voiko spermaa itse pakastaa?
Hei! meillä on mieheni kansa sellainen tilanne että mieheni matkustaa töidensä puolesta lähes koko ajan eli aivan liikaa jos minulta kysytään..Nyt olemme miettineet yrittää toista lasta, mutta ongelmana on juuri tuo että mies on harvoin kotona, eikä ovulaatio aina satu juuri siihen kun hän on kotona. Olen stressannut tuosta asiasta ja mies itse heitti että miksei sitten vaikka pakasteta hänen spermaa jota voisin sitten ruikkia itse sisääni kun ovulaation aika on. Ei hän varmaan ollut kuin puolitosissaan mutta aloin sitten miettiä että oisiko se periaatteessa mahdollista? Siis itse pakastaa spermaa? Vai miten te muut hoidatte asian jos mies ei ole lähes koskaan kotona?? kiitos avusta!
Kommentit (17)
Edellisen kirjoittajan mainitsemien seikkojen lisäksi on vielä se "pikkuongelma", että lapsettomuushoidoissa käsitellyt siittiöt pakastetaan nestemäiseen typpeen, jonka lämpötila tuollaiset -200 celsiusta. Kotipakastimen lämpötila on -18 astetta. Joten se sitä... Tiesitkö muuten, että siittiöt voivat pysyä hengissä kohdussa useampia päiviä, joten ei sen sekstailun tarvitse tapahtua täsmälleen ovulaatiopäivänä.
ylijääneet sitten boolissa juhannuksena:=)Ja jos vaikka tärppää, niin voitte sitten esitellä mistä kaikki alkoi:=)
lapsettomuushoitoja järjestävältä klinikalta. Luulisin, että kunhan rahasta sovitaan, niin se onnistuisi, sillä eihän tuossa liene eettistä ongelmaa. Hyvin pieni mahdollisuus inhimilliseen virheeseen toki on, jos esim sperma pääsisi vaihtumaan eli sulattaisivat sinulle väärät spermat :DDD Joku nainenhan oli kerran saanut lapsettomuushoidoilla kaksoset, joista vain toisen isä oli hänen miehensä...
Keskustele vaihtoehdosta 3 miehesi kanssa, jos se vaikka ratkaisi ongelmaa :-)
Joo, tsemppiä sinne!
ja kävi silloin tällöin viikonloppulomilla. Enkä käynyt edes vieraissa. : ) Siittiöt säilyvät hengissä useita päiviä, ei tarvi olla joka päivä panemassa eikä edes joka kolmas.
Itse ostaisin mikroskoopin ja tutkisin asiaa sulateltuani muutaman spekejääkuution.
Jos elämä alkaa jääkuution sulattua, käskisin miestäsi vatkaamaan tavaraa jääpalamuotit täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi pakastaa.
Älkää jauhako 💩
Tulee ihan uutta potkua kesäiseen drikkiin niillä jääpaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pakastaa.
Älkää jauhako 💩
Kyllä sitä voi pakastaa. Myös 💩:a voi pakastaa. Tai vaikka jalkapallon. Muistitikun. Elävän kalan.
Eri juttu sitten, mitä se vaikuttaa.
Ei voi. Kotipakastimessa pakastamalla soluissa oleva vesi laajenee ja rikkoo solut.
Jos haluat maksimoida raskautumisen, mutta seksi ovulaation aikaan ei ole mahdollista, niin harrastakaa seksiä kuitenkin max. 3 päivää ovulaation molemmin puolin. Periaatteessa se on kuitenkin mahdollista hedelmöityä silloin. Ja tee kaikki vanhanajan vippaskonstit, eli seksin jälkeen makoile lantio kohotettuna niin kauan kuin vain jaksat ja jollet yhdynnässä saanut orgasmia, niin hoida se yhdynnän jälkeen. Molemmat edesauttavat siittiöiden matkaa perille.
Ja ei, sperman pakastaminen kotikonstein ei säilytä sitä käyttökelpoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Kotipakastimessa pakastamalla soluissa oleva vesi laajenee ja rikkoo solut.
Mutta VOI pakastaa.
Ei onnistu pakastaminen niin että siittiöt säilyvät elävinä. Oikeissa olosuhteissa sperma ja siittiöt on tallessa.
Pitäs säilöä typessä, jonka lämpötila on - 196 astetta. Sellasta ei kotioloissa saa.
Olisikohan tämä asia ap:lle 13 vuodessa jo selvinnyt?
Ei ole. Ihana ajatus kuitenkin.
Ongelmana on se että jos käsittelemättömiä siittiöitä pakastetaan niin ne hajoavat ja kuolevat. lapsettomuusklinikoillahan siittiöt käsitellään ennen pakastusta ja pakastusolosuhteet ovat muutenkin hieman erilaiset kuin kotipakkasessa.
Jos mies ei ole lähes koskaan kotona niin vaihtoehtoja on kolme:
1) mies on enemmän kotona (ainakin ovulaatioaikoina)
2) raskautuminen nyt vaan viivästyy
3) naapurin Pena hoitaa käytännön puolen