Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******MAALISMASUT VK 9******

23.02.2009 |

Uutta viikkoa jälleen!

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS

POIKIA 3

TYTTÖJÄ

SYNTYNEET:

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.

14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuulumisia tähän väliin kun lapset päiväunilla.Ei kyllä paljon ehdi netissä enää pörräillä.Poika nukkuu yöt suht hyvin,pientä vaikeutta on asettumisen kanssa illalla kun ei pimeään haluisi jäädä nukkumaan.Pitäis valot päällä olla.

Parin tunnin välein herää syömään(ja seurustelemaan keskellä yötä,pää pyörii kuin pöllöllä ja on niiiiin virkeää kaveria että....äippä on sitten hieman vähemmän virkeä...)Hämärässä olen sitten vaan hissukseen istuskellut sen kanssa ja aika nopeasti se sitten väsähtää uudelleen.Tokihan tuo yövalvominen väsyttää,mutta vielä on jaksettu.Ja mähän hoidan yksin nuo yöhommelit,kun mies ei herää vaikka vauva huutaisi kurkkusuorana...kokeiltu on!!!!Mut se onkin hoitanu päivisin esikon,mikä on edesauttanu mun jaksamista tosi paljon.

Imetyskin alkaa jo näin kahden viikon harjoittelun jälkeen sujua,tänään ajattelin jättää korvikkeen pois ja katsoa josko tuo herra pärjäis pelkällä tissimaidolla.Nyt taitaa taas poika heräillä joten mentävä on....

Jännä nähdä kuka se seuraavaksi jakautuu,hurjat viikot alkaa olla porukalla kasassa!

Vierailija
42/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas piti palata lukemaan, josko joku olisi sen tytön pyöräyttänyt - tai neljännen pojan- maalismasujen ketjuun.

Vauva-arki vie niin mennessään, että tuntuu jopa ihan kaukaiselta tuo supistusten toivominen ja synnytyksen jännittäminen, vaikka vielä vajaa kolme viikkoa sitten itsekin olin samassa jamassa.

Vauvoja voi tosiaan olla niin monenlaisia, että... Kommentti noihin mietelmiin, että millainenhan vauva kenellekin syntyy (tyytyväinen ja rauhallinen vai kenties koliikki-tapaus). Itse siirryin tänään maidottomalle dietille, sillä pikkumiehen vatsavaivat alkavat olla jo varsin ilmeisiä. Tosin eivät ollenkaan yhtä pahoja kuin eskoisella aikanaan, ainakaan vielä. Myös maitohappobakteereja olen vauvalle antanut vajaan viikon verran.

No, tasan kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen meillä tapahtui vesivahinko. Onneksi ei ollenkaan pahin mahdollinen. Mutta meillä on nyt makuhuoneen laminaatit revitty irti, seiniä vähän sahattu jne. Ja me vauvan kanssa ollaan evakossa työhuoneen lattialla. Isyysloma, jota mieheni nyt viettää, ei siis ole sujunut ihan yhtä ihanissa tunnelmissa kuin etukäteen haaveilin. No, toisaalta täytyy todeta, että onneksi en ollut yksin kotona kun huomasin vettä lattialla vaan saatoin huutaa miehen sulkemaan päävesihanan. En itse vieläkään tiedä, missä se on, täytyy kyllä selvittää.

No, nyt täytyy laittaa nukkumaan ennen kuin vauva herää ensimmäiselle yösyötölle. Yleensä tuon eka syötön jälkeen en tokeennu laittamaan vauvaa takaisin omaan laatikkoonsa (äp-laatikko), vaan tuohon viereen se jää -neuvolan suositusten vastaisesti...

mammutter + poika 2 vk 3 päivää (ja jo hurjasti tuntuu kasvaneen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään tapahtdu! Limatulpan irtoamisen jälkeen ainoa "oire" On ollu se, että nukuin viime yön kuin pieni porsas :)

Kuukauteen en oo nukkunu, ja nyt vetelin kellon ympäri :D Toivotonta!!! Ei tää synny ikinä!

Piiperö -78

Vierailija
44/57 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeset 3-4 päivää on maha ollut löysällä eli ihan (vesi)ripulia on tullut vessassa käydessä. Muuten ei ole yhtään sairas olo eikä tarvitse jatkuvasti pöntöllä istua (pari kertaa päivässä). En saanut soitettua eilen neuvolaan, synnärille pitäis soittaa näin viikonloppuna.. Jos tiedätte asiasta niin kiitos jo etukäteen! =)

Pikkanen09 37+1

45/57 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkanen09: en valitettavasti osaa sanoa, pitäiskö jo huolestua kun ripulia on ollut noinkin monta päivää, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa että mulla meni esikoista odottaessa synnytystä edeltävänä yönä maha ihan kuralle ja juoksin vessassa ripuloimassa monta kertaa. Jostain oon kuullut että joillakin odottajilla toimisi suoli juuri ennen synnytystä hyvin, että se olisi elimistön oma tapa poistella "esteet" vauvan tieltä. Tässä raskaudessa mulla on ollut viime viikkoina satunnaisesti vatsa löysällä, tosin aina vain päivän korkeintaan kerrallaan, ja aina alan miettiä että jokohan synnytys on lähellä. Tähän mennessä ripulointi on varmaan johtunut lähinnä syömästäni ruuasta, toisin sanoen liikaa herkkuja noina päivinä.

Mammutterille kestämistä vesivahingon keskellä!

Ja jaksamista synnytystä jo kovasti odotteleville. Pikkuhiljaa alkaa omakin olo käydä vähän kärsimättömäksi, vaikka ainakin viikon saisi vauva vielä mahassa pysyä. Meillä nimittäin olisi kaveriporukan tyttöjenilta ensi perjantaina, ja sinne olisi kiva vielä päästä ystäviä moikkaamaan ennen vauvatohinoita.

Voikaahan paksusti!

Nasuliini 36+4

Vierailija
46/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomista eräpäivää odotellessa siis.. Mulla on Lonkat NIIN kipeät että jos joudun vielä viikonkin olemaan raskaana niin lupaan tehdä murhan. Kammoan öitä koska tiedän nukkuvani todella huonosti ja koska vain kylkiasennot on mahdollisia (oikeastaan vain oikealla kyljellä voi nukkua kun vasen lonkka on aina ollut kipeä) tiedän illalla myös sen että koko aamupäivä, joskus myös iltapäiväänä asti, on yhtä itkua ja hampaiden kiristystä koska liikkuminen on lähes mahdotonta.. Kuten myös paikallaan olo. Eikä tietoakaan siitä että supistelis enää yhtään. Epämääräistä jomotusta on alaselässä ja -vatsalla mutta luulen niiden jomotuksien olevan enemmänkin yleistä lihaskipua kuin merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Huomenna pitäs soittaa neuvolaan ja varata sinne viimeinen aika.. Taidan pyytää samalla lähetteen (pikana) ä-polille koska mä en selviä millään päiviä kotona kahden lapsen kanssa jos en pääse liikkeelle ollenkaan ja jos joudun kärsimään näistä kivuista joka päivä näin voimakkaina. Tää, ettei pysty liikkumaan enää juuri lainkaan, on kyllä niin järkyttävää ihmiselle joka on tottunut joka päivä touhaamaan ja liikkumaan lenkeillä tai ylipäätään kävellen.

Kohta pitäis alkaa pukea itseä ja lapsia juhlatamineisiin.. Isoäidilläni on tänään syntymäpäiväjuhlat, sielläkin pitäis jaksaa monta tuntia ISTUA. Noh, jos mä en sit enää pääse liikkeelle niin kai joku ystävällinen sit vaik vie mut suoraan sinne ä-polille..

Monikohan on jo synnärillä? Ensimmäisten maaliskuisten eräpäivähän on tänään! Jännittävää! Toivottavasti mahd moni saisi nyyttinsä ajallaan. Se on kyllä mun mielestä hassua (senkin lisäks että 3 on jo syntyny rv 37) ettei yksikään tällä sivustolla kirjoittava maaliskuinen ole syntyny ennenaikaisena.

Supistuksia ja irtoilevia limatulppia tarvitseville toivotellen,

Kolmekamua rv 39+6

Vierailija
47/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa sain taas aikaiseksi kirjoitella... Pari viikkoa jäi kokonaan väliin tuo lueskelukin ja synnyttäneitäkin oli ilmaantunut listalle.. ONNEKSI OLKOON!!

Itsellä h-hetkeen 4pv, eikä tietoakaan, että tuolta kukaan olisi ulos tulossa... Vatsa tuntuu olevan vielä melko korkealla, supistellut mua ei oo oikein ollenkaan (tai en tunne niitä), en oo mistään päin kipeä, eikä puhista eikä ahista, et parempi vissiin, kun ei vielä niin kovasti odotakaan, niin pysyy mielenterveys kunnossa, jos reippaastikin mennään yli ;D.

Meillä kyllä nuo isovanhemmat on uhanneet antaa mulle selkäsaunan, jos synnytän sen ajallaan, kun ovat appivanhemmat, mun omat vanhemmat ja meidän sisarukset ( seurustelemme siskokset veljesten kanssa ;D) lähdössä tänään viikoksi Teneriffalle... Olen kyllä tiedottanut, että ihan kiusallanikin siivoan, saunon, sextailen, syön lakua, juon risiiniöljyä ym. mahdollista heti kun ovat nousseet koneeseen :DDDD. Kovasti ovat olleet harmissaan kun reissu sattuu juuri samaan aikaan kuin la, mut eipä tuo mua haittaa.. Jos kaikki menee kuten pitääkin, niin odottaahan se pienokainen täällä sitten, kun kotiutuvat... saapa olla itse rauhassa!!

Itse olen vähän leiponut jotain pakkaseen valmiiksi, kun olen ollut tammikuun alusta asti kotosalla kesiksen kautta mammalomalla, niin on ollut tuota aikaa... Nyt alkaakin käydä aika TODELLA pitkäksi, kun kaikki mahdollinen on tehtynä.. Talo on putsissa, kaapit järjestyksessä, kaikki mahdollinen ommeltuna, kirjasto on luettu tyhjäksi jne... Näin talvellakaan tuolla pihallakaan ei ole oikein tekemistä, kun odotan esikoista... Ja lenkkeily-lyllerrys ei oikein nappaa...

No ei se auta kuin odotella :D... Huomenna taas neuvolaan...

Anzi ja kaiffari 39+3

Vierailija
48/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika siis tänään :)

Olo on ollut sama viime tiistaista, jolloin viimeisellä äitipolikäynnillä lääkäri pyöritteli kalvoja. Satunnaisia supistuksia tulee ja limatulppaa, ei muuta.

Jos ei tänään ala tapahtua, aamulla käynnistykseen.

Anzin kanssa on sama, että kaikki tekeminen tuntuu olevan tehtynä. Kaappeja myöten on siivottu. Leipomiset on leivottu jne.

Erona vaan, että onneksi on esikoisen kanssa puuhaa. Onkin oltu paljon ulkona. Esikoinen menee tänä iltana mummulaan yöksi, josta iskä sitten hakee sairaalaan heti kun voi.

Itselläni on kanssa ollut välillä univaikeuksia, että kovasti tsemppejä Kolmelle kamulle.

Vähän alkaa jännitys nousta, mitähän sitä on huomenna tähän aikaan...

AnniHelena rv 40

Vierailija
49/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, alkaa monella olla tosiaan lähellä, että saa nyytin kainaloon. Itsellä tuntuu edelleen aika kaukaiselta..

Tänään on kodinhoitohuoneen kaappeja siivottu. Alkaa olla kohta talo käyty läpi. Tosin vielä on tuolla kodinhoitohuoneessa homma kesken. PItää kohta mennä jatkamaan, mut pieni tauko on välillä paikallaan, kun aamusta asti oon taas hillunu.. Mulla ei oo kyl sitä ongelmaa et tekeminen loppuis kesken.. En oo edelleenkään ehtiny tehdä läheskään kaikkea, mitä oon haaveillu.. KAnkaita on älyttömät määrät valmiina, lankoja samoin ja kirjoja lainattunakin muutama..

Tänään meinaan illalla mennä elokuviin. Miehen kans oltais menty yhdessä, mut ei saada lapsille hoitajaa, joten mies käy sit toisena iltana.

Onnea matkaan kaikille, jotka jo pääsee tositoimiin ja muille voimia odotukseen. Muistakaa levätä! Kolmekamua: ymmärrän sua tosi hyvin, kun itse olin monta viikkoa niin kipee etten kunnolla kylkeä saanu käännettyä. Se on karseeta! Onneks sulla on väkisinkin enää vähän aikaa jäljellä.. Vaikkakin se tuntuu tuossa kunnossa ikuisuudelta.. Tsemppiä!

t. iiiik ja pikkuinen 36+4 (Huominen työhaastattelu jännittää ihan hulluna...)

Vierailija
50/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä syntynyt täällä 37 viikolla...

Limatulppa irtos sillon perjantaina ja eilen oli jonkin aikaa kipeitä supistuksia, mut sen jälkeen EI MITÄÄN!!! Muuta kuin hiki...kolotusta...liitoskipuja...hermot pinkeellä jne....

Pitäis vissiin kokonaan unohtaa nää synnytyshaaveet ni pää pysys kasassa. Päivät tuntuu nyt NIIN pitkiltä, kun toiveet heräs, että joko se olisi tulossa...mokoma!

Piiperö rv 37+1 tai 38, riippuu mistä roikkuu...

Vierailija
51/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina kolmantena käynnistyspäivänä. Synnytyksen kokonaiskesto 3 h 15 min =) 3220g ja 50 cm

Hienosti meni! Ja tänään kotiuduimme.

Äiti1983 ja prinsessa

Vierailija
52/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täyteiseltä O N N E A tuoreelle äitille tytön johdosta! :D Tulihan se tyttökin vihdoin tänne maaliskuisten poikajoukkoon!

Synnytys tuntuu menneen oikein mukavasti ja nopeasti. Hyvää vointia koko perheelle!

Pikkanen09

Vierailija
53/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 1983! Eka maaliskuun tyttö :)

Nopea oli synnytys ja hymynaamasta päätellen meni kaikki hyvin. Kuullaan varmaan myöhemmin lisää.

Onnea vielä!

AnniHelena

Vierailija
54/57 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon prinsessasta :) Perästä tullaan... Hitaasti mutta tullaan kuitenkin...

Piiperö ja tytsi rv 37+1

Vierailija
55/57 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Äiti 1983!!!

Täällä ei ole tapahtunu yhtään mitään, kivuttomia suppareita vaan tullu. :( Ei taida poika haluta tulla ollenkaan maailmaan.

Torstaina olisi taas neuvola, saas nähdä että tarviiko sinne mennä ollenkaan. Toivottavasti poika syntyis tällä viikolla, ei oikein jaksais enää.

Hanttu82 ja Poju rv 39+2

Vierailija
56/57 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti1983:Hienoa, että kaikki meni hyvin! Kirjoittelehan lisää synnytyksestä ja tietty vauvasta..

Alkaa olla näköjään aika kärsimätöntä porukkaa linjoilla.. Kannattaa kyl yrittää vaan miettiä muita asioita ja keksiä tekemistä.. Ei nimittäin oo kauheen kiva, jos menee lasketusta ajasta parikin viikkoa yli ja on odottanu ihan hulluna jo rv37.. Kun tuo normaali synnytysaika on niin pitkällä aikavälillä..

Limatulpan irtoamisesta sen verran, et kavereiden kokemuksista ,ym. oon saanu sellasen käsityksen, et usein n. viikon sisällä tulpan irtoamisesta on alkanu tapahtua.. Sitä en tiedä kuin kauan pisimmillään voi viedä.. Mut onhan se kuitenkin merkki siitä, että jotain tapahtuu..

Täällä näyttää supistukset laantuneen.. Eilen pupuiltiin ja yleensä se on saanu aikaan mojovat supistukset.. nyt ei mitään. Sellanen tunne on niinku olis vähän enemmän tilaa ylävatsalla.. Se onkin se mitä oon eniten toivonu.. On ollu jo niin ahdas olotila.. Närästystä on alkanu oleen jatkuvasti.. Rennie onneks auttaa..

Muu perhe vielä nukkuu. Kohta pitäis lapset herätellä. Loma loppuu ja toisella alkaa koulu ja toisella kerho. Mies on nyt sit lomalla..

En osannu enää nukkua, kun se haastattelu jännittää.. Tosi hankalaa kun en osaa yhtään kuvitella, mitä ne kyselee.. HUI!!!

Supistuksia niitä toivoville!

iiiik ja pikkuinen 36+5

Vierailija
57/57 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan kovin toiveikkaasti vauvan syntymää. Viime viikolla kävin painoarviossa ja vauva näyttäisi olevan jo melkein 4kg, että siksi saisi jo syntyä... Tänään aamulla kyllä tuli limatulppaa ja vatsa aivan löysällä, voi kun se lupailisi hyvää synnytyksen käynnistymisen kannalta!

Tsempit kaikille loppuodotukseen!

Alfiina+masuvauva rv39+0 ja viiden lapsen pesue :)