Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kaipaisin! (matkailu+vauva)

Vierailija
25.02.2009 |

Ollaan lähdössä viikoksi lomalle Portugaliin 10kk lapsen kanssa. Olen nyt tehnyt listaa (lapsen) mukaan otettavista tavaroista ja lääkkeistä. Olisin innokas kuulemaan teidän kokemuksia mitä olisi hyödyllistä ottaa Suomesta mukaan. Aiemmin en ole oman lapsen kanssa reissannut ulkomailla (itsekseni kylläkin) joten välttämättä ei ihan kaikki tule itselle mieleen... Joten jos olet matkustellut pienen lapsen kanssa niin mitä suosittelisit ottamaan mukaan? Neuvolasta kysäisen tänään noista lääkkeistä mitä he suosittelevat mukaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Sen veden siihen termriin otan tietenkin esim aamiaispöydästä ellei huoneessa ole vedenkeitintä, en suomesta :)

Vierailija
2/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on hiemankin ronkeli lapsi, niin voi olla että nuo ulkomaiset purkkiruuat ei maistu. Ruokatermariin on kätevä ottaa mukaan lämmintä vettä ja sillä saa ruuat lämpimäksi vaikka itselläsi ei olisi ruoka-aika.

Myös maidot otettiin mukaan 7 kk:n ikäiselle. Jossain päin maailmaa äidinmaidonkorvikkeet pitää ostaa apteekista.

Oletko siis lähdössä kaksistaan vauva kanssa? Varo sairastumasta pahaan vatsatautiin yms. Itse en pienen lapsen kanssa matkusta ainoana aikuisena, vaikka yksin voin matkustaakin. Harvoinhan maailmalla mitään sattuu, mutta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkistä tuo termari kuulostaa käytännölliseltä. en lähde yksin vaan mieheni (lapsen isä) lähtee myös mukaan. ruuat, maidot ja vaipat ajattelin tosiaan ottaa mukaan jo täältä. t. ap

Vierailija
4/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakiosettiin kuului tuonikäisellä nestemäinen Panadol, nenäfriida ja keittosuolatipat. Niin ja kosteusvoidetta, mutta otin yleensä jonkun tuoksuttoman, joka kävi sitten meille aikuisillekin.

Olen ajatellut niin, että jos nuhaa isompi tauti iskee, niin menisin kuitenkin lääkäriin. Tosin sanottava, että meillä ei kyllä ole paljon muuta koskaan sairastettukaan.

Riippuen siitä, mitä muuten olette tottuneet käyttämään, niin mun mielestä kantoreppu on matkoilla ollut kätevämpi kuin rattaat. Mutta ei tietysti kannata ottaa vasta matkalla käyttöön, eikä ainakaan noin isolla, voi olla ettei totu enää?

Vaatteita olen ottanut 1 vaatekerta per päivä + 1-2 ylimääräistä vaatekertaa. Vähän leluja erityisesti lentokoneeseen, mutta tuonikäinen ei vielä hirveästi tarvitse. Nukkumaan on yleensä laitettu meidän kanssa samaan sänkyyn.

Vaipat ja ainakin osin ruuat minäkin olen yleensä ottanut Suomesta. Saa niitä toki paikan päältäkin, mutta on helpompaa, kun on tutut jutut, eikä tarvitse lähteä etsimään kauppoja heti. Ja onpahan sitten tilaa matkalaukuissa tuliaisille :)

Vierailija
5/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa matkustelleena laitan mieleeni muistuvia asioita: Matkarattaat, joissa selkänoja makuuasentoon saatavissa tai ainakin melkein. Aurinkovarjo rattaisiin. Hyttyssuoja ja sadesuoja rattaisiin. Vaippoja jonkin verran, paikanpäältäkin saa kyllä ostettua. Purkkiruokia ja maitoja/jauhetta. Kannattaa laskea paljonko päivien aikana menee, jotta ei tarvitse suomeen takaisin kantaa montaakaan purkkia... Jos olette huoneistohotellissa , niin puurohiutaleet ainakin iltapuuroja varten.

Pikkupyyhkeitä 2 kpl. Pyykinpesujauhetta pieneen pussiin, kaiken varuiksi... Vaatteita tarpeeksi pikkuiselle(lämpimiäkin), koska iltaisin kuitenkin yleensä viileämpää. Pieni viltti on aina ollut mukana ja aina käytössä joka reissulla.

Pieniä leluja/viihdykettä, jotta aikuiset saavat syödä rauhassa ravintolassa:) Eli periaattessa kaikkea mitä kotosuomessakin tarvitaan. Lapsen kanssa lomailuhan on periaattessa ihan samaa kuin kotonakin, maisemat vain eri:) Lääkkeistä meillä on ollut mukana normaalit kipulääkkeet(panadolpuikot/neste, PamolF, Nasolin ja Osmosal) sekä tietysti kuumemittari. Puhdistuspyyhkeet ovat osoittautuneet reissuissa käteviksi, vaippa vaihtuu missä vain.

Monta asiaa vielä varmaan puuttuu, mutta muut laittakoot niitä.

Mukavaa aurinkolomaa!

Vierailija
6/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonhan tuossa on juuri niitä juttuja ollut joita itsekin olen miettinyt. Nyt olen saanut kuitenkin vahvistusta omille visioille. T:ap

Vierailija
7/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissanut useammankin vauvan kanssa erilaisia reissuja ja tarpeellisena pidän vain jonkinlaista kantovälinettä lapselle, toimivaa matkapuhelinta (jos vain mahdollista) ja hyvää vakuutusta. Portugal on kuitenkin Euroopassa ja matkailumaa eli sieltä on helppo löytää niin kunnon lääkäreitä, lääkkeitä, ruokia, vaippoja kuin vaatteitakin.

Kantovälinen on monin tavoin kätevä esim. lentokentillä ja kohteessa (kaikkialla ei voi työntää rattaita); isommankin lapsen kanssa tulee joskus tarpeeseen. Mahdollisimman pienen matkatavaramäärän kanssa on helpompi liikkua ja ostaa sitten periltä sen mitä tarvitsee. Lääkkeistä pitäisin mukana vain mahdolliset malarialääkkeet (ei tietysti teidän tapauksessa), särkylääkkeen (siksi aikaa, että ehtii lääkärille) ja ripulin aikaiseen nesteytykseen tarkoitetun juoman. Kaikenlaisten ihottumien, särkyjen ja muiden kanssa menisin kuitenkin lapsen kanssa lääkäriin ja sieltä kautta saa lääkkeet eli turha kantaa mukanaan mitään vuoden lääkevarastoa. Kehitysmaihin mentäessä ottaisin mukaan myös joitain muita lääkkeitä/tarvikkeita.

Vierailija
8/8 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minigrip pusseja 2L, relatippoja, peppuliinoja, harsoliinoja 2kpl (niille tulee monenlaista käyttöä yleensä matkalla), pesuaine ja rasva lapselle, puuduttavat korvatipat (jos alkaa huutamaan korvia ni mistä apu ulkomailla siihen hätään?), varatutteja jos käyttää ja samoin pulloon 1 pakett uusia tutteja paketissa jos käyttää,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän