Miten saisin halvalla tarjottavat lapsen synttäreille?
Tulossa sekä sukulaisten juhlat että kaverisynttärit.
Kommentit (8)
Leivot ison satsin jotain perus jauhelihapitsaa, pikkupitsoja tai pellillisiä. Kavereille vaikka jädeä ja aikuisille marjapiirakan (jos sulla on marjoja pakkasessa,jos ei niin vaikka omena)..tai jos tahdot kakun niin teet pitsojen lisäks yhden tai kaks kermakakkua..ei kai noihin paljon mene? Jos tahdot vielä pihistää niin pelkkä kakku, jotain halpiskeksejä, suolatikkuja ja popcornia.
Meilläkään ei koskaan ole kakut mennyt ilman kehotusta kaupaksi. Muut pikku purtavat menee paremmin(sipsit, popcorni, keksit ja kylmä cokis)
olen siis viimeisinä synttäreinä laittanu vaan
*karkkia
*sipsiä (s-marketissa tai prismassa xtra merkkinen 400g 1,59€)
*suolatikkuja (lidlissä halvin)
*popcornia (halvin kun tekee itse)
*jädeä (erihintaisia, mut paketit halvimpia)
Lapset tyytynevät noihin?
Aikuisten kutsuilla voisi sitten olla
*kakku (pohjaan ei mene varmaan kun euro) (täytteeksi kerma, banaani, maksikka, ei kovin kallis) koristeeksi vaikka karkkeja
*kahvikeksejä
nuokin riittäisivät mutta voisihan sitä olla lisänä vaikka pullaa, itse tehden saa halvinta tai jos jotain suolaista tahtoo niin ehkä pikkupizzoja tai voileipäkääräri tai coctailpiirakat tai lihapasteijat
Ruokaa ei tosiaan ole ollut ajatuskaan laittaa, mutta jotain suolaista pientä kyllä. Aikuisille taidan tosiaan tehdä jauhelihasta piirakan, Lapsille jäätelö olisi varmasti hyvä, vielä kun sen keksisi koristella jotenkin niin, että ei ole prinsessaikäiselle tytölle pettymys.
Kiitos kaikille vinkeistä!
JOs ei niin sitten ei tarvitse tehdä lämmintä ruokaa. Ja jos on niin lohisoppa on halpaa. Osta Lidlistä tarjouslohta, maksaa vähän yli 5 eur/kg. Sitten pilkot perunoita, porkkanaa ja sipulia runsaasti sekaan, kalalientä ja kermaa sekaan ja avot - eipä maksa 8 litran kattilallinen kuin 10 euroa. Sitten ruisleipää lisukkeeksi ja päälle Lidlin valmiiksi siivutettuja suolakurkkuja isossa lasipurkissaja juustoa.
Ja makeat leivonnaiset: hyvödynnä ilmaiset ainekset = viime kesänä poimitutu marjat, omput, raparperit. Teet niistä omenapiirakkaa, marjapiirakkaa, marjajäädykettä, kuivakakkua, jonka seassa marjasosetta, täytekakkua, jonka välissä täytteenä marjasurvosta. Ja lapsille muhuksi itsepoimituista marjoista keitettyä mehua. Ja hintaa tulee taas alle 20 euroa tälle setille.
ja paljonko tulee väkee?
Ite tykkään, että tarjottavana olis makeeta ja suolasta.
Lapsille ei tartte tarjota limpparia. Tiivistemehu kelpaa sillai tai sitten laimennat sen vissyllä. Lidlistä sitäkin saa edullisesti.
Tee ite ja pyydä mummojen tekeen. Meillä ainakin tykkäävät leipoo lapsen kekkereille.
Kakkupohjat tulee tosi halvaksi: munia, sokeria, jauhoja. 2 eurolla saat jo kymmenille vieraille pohjat. Väliin joko marjoja pakastimesta tai edullista hilloa Lidlistä, lisäksi kerma-rahkaa. Päälle kermavaahtoa ja karkkeja koristeeksi. 10 euroa on varmasti kokonaishinta.
Jos tuo on liikaa, niin ostat vaniljajätskiä, kermaa ja karkkeja ja kokoat jätskistä hienon kakun, koristelet kermavaahdolla ja karkeilla. Ehkä 5 euroa riittää.
Lisäksi leivot mokkapaloja, niissäkin munat, jauhot ja sokeri pääraaka-aineet. Lisäksi rasvaa, kaakaojauhetta ja tomusokeria.
Suolaiseksi sopii hyvin jonkun ehdottama jauhelihapiirakka. Pikkupizzat tulee varmasti kalliimaksi, kun niihin menee yllättävän paljon juustoa. Eikä kinkkupiiraskaan kalliiksi tule, teet pizzapohjan tyyppisen pohjan, päälle halpoja kinkkusuikaleita, kermaviiliä, munaa ja vähän juustoraastetta. Tai pienet lihapullat, nakit ja viinirypäleet tikuissa lapsille.
Halvimpia keksejä, ei limukkaa vaan mehukattimehua. Popcorneja. Iso halpa laatikko karkkeja Lidlistä.
ostat sieltä salaatit ja lihat yms. Saa halvalla! Näin minä tein omiin valmistujaisiini ruuat. Ja itse leipomalla esim. karjalanpiirakat... ei maksa paljoa, jos vielä jauhot löytää tarjouksesta.