Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä hömppä-ongelma, mutta voisiko joku auttaa? Kaasoudesta asiaa

Vierailija
09.12.2008 |

Olen menossa ensi kesänä naimisiin. Nyt olisi kaasovalinta edessä, mutta en osaa valinta. Ehdokkaita on:

a) lapsuudenystävä

b) yläasteelta asti hyvä ystävä

c) opiskeluajoista asti hyvä ystävä

d) harrastuksen parista hyvä ystävä

Olen kaikkien kanssa yhtä läheinen. Lapsuudenystävä olisi sinänsä ensimmäinen mieleen tuleva, mutta hänellä 3 pientä lasta eikä niin aikaa kaasouteen. Opiskeluaikojen ystävän kaasona olin itse, hänkin nyt toista kertaa raskaana ja mietin kiinnostaako häät enää niin.

Ehdotuksia ja perusteita...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku pyytäisi kaasoksi (siis läheinen lapsuuden ystävä tai muu läheinen ystävä) niin olisin kyllä onnesta soikeena :)

järjestelykysymys et miten pystyisi organisoimaan asiat.. :)

Vierailija
2/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä pikaiset aina voi jos kerran perinteet niin vaatii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut jonkun kaasona, niin painoittaisin sitä. Ja tuo yksi avaus oli tosi hyvä naisten ilta... siellä voi olla, että joku sano jo suoraan, että nyt ei anna aika periksi.

Mulle kävi niin, että paras ystäväni oli kaasoni. Kun tuli hänen häiden aikansa, oletin tietty, että pääsen kaasoksi... no, en sitten päässytkään. :-( Hän valitsi toisen. Sentäs soitti minulle, mutta tosi tökerösti töksäytti, et muuten ole sitten minun kaaso... Ois vaikka antanut jonkun muun tärkeän tehtävän häissä...

No, ei siinä vielä kaikki. Kaikki ystävät olettivat minun olevan kaaso... Joten tosi monessa kohtaa jouduin selvittelemään (vielä häissäkin), että minulla ei ole mitään extra tietoa häiden tai polttarien järjestelyistä. Enkä tiedä majoituksesta, juhlapaikasta enkä lahjalistasta mitään etc...

Joo ja se kaaso ei veinannut saada polttareita millään järjestettyä... ihan jäi viime tippaan ja aika moni joutui jäämään pois, kun ei niin lyhyellä varoitusajalla saa kesäviikonloppuja tyhjäksi...

Vierailija
4/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että järjestin "tyttöjen illan" jossa sitten yhdessä juteltiin asia läpi. Ilmoitin siis että te kaikki ette voi siihen tehtävään "päästä" joten valinta on jotenkin tehtävä. Siellä sitten päästiin ilman hiuksista repimistä ja raapimista yhteisymmärrykseen ja olipa joukossa yksi joka sanoi heti että "ei minua tarvitse laskea, riittää että saan kutsun.."

Näin kaikille jäi hyvämieli ja tuli "paras" vaihtoehto kaasoksi :)

Vierailija
5/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kellä on organisointikykyä jne. Riippuu tietenkin siitä mitä tehtäviä kaasollasi tulee olemaan. Jos kaaso toimii kuuluttajana/seremoniamestarina niin olisi hyvä osata esiintyä edes vähän eikä saisi olla jännittäjätyyppiä. Jos taas kaaso toimii ainoastaan kukkakimppusi pitelijänä kirkossa niin siinä ovat arvossaan ehkä erilaiset ominaisuudet =)

Vierailija
6/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasolla on paljon tehtävää ja minä ainakin valitsisin semmoisen, jolla on aikaa paneutua häihin. Organisointikykyä pitää olla myös. Minä ratkaisin asian niin, että minulla oli 2 kaasoa. Käytännön pakostakin näin, sillä toisella oli laskettu aika juuri häiden aikoihin. Sovittiin reilusti, että kuka hoiti mitäkin asioita. Lopulta molemmat kaasot pääsivät häihin ja hoitivat homman tosi hienosti.

Vierailija
7/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään osaa päättää... Mutta täytyy miettiä!

Koska viimeistään yleensä kaasoudesta päätetään? Häät ensi kesänä siis...

ap

Vierailija
8/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi mieti, haluavatko kaikki kaasoksi. Minusta se olisi hirveää, siis joutumista, ei pääsemistä, koska minulla ei ole lainkaan organisointikykyä. En myöskään haluaisi käyttää vapaa-aikaani toisen häiden hyväksi, vaikka se, mitä pitää tehdä, on tietysti yhteisesti sovittava juttu ja voi olla enemmän tai vähemmään

Toiseksi mieti, miten hyvin tuleva kaaso tuntee ystäväsi ja sukulaisesi. Ystäväni häissä bestman oli hänen lapsuudenystävänsä, jonka tunsi vain samassa kaupungissa asuva lapsuudenperhe. Bestman tunsi olonsa varmaan häissä tosi orvoksi välillä, kun hän ei tuntenut kauheasti hääparin ystäviä tai sukulaisia, ja kuitenkin hänen olisi pitänyt olla jonkinlainen suvereeni yhdyslenkki. Lisäksi polttareitten suunnitteleminen ja järjestäminen on huomattavasti hankalampaa ja väkinäisempää, jos kutsuja ei yhtään tunne muita.

Vierailija
9/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, etteivät kaikki todellakaan halua olla päivää kaasona.

Vierailija
10/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaasolle ei tule juuri mitään tehtävää: todistajana vihkimisessä oleminen ja ennen vihkimistä henkinen tuki/ auttaa minua saamaan puvun päälleni.

Muuta ei tarvitse tehdä - tietenkään! Hoidan itse paikkavaraukset, koristelut, kutsukortit, kukat, korut, häiden ohjelman suunnittelun ym ym.

ap

Vierailija
11/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä. mitä haluat kaason tekevän. Mitä enemmän tehtävää, sitä aiemmin.

Vierailija
12/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokemuksen rinta-äänellä voin sanoa että monesti sitä loppukiireessä on niin kädet täynnä hommia että mielellään tarvitsee niitä auttavia käsipareja ;)

ei ne ainakaan pahitteeksi ole olleet omissa häissä eikä niissä joissa olen ollut itse kaasona tai muuten vain ystäviä/sukulaisia auttelemassa.

että kaasolle ei tule juuri mitään tehtävää: todistajana vihkimisessä oleminen ja ennen vihkimistä henkinen tuki/ auttaa minua saamaan puvun päälleni.

Muuta ei tarvitse tehdä - tietenkään! Hoidan itse paikkavaraukset, koristelut, kutsukortit, kukat, korut, häiden ohjelman suunnittelun ym ym.

ap

Vierailija
13/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä. mitä haluat kaason tekevän. Mitä enemmän tehtävää, sitä aiemmin.

Vierailija
14/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että perinteisiin kuitenkin kuuluu se, että best man makaa kaason kanssa häiden jälkeen...

Vierailija
15/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi perinne on?

Vierailija
16/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että morsiamen ja sulhasen tukijoukot siirtyy pariskunnan yhteiseksi tukijoukoksi. Lopputulos on kuitenkin aina se että bestman ja kaaso päätyy samaan sänkyyn (tai vessan koppiin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän