~~SYYSKUUN SYDÄNTEN vko9~~
Huomenta!Yritän aloittaa uuden viikkoketjun, katsotaan onnistunko, kun en ole ennen aloittanut.. :D
Tämä viikko alkoi ainakin minulla ihanasti, toivottavasti myös muilla. Kävin ultrassa aamulla, ja siellä oli viikkoja vastaava sikiö niinkuin pitikin. Vähän jopa liikkui ja vilkuttelikin.. :) huoh, niin helpottunut olo, kun tämä yhdeksän viikon rajapyykki on minulla takana, se on minulle ollut semmonen suurin jännityksen aihe, viimeksi kun meni juuri yhdeksännellä kesken. On neuvolakin tänään, pitääkin ihan just lähteä sinne.
Oikein ihanaa viikkoa kaikille, voikaahan hyvin!
myym 9+1
Kommentit (27)
terveisiä ultrasta! Eilen siis kävin pientä ihmistä tervehtimässä ja siellä sydän sykki ja kädet ja jalat vispasivat kovaa kyytiä. Viikkoja minulla siis eilen 11+1 ja vauvan koko vastasi 10+2, joten koska heitti vain kuudella päivällä (eikä seitsemällä) niin eivät muuttaneet laskettua aikaa. Lisäksi niskaturvotusta oli niin vähän ettei kätilö meinannut saada sitä edes mitattua.. Mutta nyt on siis ainakin todistettu että elämää tuolla vatsassani on!
Mitäs muuta.. täällä monella ollut monenlaista tautia liikenteessä. Paranemisia ja koittakaa jaksaa!
Tästä ei näköjään tullut sitten pitkä tarina, pikkumies hermostuu leikkeihinsä.. Tulen paremmalla ajalla kirjottelemaan lisää!
t. Viuhti ja pikkupapu 11+2
Ajattelin taas kantaa korteni kekoon tässä keskustelussa.
Täällä näytti olevan muutama muukin, joilla la 5.9. Meidän pieni oli ultrassa 1cm teidän vauvoja pienempi, kaippa se on ihan normaalia? Kätilö ei ainakaan sanonut koossa olevan mitään poikkeavaa, noinkohan se on tyttö, kun on niin pieni.. =)
Täällä oli keskustelua kesälomien pitämisestä. Kerroin pomolleni jokin aika sitten, että jään elokuun alusta pois. Hän ilmoitti pitävänsä heinäkuun kesälomaa (jälleen kerran..), joten mun täytyisi heinäkuu kärvistellä töissä. Lomailen sitten toukokuun viimeisestä viikosta heinäkuulle.
Muuten olo alkaa olla jo parempi, edelleen väsyttää, mutta pahoinvointi on helpottanut, etenkin kun muistaa tasaisin väliajoin tankata. Seksi ei kyllä maistu mulle ollenkaan ja mies selvästi kärsii siitä kovasti. Toivottavasti halut vähän palais..
Mukavaa viikonlopun odotusta!
Äippä09 ja pieni 12+5
Neuvolalääkäri käyty, kaikki ok. Paino ei ollut noussut vielä onnkesi, ehttihän se ja vauvan syke 144-148.
En ole kertonut vielä töissä, mutta olen kyllä jo laskenut koska jään pois töistä (kesäloma+ä-loma) Muistaakseni jään juhannuksena pois, kun on talvilomakin pitämättä. Kai sitä kohta puoliin pitäis kertoa...
chilitin 13+2
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Mie olen juossu koko viikon neuvoloissa ja lääkäreissä, etten ole ehtiny päivitellä kuulumisia =)
Tiistaina oli ensimmäinen neuvolakäynti ja ihan hyvin sujui reissu meidän touhu-neidin kanssa. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, mutta muuten oli kaikki arvot kohillaan. Hieman jäi mietityttämään noi sydänäänet, esikoisella kun löyty heti ensimmäisellä käynillä tosi voimakkaasti. No, sain ajan lääkärineuvolaan heti keskiviikoksi ja sielllä onneksi ultrattiin. Ja siellähän se toukka heilutteli käsiä ja jalkoja ja sydämen lyönnitkin näkyi hyvin. Mittaa pienokaisella oli kolmisen senttiä. Hyvin vastasi viikkoja ja kaikki on niin kuin pitääkin. Näiden käyntien lisäksi piti vielä käyttää neitiä lääkärillä ja korvatulehdushan sieltä löyty.
Itsellä alkaa olo olla pikkuhiljaa parempi. Aina välissä iskee huono olo, mutta ei ole enää kokopäiväistä. Ihan mukavaa kyllä. Turvotusta on mullakin toisinaan paljonkin ja välissä tuntuu, että maha onkin kuin potkupalloa. Painoa on kyllä kertyny jo reilu kilo, että voi kyllä senkin takia tuntua pulleammalta. Eikä kyllä tällä syömisellä ole ihmekään, että paino nousee =) Edellisessä rakaudessa mulla kerty n. 17 kiloa painoa, mutta aika hyvin lähti kyllä pois.
Seksistä on ollu puhetta. Aika hiljaista on kyllä meillä sillä saralla. Ja niin oli kyllä edellisessäkin raskaudessakin, joten nyt kyllä mies tiesi mitä on tulossa. Jotenkin mulla ei vain haluta yhtään ja hankala on innostua, jos itellä etoo koko ajan. Toivottavasti kääntyy vähän parempaan suuntaan nyt kun alkaa pahoinvointi helpottaa. Ei ois mieskään aina niin pahalla tuulella =D
Me on kyllä puhuttu tytölle vähän vauvasta, mutta en tiiä, minkä verran vielä ymmärtään vajva 2-vuotias. On ollu mukava neuvolakäynnillä ja lääkärissä, joten olen kertonu, että täti kuuntelee äidin massua ja tutkii. Mutta ei varsinaisesti vielä olla kerrottu, että äitillä on massussa vauva. Pikkuhiljaa varmaan kerrotaan enemmän, kun neiti nyt pakosta kulkee minun mukana kaikissa tutkimuksissa. Ihmeissään vain katseli lääkärissäkin, kun ultrattiin.
Mutta nyt pitää vissiin hakea tuo ikiliikkuja pois tuolta sängystä. Tänään ei vissiin taaskaan nukuta päikkäreitä.
Mukavaa päivää kaikille!
Neppali 10+2
Siitä rannekanavaoireyhtymästä. Ei se mulla pysy kurissa millään, eli kärsin vaan. Mulla on lastat kyllä, mutta niistä ei ole apua, ihan sama käytänkö vai en. Nyt meillä on töissä lomautuksia päällä, olen ollut vaan kaks päivää viikossa töissä. Työpäivää seuraavana yönä kättä särkee tolkuttomasti, eikä nukkumisesta tahdo tulla mitään. Muutoin pärjään jotenkin sen kanssa. Mut puristuvoima on kyllä heikentynyt, limsapulloa tai astianpesukoneen hanaa en esim saa auki. Aika pirullinen vaiva. En kuitenkaan haluaisi mokoman asian takia jäädä sairaslomalle. Mulla todettiin tuo loppuvuodesta. olin silloin saikussa pari viikkoa ja vaiva palasi kun menin töihin. Mulla vaan ei taida tuo loppua edes siihen synnytykseen, kun alunperin on rasituksesta tullu. Mut selkeesti kyllä raskausaikana pahentunu.
Me ollaan viikon päästä lähdössä reissuun muutamaksi päiväksi ja nyt tuntuu tuon mahan kanssa et on pakko pistää mammahousut jalkaan et pystyn istuun autossa. Ja mun tilaama masutuubi tuli tänään, ihana!!!
Santra + Mainio 12+6
Taas vierähtänyt viikko...Käytiin sitten keskiviikkona yksityisellä ultrassa. En malttanut perua aikaa, vaikka enää olisikin vaan kaksi viikkoa siihen np-ultraa. Mutta kiva oli, että käytiin! Siellä nähtiin kohdussa viikkoja vastaavan kokoinen toukka, jonka sydän pamppaili vimmatusti. Eli nyt on todistusaineisto aidosta raskaudesta saatu :) Tuli mukava olo, että näki oikeasti jotain.
Turvotus on täälläkin koko vatsassa aikamoista. Iltaisiin on välillä jopa sellainen olo, että se halkeaa kohta. Olo kuin ilmapallolla, tekisi mieli avata joku tulppa ja päästää ilmaa pihalle... Toki olen joutunut edelleen jatkuvan pahan olon takia syödäkin aika tiuhaan, mutta en nyt tiedä onko päivän ruokamäärä juuri kasvanut, lähinnä rytmi muuttunut. Kai se tosiaan ruoasulatus jotenkin toimii erilailla, kuten joku kirjoittikin, ja kerää suolisto sitten ilmaa tai jotain. Mutta juuri mitkään housut ei enää sovi päälle. Hassulta tuntuu tässä vaiheessa alkaa hankkia mammahousuja, mutta kai se on pakko.
Vähiin on kyllä jäänyt seksi. Ei vaan yhtään tässä turvonneessa, pahoinvoinnin olotilassa tee mieli. Ja kun tuo huonoin olo on juuri illalla, milloin ylipäätään ollaan samaan aikaan kotona... Onneksi mies on tosi ymmärtäväinen tän mun olon kanssa. Yrittää ritarillisesti muutenkin autella kaikessa normaaliakin enemmän, eikä ole onneksi osoittanut turhautumisen merkkejä. Ainakaan halunnut näyttää :) No, toivottavasti muuttuisi vielä tästä.
Hammaslääkäristä: Mulla sattuu olemaan jo valmiiksi hammaslääkäriaika ensi viikolle. Varasin aikaa normaaliin tarkastukseen jo syyskuun alussa, ja nyt juuri ja juuri hoitotakuun mukaisesti puolen vuoden sisään tuli kutsu. Sekin yksityiselle, mistä kaupunki hankkii määräajan umpeutuessa ostopalveluna aikoja. Eli siinä määrin taisi käydä tuuri - en tiedä mitenköhän täällä muuten pääsisi. Silloin syksyllä olin suuhygienistilla (täällä seulovat ensin ja päättävät ketkä ylipäätään pääsevät lääkärijonoon), joka totesi, että pari pientä reiän alkua voisi olla. Toivottavasti ei tarvitsisi kuitenkaan paikata.
Elvi 10+0 (tosiaan, aika menee nopeasti!)
Paljon kivoja uutisia täällä olikin; iloisia ultrakuulumisia, sydänääniä ja positiivisia veritesti-tuloksia :) Hienoa, tulee itsellekin hyvä mieli kun tuommoisia saa lukea :)
Maikille peukutukset, että parvorokko ei olisi iskenyt sinuun!
Paranemisia myös sairastaville, itse olin viime viikolla pienessä kuumeessa tai sitten "kuumeessa" kun olisi töissä ollut se ulkonariekkumis-päivä eikä ne -22 kelit oikeen innostanut... Oli mulla oikeasti lämpöä, mutta myöhemmin mietin että oliko vaan tästä raskaudesta johtuvaa...
Itse kävin eilen ekassa neuvolassa ja oikein kiva tätskä siellä oli. Muuten kaikki ok, mutta verenpaine oli korkeahko 140/90 eli sitä lupasivat seuravat kuten tietty sokereita tässä raskaudessa ja maksa-/sappiarvoja (joiden kanssa mulla oli aikaisemmassakin raskaudessa ongelmia).
Vinon pinon erilaisia esitteitä sain ja vähän mitä odottaa; Ensi maanantaina 2.3. otetaan verikokeita ja seuraavalla viikolla 13.3 np-ultra. Sitten siitä seuraavalla viikolla on jo neuvola-lääkäri joten kiva kun taas tapahtuu odotusrintamalla kun niin monta viikkoa oli pelkkää ekan neuvolan odottelua :)
Pahoinvointia mullakin on vielä ja napsin koko ajan jotain..töissäkin tuntuu että koko ajan on jotain suussa, saan oikeen syöpön maineen ;)
t. Manna 9+6