Työnhaku tässä taloustilanteessa? Onko muita akateemisia, jotka eivät löydä työtä?
Apua, haluan palata työelämään, mutta vastauksena tuntuu joka paikassa olevan, että tällä hetkellä ei palkata ketään.
Onko muilla sama kokemus?
Mikä ala vetää tällä hetkellä?
t. akateeminen
Kommentit (11)
Itse olen tuotantotalouden DI ja töitä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä. Taloushallinnon hommia teen ts. controller.
mitkä firmat palkkaavat tällä hetkellä ? olen kaupan alan jättiläisiltä kysynyt, ja ei nyt ihan rekrytointikielto mutta melkein.
humanisti-turhake, ja kun tämä pätkä loppuu, jään taatusti työttömäksi. Ja rankasti. En tiedä mitä pitäisi tehdä, ilmeisesti muuttaa Kainuuseen viljelemään omavaraistaloutta ja tehtailemaan lapsia.
Meillä ainakin on suorastaan pula minun kaltaisistani ihmisistä ts. jos omaat KTM- tutkinnon lisäksi myös kokemusta valmistavasta teollisuudesta tuontannon puolelta niin hommia pitäisi löytyä. En nyt viitsi sanoa, missä firmassa olen :)
Meillä siis ongelmana riittävän koulutetun väen saanti. Tradenomeja tulisi ikkunoista ja ovista, mutta emme kelpuuta, koska ammattitaito ei ole riittävä ylipäätänsäkin eikä myöskään riittävää analyyttisyyttä ja matemaattista taustaa ole heillä.
t:3
enkä ikinä ole ollut työttömänä.
Haluan olla työelämässä mukana monestakin syystä enkä odota että kotoa tullaan hakemaan superduuniin josta maksetaan kuusi tonnia kuussa.
CV:stä näkee että olen ollut jatkuvasti mukana työelämässä, ja tätä ovat kaikki minut palkanneet arvostaneet.
siitä huolimatta, että on kaksi maisterin tutkintoa, melkein 10 vuoden kokemus ja väitöskirjakin valmis. No, reilun kuukauden työttömyyden jälkeen kyllästyin tilanteeseen ja olen nyt perustamassa omaa firmaa. Toimialani on uusi ja näyttäisi siltä, että sille on kysyntää. Joten toivotaan, että pystyn työllistämään itseni tätä kautta.
projektihommissa, sitten alkoi ns tuottavuusohjelma purra..
nyt en sit tiedä, mitä tekis. Töitä ei alalla ole ennenkään pilvin pimein ollut, saati nyt.
Pitääkö lähteä vielä opiskelemaan? millä rahalla, kun on lapset ja asuntovelka?
tunkevia tradenomin turhakkeita... ;) Suuntaapa siis katseesi jonnekin muualle kuin isoihin firmoihin ja varsinkin pois vientiteollisuudesta.
Uutta pitkää tutkintoa tuskin kehtaan enää nelikymppisenä ruveta lukemaan. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta kas kummaa, mitään ei löydy.
Ja mistä siitä ammattikoulustakaan tietää, mikä ala oikeasti työllistää. Vanhustenhoitajaksi voisin hakeutua heti kättelyssä, mutta selkäni ei kestäisi.
Oletko tutustunut näihin uusimuotoisiin näyttötutkintoihin, kävisikö sellainen? Tässä lisätietoa:
http://www.oph.fi/nayttotutkinnot/
Uutta pitkää tutkintoa tuskin kehtaan enää nelikymppisenä ruveta lukemaan. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta kas kummaa, mitään ei löydy.
Täällä on kanssa yksi akateemisesti koulutettu kotiäiti ja mulla loppuis vanhempainloma huhtikuun lopussa ja mulla ei ole työpaikkaa johon voisin ns. palata, sillä opiskelin ennen muksun syntymistä. Nyt sitten pitäis löytää työpaikka ja ainakaan oman alan hommia on ihan turha löytää ainakaan asuinpaikkakunnalta... Sitten kun pitäis muksullekin saada hoitopaikka vaikka ei ole edes työpaikkaa vielä, niin ei tässä oikein tiedä miten etenis. Pakko varmaan mennä vaan muihin kuin oman alan töihin tai sitten pitää jäädä kotia muksua hoitamaan..