Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että kyllästyttää tuo poliitikkojen puhe pidemmästä työurasta!

Vierailija
23.02.2009 |

Opiskella pitäisi nopeammin ja töissä olla pidempää. Katsoisi vaan valtiovallan edustajat omia putiikkejaan, miten vähän siellä on mahdollisuuksia palkata esim sijaisia, kesätyöntekijöitä ym tulevaisuuden tekijöitä harjoittelemaan ja tutustumaan ja miten vähän ilmeisesti halua on vakinaistaa tai muutoin asianmukaistaa määräaikaisten työsuhteiden käyttö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 26 v työsuhde

Vierailija
2/6 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko kattava lista kotimaakuntani koulutusalani työnantajista, joilla kenellään ei ohjesääntöjensä vuoksi ole mahdollisuutta palkata. Töitä ja tarvetta olisi, sen kyllä saan lohtuna kuulla. Noin sadasta yhteydenotosta ehkä 5 olen saanut lähettää avoimen hakemuksen. Yksi taisi jopa pyytää sitä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis on valtion virasto. Kaikki määräaikaisuudetkin päättyvät ensi vuonna siihen. Jatkoja ei tule. Lisäksi pitäisi vielä leikata nykyisestä työvoimasta, mutta kun meillä on keski-ikä virastossa suhtkoht matala niin ei saada eläköitymisellä kiintiötä täytettyä. Ties vaikka tulee ekat irtisanomiset valtiolla tehokkuusohjelman myötä ihan vakiväestä.

Oma kokemukseni viime lamasta, kun olin silloin vastavalmistunut: Ota mitä saat, ei alalla väliä, kun työkokemusta vaan kertyisi. Kyllä se nousukausi sieltä joskus tulee ja kohta suuret ikäluokat eläköityy, ennusteena jopa työvoimapulaa. Odotahan hyviä aikoja, niin kärsivällisyytesi palkitaan. Voit vaikka lisää kouluttautua työn ohessa siinä parempia aikoja odottaessa esim. kielikoulutuksella, It-opinnoilla, kirjanpidolla tai vaikka johdon koulutuksilla. Jollakin sellaisella, joka varmasti lisää työmarkkinakelpoisuuttasi. Yleensä jatko-opinnot pääaineessa ei sitä tee.

Vierailija
4/6 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Maisteri 2007, töissä 4 kk, 4 kk, 12 kk ja 6 kk.

Odotahan hyviä aikoja, niin kärsivällisyytesi palkitaan. Voit vaikka lisää kouluttautua työn ohessa siinä parempia aikoja odottaessa esim. kielikoulutuksella, It-opinnoilla, kirjanpidolla tai vaikka johdon koulutuksilla. Jollakin sellaisella, joka varmasti lisää työmarkkinakelpoisuuttasi. Yleensä jatko-opinnot pääaineessa ei sitä tee.

Vierailija
5/6 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi työura 3 kk, 3kk, 2vkoa, 4h, ...

Kolmen vuoden aikana yli 20 erillistä työsuhdetta.

Terv. Maisteri 1990

Vierailija
6/6 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyvä työpaikka irtosi v. 1996.

Terv. se Maisteri 1990

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä