******MAALISMASUT VK 9******
Uutta viikkoa jälleen!
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS
POIKIA 3
TYTTÖJÄ
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
Kommentit (57)
jännäämään teidän kanssa.. Itsellä laskettu aika 9.3 ja toinen poika tulossa. Kättärille sitä pitäisi sitten mennä vauva "hakemaan". Rupeaa odotus käymään jo tooooodeeeelllaaa puuduttavaksi, kun ei tahdo enään keksiä mitään tekemistä. Kaikki on jo tehty, jopa verhot pesty ja silitetty... Kai se pitäisi loppu aika osata vaan levätä ja laiskotella.. Jännittää minkälainen pikku kaveri tuolta tulla tupsahtaa, on tullut nähtyä niin hulluja unia synnytykseen ja vauvan saantiin liittyen ettei osaa odottaa mitään. No toivotaan vaan että on terve pikkuinen. Onhan muuten aika mennytkin nopeasti, vastahan sitä plussattiin ja kohta tuo pikkuinen jo on tuossa käsivarsillä möllöttelemässä, voi olla että itku parahtaa kun saa sen pikkuisen tuohon tuhisemaan. Onnea kaikille jo oman kullan saaneille ja niitä odotteleville, tulevaan!
Viiventti ja Mölli 38+ :x
******MAALISMASUT VK 9******
Uutta viikkoa jälleen!
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---2.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28--- NKL tai HYS
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Viiventti--- 9.3.---2.--- KOS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS
POIKIA 3
TYTTÖJÄ
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
Uusi viikko lähtenyt käyntiin, saas nähdä kuinka moni tällä viikolla saa pienokaisensa, toivottavasti minäkin!
Neuvolasta terkkuja, kaikki niin mallillaan kuin vaan voi olla. Tosin liikeseurantaa tarvis tehdä, vauva kun ei ole mikään superliikkuja. Supistuksia tulee jatkuvasti, mutta edelleenkään ne ei ole kivuliaita vaikka kohdunkaulakin on tipotiessään.
Viime yö oli täyttä horroria, iltapalana syödyt karjalanpiirakat ja murot+maidot+hillot nousivat parin tunnin ajan kurkkuuni jatkuvasti närästyksen seurauksena. Lopputuloksena oksensin vessassa. Että semmosta.
Nyt pötköttelemään soffalle ja liikkeitä laskemaan. Iltapäivällä sitten vähän shoppailemaan, illalla heilutellaan peittoja ja saunotaan, josko se siitä...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille maaliskuisille!
Lilja ja pikkuinen 38+1
Voi, kun kaikki on jo niin synnytystunnelmissa. HUI! Mulla ei edelleenkään oo kiirettä niihin puuhiin. Viikkojakin teihin muihin verrattuna niin vähän.
Äsken sain viimein itsestäni irti, että selvittelin noita palkkatodistus-ym-juttuja. Oon niin tyytyväinen nyt itseeni!
Mä heräsin taas miehen kellonsoittoon klo 5.45. Vähänkö ottaa päähän, kun sais nukkua, mut ei vaan uni tule. VÄSYTTÄÄ!!! Nyt se väsymys on alkanu ja kestää seuraavat pari vuotta taas.. Huhhuh.
Pyykkejä pitäis laitella kaappeihin ku viittis.
Ompeluhommia tekis mieli tehdä, mut en saa aikaiseksi sitäkään. Kyllä mä oon vetelä.. Noo, mä kyllä teinkin kovasti hommia silloin joulun aikaan ,kun olin hetken työttömänä. Kai välillä on lupa levätäkin..
Vasculi: PAljonko se Avent-isis- rintapumppu maksoi siellä tarjouksessa??? Mä luulin taas et mulla olis pumppu tallessa,mut eipä olekaan. Eikä ole hajuakaan, missä se on.. KAi se on pakko vaan ostaa uusi.. Mä oon muuton yhteydessä varmaan aika ronskilla kädellä heittäny tavaraa pois, ku silloin uskoin ettei enää tule lapsia..
Nyt taidan mennä hakemaan turvakaukalon varastosta ja laitan siihen kankaat paikoilleen. Toivottavasti siinä nyt edes kaikki palaset on tallessa..
Mä luulin et tänään voitais viettää kivaa lomapäivää kaverin ja hänen lastensa kanssa, kun miehet töissä, mut olikin tullut lapset kipeiksi. HARMI.
*Onnea matkaan kaikille, jotka pääsee jo lähtemään vauvanhakumatkalle!!!!
iiiik ja pikkuinen 35+5
Viime yönä supisteli koko yön kipeästi ja olin jo aika varma, että tänään ei tarvi neuvolaan mennä. Toisin kuitenkin kävi. Neuvolassa terveydenhoitaja oli kyllä sitä mieltä, että tuskin enää ensi viikolla sinne tulen. Vauva on ihan lähtökuopissa. Turvotus on nyt tullut riesaksi ja olin eilen niin turvoksissa ja kömpelö, että pulkkamäkeen lähtiessä en saanut kenkiä itse solmittua toppavaatteet päällä vaan piti pyytää mies apuun. Kaikki olisi vauvaa varten valmiina, joten nyt saisi kyllä syntyä. Tosin niitä lapsenvahteja ei tällä viikolla ole... mutta eiköhän joku kaveri uhraudu olemaan vaikka pois töistä ja tulemaan lapsenvahdiksi, että mies pääsee mukaan synnyttämään.
Kolmekamuakin täällä näköjään vielä pyörii. Luulin, että olisit jo synnyttämässä. Itsellä kun aiemmat synnytykset lähteneet kunnolla käyntiin aina samantien, kun verensekaista limaa on alkanut tulla.
Mimmiu rv 38+5
Hienossa säässä alkoi tämäkin uusi viikko :D Mielikin on sen mukainen ja olo myös, tänään ei viitsi murehtia mistään. Olen siivonnut ja imuroinut ja lenkkeilyttänyt koirulit ;)
Yön sain nukuttua ihmeen hyvin eikä tänään ole supistellut juurikaan. Turvotus jaloissa iltaisin on kuitenkin jotain ihan älytöntä! Elefanttijalat on siis TOTTA vaikka sille joskus naureskelinkin epäuskoisena..
Kuinka moni aikoo leipoa pakastimeen herkkuja vauvan vierailijoita varten? Joku taisikin kirjoittaa että on aloittanut jo leipomisen, mikähän olisi helppoa ja hyvää leivottavaa? Niin! eikös vieraiden pitäisi tuoda itse kahviherkut mukanaan eikä olettaa väsyneen äidin hemmottelevan vieraita tuoreilla leivoksilla.. ?? ;)) hmmm!
Yritin laskea tuosta pinosta että kuinka monelle maaliskuiselle tämä on ensimmäinen vauva, olihan siellä muutama miunkin lisäksi! :) Joko teitä ekakertalaisia jännittää tuleva? Itse en osaa vielä jännätä tulevaa synnytystä tai arkea vauvan kanssa.. Luottaa että kaikki menisi hyvin ja on 'natural born mother' :)
Pidän peukkuja Kolmellekamulle ja Äiti1983, voikaa hyvin ja toivottavasti saatte pian vauvelit maailmaan! :D
Nyt päivän ekalle kahvikupposelle nam! Molskis!
Pikkanen09 36+3
Iiik: 47 euroa kantasiakas tarjouskessa tämän kuun. Tapiolassa oli useita kappaleita hyllyssä. Ostin samalla mikrosterilisoijan joka myös oli kantis tarjouksessa (ei olut vihkosessa). Halvemmaksi tuli kuin nettikaupasta postimaksuineen.
Viime yönä tuli n ukuttu aihan liika 12h. Ja olo nuutunut ja mitään ei saa aikaiseksi.
T:Vacsuli ja papu 36+5
Viime viikko meni tyttären synttärikemuista toipuessa ja pulkkamäessä. Joten onnittelut nyyttinsä jo noutaneille!!! Toivon, että tuo 37+0 olisi maaginen päivä myös meillä.
Supistelut ovat kadonneet lähes tyystin, ei edes sellaista pientä, mutta säännöllistä. Ei edes pulkkailun seurauksena muuta kuin liitoskivut pahenevat ja selkä on alkanut juilia inhasti. Olenkin nyt yrittänyt käydä päivittäin edes pienellä kävelyllä koiran kanssa. Ke olis neuvolalekuri, saa nähdä ovatko samaa mieltä kanssani siitä, että tuntuu kuin maha olisi jo laskenut alaspäin. Mies tosin vihjaisi ilkikurisesti, että kyllä se painovoima tekee tehtävänsä, heh, no eihän se loputtomiin voikaan vaan eteenpäin kasvaa.
Olo on todella muhkea ja jotenkin tukala. Tänään olin parturissa, ja hoidin kulmat ja ripset samalla kuntoon, on vähän inhimillisempi olo. Kotona en tahdo saada mitään aikaiseksi, en ole pakkaseen leiponut, kaikki mitä leivon, tulee syötyä ennenkuin pakastimen uumeniin ehtii. Kaikki makea maistuu niin hyvältä ja herkuttelen tukalaa oloa muka helpottaakseni, vaikka se vain pahentaa asiaa. Pinnasänky on nyt kasattuna, ja pahvilaatikko pedattuna, vaavin vaatteet laatikossa viikattuna. Sairaalakassi on vähän vaiheessa, listaa olen tehnyt. Yksi huolenaihe on kodin siistinä pitäminen, se kun ei tahdo meidän perheeltä onnistua, olemme kaikki vähän suurpiirteisiä, ja mm. puolipidettyjä vaatteita kertyy vähän sinne ja tänne, ja mitä sitten kun pitää synnärille lähteä ja pyytää joku meille lasten kanssa. Ehkä sukulaiset ainakin tuntevat meidät. Ja mulla on kyllä toisaalta sama olo kuin iiiiik:llä, että onhan tässä vielä siihen laskettuun aikaa vielä aikaa viikkotolkulla ja saattaa tuo ylikin mennä.
Nyt on syytä vääntäytyä ylös ja koiran kanssa ulos lenkille, kun mies vei lapset luistelemaan.Saa mamma taapertaa rauhassa.
kupla3 ja aarre rv 35+5
Tässä vielä linkitys edelliseen ketjuun. Ei osunut ainakaan minun silmääni aikaisemmista viesteistä.
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Jännittävää tosiaan lueskella teidän tuntemuksia, joilla synnytys tuntuu olevan jo ihan käsillä. Itsellä laskettuaika on vasta loppukuusta, joten aikaa varmaan menee vielä h-hetkeen.
Tänään kävin neuvolassa, ja kaikki oli taas hyvin:
Pissa puhdas.
Paino 76,3kg (raskauden alusta +6,3kg, laskenut viime kerrasta 100g)
Paineet 129/86
Hb vain 123 (viimeksi 134), mutta johtui varmaan siitä viime viikkoisesta mahataudista.
SF 32 cm, ihan käyrillä.
Sykkeet 126-147. Raivotarjonnassa terkkari sanoi vauvan olevan, ja pää tuntui kuulemma tosi alhaalla. Itse en olekaan enää oikein "löytänyt" vauvan päätä tuosta vatsalta tunnustelemalla kuten ennen.
Eilen esikoinen oli muutaman tunnin mummun hoivissa ja mä sain saatettua keskeneräisiksi jääneet hommat päätökseen. Järjestin loput valokuvat kansioon sekä viimeistelin vauvan hoitopöydän tarvikkeineen. Ja nyt kehtasin pedata vauvan kopankin jo nukkumakuntoon. Että näiltä osin tuntuu että vauva voisikin jo syntyä, kun kaikki alkaa olla reilassa.
Tuosta leipomisesta/ruuan valmistamisesta pakkaseen joku kyseli. Kirjoitin asiasta aikaisemminkin, mutta kirjoitan nyt uudestaan. Eli mä leivoin pari vuokaa lihapiirakkaa ja pieniä kinkkupiirakoita muffinivuokiin, ja suunnitelmissa olisi tehdä vielä tiikerikakku tai jotain sen tapaista. Ruokia en aio tehdä varastoon, en jaksa. Leipomisesta mä taas tykkään ja nautin, joten oon ihan mielelläni tehnyt jotain vierasvaraa pakkaseen.
Ei tosiaan kannata rasittaa itseään leipomuksilla sun muulla, jos asia ei innosta. On aivan totta, että vauvaa katsomaan tulevilla vierailla ois syytä olla tarjottavat omasta takaa, jos odottavat kahvittelua, tai ei ainakaan kannata olettaa että väsynyt äiti jaksaisi värkkäillä tarjottavaa nenän eteen. Kyllä edelliskerralla moni meillä käynyt vieras noin oli tajunnutkin tehdä, mutta sitten oli jokunen niitäkin, jotka pöllähtivät paikalle heti kotiutumispäivänä pelkän kukkapuskan kanssa. Toki se kukkakin lämmitti mieltä ja oli oikein sydämellistä, kun ihmiset muistivat meitä, mutta sinäänsä vähän omituista, että kyseessä oli ei-niin-läheinen vanhempi tuttavapariskunta (ei siis edes sukulaisia, mummuja ja pappoja tms), ja tosiaan he tulivat oven taakse heti ensimmäisena iltana. Eikä mulla ollut pokkaa kieltää tulemastakaan, kun harvakseltaan nähdään muutenkin. Että juuri tuollaisten yllästysvieraiden vuoksi mä haluan vähän varautua. Musta on mukavampaa laittaa pöytään jotain muuta kuin pelkkä korppupussi, ja aina ei löydy kaapista edes sitäkään...;)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja supistuksia niitä kaipaaville! Tsemppiä synnytyksiin!
Nasuliini ja Skepi 35+6
...kun ei nukuta...
Koko päivän on välillä supistellu kipeästi, mut mitään ei tunnu tapahtuvan. Loppuvat aina kun alkaa oikeasti jännittää.
Se sentään tapahtui, että talo meni kaupaksi, ja muutto toiselle paikkakunnalle varmistui. Torstaina äitipoli ja käynnistyksen suunnittelu. Harmi vain kun talokaupat pitäs tehdä perjantaina. Muuten voisin jäädä vaikka heti :)
Piiperö rv 36+3 tai 37+2, riippuu miten laskee...
Täällä herätty jo klo 6 kun ei tuo vasen käsi antanut nukkua. Oottelen kasia että pääsis soittaan terveyskeskukseen ja lekurille. Toiveissa kortisoni pistos kun ei tuo kylmä enää auta ja suurin huoli on että pitäis vauvaa pystyä nostamaan ja nyt ei varmaan onnistuis.
Menkkamaisia kramppeja ollut satunnaisesti, mutta eipä tässä muuta merkkiä ilmassa.
Ollaan molemmat kärsimättömiä: "tulis joooo!"
T:Vacsuli ja papu 36+6
Tai no huomenta ja huomenta, onhan kello jo melkein kymmenen. Täällä on takana taas hyvin nukuttu yö, tosin nyt on alkanut näyttämään mulle taas ihan outoja unia, jotka toistaa itseään ja on muutenkin sekavia. Yritin uneksia vauvan sukupuolesta, mutta eipä siitä tietenkään mitään näyttänyt :D.
Eilen meillä oli neuvola. Vauva on vieläkin tosi ylhäällä kiinnittymättä ja liikkuu kiitettävästi. Toivottavasti ei vain enää pyörähdä perätilaan, ei ole kiva joka viikko rampata äippäpolilla ultrassa. Neuvolassa meillä meni hyvin. Paineet oli ok, eli jotain 117/68, sf 34, painoa oli äiskälle kertynyt joku 500g/vko, joten saattaa hyvinkin olla, että uudet kymmenet paukkuu ennen kuin tämä lapsi syntyy. Onneksi neuvolatäti ei edelleenkään ottanut asiasta pulttia, vaikka keskustelimmekin siitä. Synnytystapa-arviota odotan jännityksellä, tai lähinnä sitä, että milloin pieni kiinnittyy ja missähän asennossa mahtaa olla ensi viikolla.
Huomenna ollaan lähdössä tuonne Jyväskylän kupeeseen mun kotipaikalle ja pitää ottaa varuilta sairaalakassi ja turvakaukalo mukaan, vaikka syntymisen merkkejä ei ole. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Kaikkihan voi käydä hetkessä. Tosin epäilen.
Nasuliinin kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei kannata stressata, jos pakkaseen leipominen ei kiinnosta. Pitäisi osata käyttää tämä loppu aika sellaisiin asioihin joista nauttii. Tai ainakin leväten tai vähemmän stressaten. Mä kyllä teen varmaan just tiikerikakkua ja pari pellilllistä jotain suolasta piirakkaa. Kelvatkoon se kaikille, jos ei kelpaa, niin se on voi voi. Leipoen saa onneksi päiviäkin kulumaan, sillä tuntuu, ettei enää ole niin paljon tekemistä. Vaikka tietenkin aina voisi siivota. Nuo kaapit on ihan karmeassa kunnossa ja ties miten paljon siellä on tavaraa, jonka saisi suoraan kuljettaa kaatopaikalle. Se ei vaan nappaa. Siispä ompelen kestoliivinsuojia ja pesen villahousuja :D.
Itse lukeudun niihin ensimmäistä odottaviin ja vaikka kuinka olen yrittänyt valmistautua vauvan tuloon, se tuntuu edelleen jotenkin kaukaiselta. Välillä tulee sellainen olo, että on vaikea edes käsittää, että meille on tulossa oikea vauva. Arjen ajatteleminen vauvan tulon jälkeen on ihan mahdotonta, kun ei yhtään ole hajua siitä, minkälaista elämä sitten on. Niin odotukset ja kaikki ajatukset siitä saattaa olla joidenkin mielestä täysin epärealistisia. Vaikka olen lukenut paljon kaikki vauva-lehtiä ja ihmisten tarinoita maitoallergioista, koliikeista ja muusta, niin mä en vain sisäistä sitä, että meidän vauvalla voi myös olla joku noista.
Yksi asia myös on se, että en osaa ajatella aikaa, jolloin en saa nukkua niin paljon kuin tarvitsen.
Summa summarum, vaikka kuinka yritän valmistautua ja valmistaa itseäni itsemääräämisoikeuden vähentymiseen ja vauvan tuomiin rajoituksiin, en vain osaa olla realistinen, en vaikka kuinka yrittäisin.
Mutta hauskaa tätä viikkoa teille! Voikaa hyvin!
Terveisin
Kaisa_kissa ja Reijo rv 36+0
ja onnittelut kaikille jo synnyttäneille!
Itse siis odottelen kuudetta ja meillä ei vauva syntynyt h 37+0 ;D, nyt siis viikkoja kasassa 38+1 ja paksusti edelleen voidaan.
Tänään oli neuvola ja tällaisia kuulumisia:
RR:120/64
Hb:136 (nousussa, viimeksi oli 125)
Sf-mitta: 37cm (iso on ja sainkin lähetteen painoarvioon)
Paino: -100g, nyt painoa tullut yhteensä 12kg raskauden aikana eli ihan riittävästi.
Pissa: puhdas
Vauvan syke: 134-135 ja liikkeet tuntuvat hyvin
Vauva RT:ssa ja hyvinkin alhaalla jo, mutta käsituntumalla kätilön mielestä neljäkiloinen ja siitä syystä sitten äitipolille painoarvioon. Olen itse kuitenkin aika pienikokoinen ja aikasemmat lapset olleet n.3,5 kiloisia.
Kovasti tässä odottaa jo että pääsisi synnyttämään, mutta meillä kaikki lapset syntyneet lähellä LA:ta että ehkä tässä vielä se kutakuinkin kaksi viikkoa odotellaan. Supistuksia tulee silloin tällöin kivuliaita, mutta ei mitään säännöllisiä. Äkkilähdöllä sitä on kyllä aina ennenkin lähdetty :)
Tsemppiä kaikille maalismasuille odotuksen viimemetreille!
Alfiina rv 38+1
Vointi ok. Muutama kipeähkö supistus/päivä, mutta ei mitään synnytykseen viittavaa. Ja viime viikollahan paikat oli vielä kiinni. Ja saisi vielä mahassa pysyäkin, kun kuulun myös niihin, joilla vasta loppukuussa la.
Toisen pojan synnytys käynnistyi 40+0 vesien menolla ja toisen 40+6 pienillä säännöllisillä supistuksilla. Kummaltakaan ei tarvinnut vuorokausi tolkulla miettiä, onko lähtö nyt vai kohta. Katsotaan, kuinka tämän kohdalla käy.
Laiskuus on iskenyt, enkä jaksaisi tehdä mitään järkevää. Siivottavaa löytyisi aina ja leipoakin voisi. Hyvänä hätävarana toimii myös valmispakasteet, joten en meinaa asialla stressata.
Mukava lukea ihmisten tuntemuksia ja arvuutella, kuka lähtee synnyttämään. Joten kirjoitelkaa kuulumisia aktiivisesti.
Kaarna@laiva rv 36+0
Täällä on tullut kivuttomia suppareita joka päivä, ja on tullut kivuliaitakin, mut ei tarpeeksi kipeitä eikä säännöllisiä. :( Voisi jo alkaa tapahtua, haluais jo vauvan maailmaan. Ensiviikolla se laskettu aika sit vihdoinkin olisi.
Kyllä tässä alkaa synnytys hieman jännittämään, mut ketä nyt ei jännittäis.
Voikaa hyvin odottajat!
Hanttu82 ja Poju
Täällä sitä ollaan suppareiden kourissa oltu eilisen shoppailureissun jälkeen...
Supistuksia on tullut usein ja nyt aamulla menkkakipujen kera. Tänään myös vatsa on toiminut erityisen hyvin... Mhh, täytyypi vaan odottaa josko ne supistukset siitä kovenis. Vähän vaan mietityttää kun ennustettiin nopeaa synnytystä etten vaan ala liian kauaa kotona käkkimään, tosin en myöskään halua hätäillä asian kera.
Meillekin siis tulossa ensimmäinen yhteinen, miehellä jo kolme vauvaa yli 10 vuotiaita kaikki.
Terkuin Lilja ja pikkuinen 38+2
Onkin varmaan jo pari viikkoa mennyt enkä ole täällä käynyt. Ja vauvojakin jo tullut. ONNEA JO VAUVAN SAANEILLE!
Mulla ei vielä kiirettä ole kun aloitettiin lattiaremontti viime viikolla ja toivomus olisi saada se valmiiksi ennen vauvan tuloa. Mitään en ole vielä vauvallekaan laittanut joten senkin puoleen ei kiirettä. Tarkoitus oli kyllä heti äitiyslomalle jäätyä tehdä kaikkea, mutta ensin oli lapset kipeänä ja sitten tuli hiihtoloma ja alkoi tuo lattian laitto. No toivottavasti ehtii.
Eilen oli neuvola ja lähetti sieltä äitipolilla käymään. Piti käydä vähän käyrää ottamassa kun terkan mielestä oli niin alhainen syke. Kaikki kuitenkin ok ja rauhassa odotellaan. Nopea käynti olikin kuitenkin viisi tuntia kun lääkärillä oli kädet täynnä töitä.
Tänään lapset hoidossa ja äiti yrittää tehdä vähän kotihommia täällä kaaoksen keskellä.
Leivon pakkaseen jos ehdin :-) Tykkään että on vieraille jotain tarjottavaa vaikka toisivat tuliaisiakin.
Täytyy palata myöhemmin lukemaan vanhemmat viestit. Kärsivällisyyttä kaikille ja suppareita niille joilla jo h-hetki käsillä.
t. Mirabella ja Hilma 37+2
Mä kanssa aloin tuota leipomista pohtimaan,kyllä meillä pullaa taitaa olla ennestäänkin pakkasessa mutta täytyy kyllä tarkastaa tilanne. Oishan se kiva jotain sitten tarjota, meillä kyllä tulee melkein kaikki niin kaukaa että ennemmin niillä sitten varmaan nälkä on mutta ruokaa mä en kyllä rupee ehkä tarjoileen (katotaan vaan niin täällä on lihapata porisemassa, varmaan samaa tahtia mun järjenrippeiden kanssa).
Meillä on ollu vähän keskustelua nuista vieraista muutenkin, tämä kun on mun kaveripiirissä ensimmäinen pikkuinen ja mä kuulin että olivat pohtineet että joko sairaalaan voi samana päivänä tulla käymään..hyväähän ne tietysti tarkottaa mutta jouduin kyllä sitten sanomaan että en ihan taida jaksaa ja oishan se kiva että isovanhemmat näkis kuitenkin ensimmäisen lapsenlapsensa ensin :)
Vaikka mä kyllä kanssa ennustan että joku on oven takana heti kun kotiin vaan päästään, jotenkin tuntuu hassulta kun ite aattelis että sitten mennään kun kutsutaan tai ainakin ensin sovitaan että millon sopii tulla.
Mulla on ihan vasta tässä parin viikon sisään tullu sellasia hetkittäisiä paniikkeja siitä että miten sitä sitten osaa sen pienen kanssa olla ja touhuta mutta mä kanssa olen luottanu siihen että jostain selkärangasta ne asiat sitten tulee :) Mutta nyt ruokaa laittamaan niin päästään vielä vähän kaupoille tänään, ajattelin pari vauvan pussilakanaa ommella jos löytys kangaskaupasta jotain kivaa kangasta. Kertokaahan neuvoja että kuinka monta niitä tarttee ettei ihan hamstraa liikaa?! :)
Kaptus ja mato 37+5
...ja nyt melkein jännittää. Huomenna siis polille ensin lääkäriin ja sen jälkeen todennäköisesti suoraan osastolle ja aletaan käynnistelemään...KÄÄK! Olen ajatellu ettei se mitään tulosta tuota kuitenkaan moneen päivään niinku kävi edellisenkin kanssa, mutta sitten tulee mieleen myös aina välillä että oikeasti meillä voi olla vaikka huomenna illalla jo vauva...tuntuu tooooodeeeellla hassulle..!
Tänään ihan kamalasti tekemistä, että nuo mies ja lapset täällä sitten pärjää muutaman päivän ilman mua. No, ehkä ne pärjäis ilman mun hössötystäkin, mutta saanpahan tuntea itseni tarpeelliseksi =) On puhdasta pyykkiä, pupun häkki siivottuna ja kohta myös liinavaatteet silitettynä...pakko oli vaan välillä istua levähtämään...tulee näin aamuisin niin kamala olo välillä. Nytkään en kuitenkaan mitään ihmeellistä ole tehnyt ja olen aivan hiestä märkä ja korvissa vinkuu... =/
Eilen oltiin "hakemassa supistuksia" pulkkamäestä! =) Meillä oli tosi hauskaa kun laskettiin sellaista ihan älyttömän kokoista mäkeä, ettei lapsia voinut sieltä edes yksin alas päästää! Oli tosi kiva ahtaa kakkosen kanssa itsensä ja mahansa pulkkaan =) mutta painoa on tullut sen verran lisää, että kyllä muuten mentiin pitkälle!!! Ja esikko oli nauranut ja todennut, että Alma varmaan nauraa mahassa =) !!!!!!!!!!!!! Aika ihana! Sitten kun multa voimat ehtyi niin mies ja pojat tulivat kaikki samalla pulkalla alas mäkeä muutaman kerran...voi pulkkaparkaa! Alkoi vähän päivä paistaa läpi!
Tsemppiviikkoa kaikille! Ainiin!!! Jokohan on kolmekamua päässyt tositoimiin??? Toivotaan! =)
Äiti1983 ja Alma 37+6