Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukihäiriö

Vierailija
26.02.2009 |

10 v (4lk) pojallani on vaikea lukihäiriö,joka todettiin vasta 3 luokalla,kun itse kiinnitin huomiota ,kun pojan kirjoitamista sanoista puuttui kirjaimia. Koulupsykologi teki testin jolla luki vaikeus todettiin. Täällä hetkellä poika on pärjännyt keskinkertaisesti koulussa,vaikka hänen lukutaito on nyt ekaluokkalaisen tasoa asiantuntijan mukaan. Mutta minua huolettaa miten jatkossa ,kun kouluaineita tulee lisää. Ja lisäksi onko kenelläkään keinoja ,miten sais pojan innostumaan lukemisesta?Lukeminen kun ei kiinnosta häntä yhtään.

Meidän koululla ei ole edes varaa hankkia äänikirjoja. Onko niistä ollut apua muilla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö erityisopettajan kuuluisi tuossa tilanteessa antaa vinkkejä teille tai mahdollisia tukitoimia.

Vierailija
2/5 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä erityisopettaja antaa yhden tunnin viikossa tukiopetusta. Mutta se ei minusta riitä.

Kun olen pojalta kyselly,että mitä teitte siellä, niin enkun koti läksyt.

En tiedä miten muissa kouluissa autetaan lukihäiriöisiä? On niin uusi asia minulle. Minulla on kaksi vanhempaa lasta, jotka käyvät jo lukiota ja pärjäävät hyvin siellä. Mutta tämä nuorin huolettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3 lk. lapsi saa 2 viikkotuntia tukiopetusta vaikkei psykologin testit tuoneetkaan esille lukihäiriötä mutta oli sitä mieltä, että asiaa pitää seurata. En vain valitettavasti kuitenkaan osaa neuvoa sinua siitä, mitä tukea poikasi kuuluisi saada.

Vierailija
4/5 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkittu ala-asteella ja nyt olen miltei 30, isosiskollani on vaikea lukihäiriö. Saimme kumpikin tukiopetusta ja muistaakseni sisko sai vapautuksen englannista tai ruotsista. Yläastella oli mukautetussa englannissa eli kaikki tunnit tukiopetuksessa jossa käytiin samoja kun "normaali"ryhmä mutta pienemmässä ryhmässä. Äiti tilasi itse siihen aikaa äänikijat tai luki lukuläksyt itse kasetille. Suht hyvin tässä ollaan pärjätty vaikka kirjotuksessa tulee vieläkin virheita ja lukeminen hidasta. Siskoni ei vieläkään mielellään lue mittään huvikseen.

Vierailija
5/5 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kallista, mutta auttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme