisin saada lapsen syömään terveellisemmin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on syöny vuoden risperdal-lääkettä ja on lihonu 10 kiloa vuoden aikana... ei ole edelleenkään lihava 135cm ja painoa 30 ja risat,oli oikea luikku... Mutta tääkin söis kokoajan jotain ja huokailee,että millon taas syödään... Nyt on ruvennut muakin mietityttämään,että mitä jos lihoaa toiset 10 kiloa ja vielä toiset...? Ei ole mukava rajoittaa lapsen syömistä,mutta en halua,että joutuu kiusatuksi koulusta lihavuuden takia,kun on muutenkin erlainen=)

Meillä myös sama ongelma,että on paljon isovanhempien luona ja syö miten ja mitä lystää... Muuta en osaa neuvoa,kun että koita pitää ruoka-ajoista kiinni ja jos ei tekemäsi ruoka maistu niin on syömättä... Vaikka ei sekään kivaa ole=(

Ja myös annoskokoja mä ainakin katson,kun tiedän kyllä millon on maha täynnä, ettei tarvitse lisää ottaa...

Toivottavasti en kuulosta miltään hirveeltä tyrannilta! =D

Vierailija
2/3 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen, että lapsi syö osaksi ihan huvikseen. Tykkää siis ruoasta ja syö vaikkei olisi nälkäinen.

Ruoka-ajoista tosiaan yritän pitää kiinni ja välipalaksi tarjota hedelmiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikseen söis kokoajan... =( Itsekkin mietin miten saisin sen vähentymään...

2