Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä teistä on öisin käytettävä purentakisko?

Vierailija
23.02.2009 |

Minkälaisiin vaivoihin saitte sen ja onko ollut apua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyjä varten hankin, kallopohjasäryt loppuivat. Totuin nopeasti. Maksoi n400e, ei saa kunnalliselta puolelta ainakaan Vantaalla. On kyllä ollut hintansa väärti. Seuraava halvempi jos joutuu uusimaan nopeasti, eli silloin jos entiset kipsimuotit käy.

Vierailija
2/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kisko aut tanut. Lähes k ymmenen vuotta ollut. Ja nukun paljonparemmin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vain tarkistusaika ja jos ei muuta kiireellisempää niin seuraavalla kerralla vain muotin ottoon, mallit labraan ja seuraavalla kerralla suuhun. Myöhemmin tsekataan vielä ettei paina mistään. Noin neljällä käynti kerralla pitäis olla valmis. Hinta labran osuus (n. 170 € + vastaanoton maksut).

Vierailija
4/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs kisko menossa. Käytän joka yö. Annettu narskutteluun, leukanivelvaivoihin (niven lähtee pois paikoiltaan... hauskaa).

Pakko käyttää.

Vierailija
5/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en narskuta, mutta puren hampaat yhteen öisin. Niskasärkyä, kiille lähtee hampaista ja reikiintyvät sitä myötä.

Vierailija
6/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai millainen se oikein on? Mulle hammaslääkäri väläytti sellaisen mahdollisuutta, koska takahampaani ovat täynnä halkeamia ilmeisesti purentavian takia.

Vierailija
7/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu hampaiden kulumisen takia ja lisäksi auttaa niskavaivoihin. Kyllä sen käyttöön tottuu. Nuhassa vältän käyttöä kun suu kuivuu.

Vierailija
8/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivoina oli vihlonta yhdessä hampaassa, jonka yhtenä hoito-ohjeena oli kiskon käyttö jatkossa oireiden lieventämiseksi.

Lääkäreiden mielestä mulla normaalia kuluneemmat hampaat ikään nähden. Eli narskutan öisin aikamoisesti.

Auttaa myös päänsärkyihin kun helpottaa jännitystä leuassa.

Vierailija
9/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoihin vaivoihin kuin edellä olevilla.

Minä rakastan sitä, enkä osaa nukkua ilman. Käytöstä ei ole mitään vaivaa alkutottumisen jälkeen, pelkkää plussaa se on tuonut elämääni.

Vierailija
10/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois en enää sitä antaisi. Minäkin puren hampaita yhteen ja aina tuntui leuat todellä jäykiltä. Purentakiskon saamisen jälkeen pääkipu on vähentynyt huomattavasti. Suositten sitä lämpimästi!

Vierailija
11/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kisko ollut reilun vuoden. En narskutellut hampaita, vaan purin leuat tiiviisti yhteen yön aikana seurauksena se, etten meinannut saada välillä herätessä suutani auki + oli pääkipuja paljon enemmän kuin nyt. Myös hampaissa kulumia puremisesta johtuen. Olen käyttänyt säännöllisesti, vaikka sen käyttöä voisi jo vähentääkin, mutta stressin takia en viitsi kokeilla onnistuisko nukkuminen ilman sitä miten.

Flunssaisena en sitä pidä, silloin on vaikeata hengittää. Negatiivisena puolena kiskossa on se, että sen kanssa kuolaa ihan kamalasti, eikä tyynystä meinaa millään aamuyöstä enää löytää kuivia kohtia ;)

Vierailija
12/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivoina leukanivelen naksumista ja nivelkipua korvan seudulla, kulumia hampaissa, pääkipua. Mies myös ei jaksanut kuunnella jokaöistä "turkinpippurien rouhintaa".

On siitä apua siitä myöten että narskuttamaan ei pääse. Leukoihin eikä hampaisiin ei satu. Itse en kauheasti pidä sen kanssa nukkumisesta, mutta olen jo pahimmasta alkujärkytyksestä toipunut. Mies on ainakin tyytyväinen. :)

Vierailija
13/16 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti moni täällä kärsii siitä.

Vierailija
14/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi sellainen myös hankkia, mut nyt oon kotona kotihoidontuella eikä olisi varaa ylimääräisiin..

Vierailija
15/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 170 e, siihen sisältyi kaikki käynnit ja kisko.

Vierailija
16/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menossa ensimmäinen kisko mutta en älynnyt kysyä miten saan sitten uuden? Kyselenkö taas omalta kunnalliselta hammaslääkäriltä joka lähetti viimeksi erikoislääkärille? Maksaako toinen kisko enemmän kuin ensimmäinen vai onko samanhintainen? Siis jos kiskon kulumisen takia joutuu uuden ottamaan.