Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUT lauantaihin

25.11.2006 |

Moi!

Jokohan mua nyt viedään. Koko illan supistellu, sit sekstattiin vielä ettei loppuis.

Vessasa oon ravannu sairaaasti ja supistukset on ollu hurjia, parhaimmillaan kestäny ilman taukoa 4-5 min. Nyt taukoa ollut 5 min. Mies meni nukkuun ja anoppi pitäisi pyytää lastenvahdiks...

Aaah taas supistaa, en ees muistanu kuinka akuheeta tää voi olla.

Kai se on alettava lähteä....

palailen asiaan toivottavasti nyytin kera parin päivän päästä tai sit ei...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla jo kuitenkin sairaalassa, ellei ole jo nyyttiä kainalossa!? Uutisa odotellessa ;)

Olenkin aivan unohtanut kommentoida Matushkalle. Olet joutunut kokemaan varmsti yhden elämän kauheimmista asioista (((halaa))) Ei ole ihmekkään, että nyt hermostuttaa. Voi kun vauvasi pian syntyis ja kaikki olisi hyvin! Hienoa, etteivät anna kovin mennä yli ja käynistelevät sitten! Halit!

Muakin on vähän hermostuttanut vauvan koko. Kuopus oli syntyessään 3790g ja syntyessä häneltä murtui solisluu. Ja tämän vauvan painoarvio rv36+5 oli ultran mukaan 3,6kg, mutta lääkärin mielestä ultra liioitteli ja käsin tuntui noin 3,2kg painoiselta. Mutta siis isompi tulossa kuitenkin kuin esikoisesta. Jotenkin kun lukenut noita juttuja, siitä kun vauva ei olekkaan mahtunut tulemaan, apua! Mutta toki helpotti kuulla, että tarjonnalla on noin suuri vaikutus. Ja supistuksetkin on mulla ollut yleensä aika hyviä, joten eiköhän tämä vaavi täältä mahdu tulemaan, hope so! Yritän nyt olla ajattelematta koko asiaa.

Eilisen koko päivän oli sellaisia menkkamaisia supistuksia, mutta ei siis kunnollisia. LA olis huomenna ja seuraava neuvola keskiviikkona. Jotenkin tuntuu, että neuvolaan pitää vielä mennä :S

äitikki rv 39+6

Vierailija
2/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siis piti kirjoittaa, että tästä vauvasta tulee varmasti isompi kuin kuopuksesta. (Esikoinen oli 3326 ja keskinmäinen 3230)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Kirsikalle, jokohan se on nyt sinun vuorosi? :)

Minulla on lääkäri parin tunnin päästä, selviää sitten, käynnistetäänkö synnytys tänään vai ei. En ole kauhean optimistinen, etten sitten hurjasti pety... Sairaalakassi pitää kuitenkin mukaan raahata. Oih ja voih, pitäkää mulle peukkuja!!!

Onnea myös kaikille vauvansa saaneille! <3 Uusia murusia putkahtelee maailmaan harva se päivä.

Jos en palaile tänään myöhemmin, niin olen vauvaa hakemassa... Huh!

CC 40+0.

Vierailija
4/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä taas!

On se kumma raskaus tämä neljäs.

Supistukset oli sitä luokkaa et olis pitäny lähtee sairaalaan. Sit vois olla etten olis täällä ruikuttamassa. Mutta menin sit kuiteskin nukkumaan kun väsytti niin kauheasti. Ihan kauhea katkonainen yö, supistukset jatkuivat mutta laantuivat sitten aamuyöstä.

Tää on niin jos jos... olis läheteny sairaalaan niin tiedossa olis ollu pitkän kaavan synnytys ja olisin saanu ehkä käynnistysaineita.

Nyt paikat vaan tuli ihan sika kipeeks ja päätä särkee nyt aivan valtavasti.

Mietin tässä et kun vauva on niin korkeella et siitäkö tää johtuu.

Onko jollakin muulla ettei ole vielä kiinnittyny?

Mulla on muistaakseni ollu kaikki niin alhaalla kun synnytys on alkanu.

Kääk nyt taas supistaa sairaasti. Oikein pitää hengittää ja kestävätkin tuollaista 30-50 sek.

Näin untakin et synnytin vauvan kotona sänkyyn. Mies leikkas napanuoraa ja sai istukankin painettua pois. Huhu huhu!

Tietääkö vielä kukaan pitäislö huolesatua tästä päänsärystä?

Mulla ei oo yleensä ollu.

Kaikkea sitä nyt miettii, just sikiön hyvinvointia eniten, kun mullakin se tuttu jolla kuoli yliaikasena kohtuun.

Mulla vasta 1.12 yliaikaiskontrolli.

Onneks te kanssasisaret olette tukena ja turvana.

vko 40+5

Vierailija
5/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoivat supparit klo 20 aikoihin tosi tiheään. Kipu ei olllut kummoistakaan, pientä polttelua alhaalla ja selässä mutat suppareita tuli melkein tauotta välillä. Varmuuden vuoksi soitettiin lastenvahdillekin, ettei ihmettele, jos keskellä yötä tulee soitto. No, eipä tarvittu lastenvahtia :). Menin klo 22 jälkeen sänkyyn ja joskus puolen yön maissa olin nukahtanut...klo 2 heräsin esikoisen itkuun eikä suppareista ollut enää tietoakaan. Tällä kertaa ei kyllä voi omaan kroppaansa enää luottaa! Aiemmat kaksi kertaa olen kyllä tiennyt, että nyt SE alkaa mutta nyt en kyllä enää tiedä. Sanoinkin miehelle, että tämä kolmas syntyy varmaan kotona, kun en tajua lähteä sairaalaan.

Kaikille vauvaa hakemaan lähteneille hurjat tsempit! Vielä kyselen, että onko täällä muilla sellaista ähkyoloa?? Mulla on ihan sellainen olo kuin kantaisin mukanani sadan kilon lastia ja puuskutus on sen mukaista, vaikka vatsa on pieni eikä kilojakaan ole paljon....

Basilika rv 40+5....

Vierailija
6/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle murulle taitaa tulla lähtö synnärille. Supistukset alkoivat aamulla klo 8. Heräsin siihen kun tuntui supistus mukavasti selkään. Olivat heti alle 10 min. Supistukset ovat nyt olleet säännöllisiä tähän asti ja aikakin on lyhentynyt 4-6 min. Ainakin viimeisimmät supparit ovat olleet tuota luokkaa. Aika paljon jo sattuu tuonne selkään supistuksissa. Soittelin synnärillekin ja sanoivat että tule kun siltä tuntuu. Lastenvahdit on nyt hälytetty. En ole pitänyt mitään ihan hirvittävää kiirettä koska vauva on niin ylhäällä ja esikoisella synnytys alkoi vähän samalla tavalla. Supistusten väli lyheni aika nopeasti 3 min mutta vauva syntyi vasta joskus 16 h kuluttua. En ihan usko että tämäkään ihan syliin tipahtaa.

Toivottavasti the kirsikkakin tulet TAYSiin. Voidaan sitten ensin ähkiä viereisissä synnyssaleissa ja sen jälkeen esitellä toisillemme uusia vauvojamme viereisistä pedeistä käsin.

Jos en palaudu pinoon niin olen päätynyt synnyttämään. Itse olen koko ajan povannut että vauva syntyisi 25.11. eli tänään. Edellinen syntyi syntymäpäivänäni ja tänään olisi nimpparit...

Rinnuli 40+4

Vierailija
7/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa sitten meikäläiseen. Yöllä oli kurkku kun olisi neulalla tökitty ja korviin asti koski. Olen kyllä positiivisen yllättynyt panadol zapin tehosta. Varmaan 15 minuutissa alkoi vaikuttamaan ja sitten pystyi nukkumaankin. Nyt olo kohtalainen, täytyy mennä tutustumaan apteekin valikoimiin löytyiskö tohon kurkun karheuteen jotain helpotusta... Olen varmaankin täällä ainoa, joka toivoo, ettei nyt vielä sitttenkään syntyisi. En haluaisi flunssaisena punnertaa, jos nyt ensin toipuisi itse.

Ihanaa kuitenkin, kun taas on useammalla merkkejä tulevasta. Tsemppiä heille!

Justi & Rölli 39+4

Vierailija
8/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja että alkaa olo tökkimään!! Onko kellään muulla kauheita kipuja nivusissa, ihan niinku vetäis suonta häpyhuulen vierestä? sattuu aivan kamlasti, en tie onko suppareita, ei kait.. mä olen vaan kypsä tähän tilaani että nyt on alkanu sitten synnytyskin pelottaan.. mitä enemmän mennään yli sitä enemmän pelkään.. miks tää ei vois jo syntyä?? nyyh.. Kaikki soittelee joko joko?? onko ees merkkejä? mitä hel#etin merkkejä pitäis olla?? tekis välillä mieli sanoo että rumasti että kuule juu on, alapää ihan hellänä ja koko ajan odotan et koska ja blaa blaa niin kaikki vaan soittaa koko ajan.. (ompa pahan tuulista tekstiä, anteeks) oon vaa niin kiukkunen. noh odotellaan

tittuska rv 41

Vierailija
9/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tsemppiä kaikille synnärille lähteneille!! Varsinkin CC, sinä olet kyllä saanut kärsiä tarpeeksi, toivottavasti pääset kotiin vasta vauvan kanssa. *halit kaikille*

Viime yön olen nukkunut tosi hyvin. Vessassa käyty kerran ja oliskohan se ollu osa limatulppaa jonka bongasin paperista. Sellainen keltainen " räkäklimpin" näköinen möhkäle?! En tiedä. Tänään on valkovuotokin ollut runsaampaa näin aamusta. Enteilisköhän se jotain kenties?! Äiti on toivonut vauvan syntyvän huomenna, sillä hänellä on synttärit ja ite oon veikannut että maanantaina tämä syntyy. Saa nähdä pitääkö kumpikaan paikkansa.. =) Se olis siinä tapauksessa meikäläisellä pian!! IIK, iskee paniikki! Onneksi etukäteen ei tiedä koska vauva syntyy, jännittäis varmaan ihan sikana.

Nyt vuoroa muille..

rusina 40+2

Vierailija
10/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirsikka mulle annettiin ohjeet että jos pää tulee kipeeksi supistusten yhteydessä ja kovasti kivistää niin pitää ainakin soittaa sairaalaan..

lykkyä muruille ja paljon paljon supistuksia :))

Salsa ja Helmi 20vrk

Vierailija
11/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa näyttää hyvältä meillä tämä touhu, paljon sairaalaan lähtijöitä, eiköhän tehdä ennätys tälle viikonlopulle.

Täälläkin ollaan lähtökuopissa, eilinen sisätutkimus varmaan antoi vauhtia. Supistellut koko yön pikkuhiljaa ja nyt aamusta säännöllisesti jo parin tunnin ajan, odottelen kivuliaampia vielä ennen kun soitan sairaalaan. Limaa valuu valtavasti, veristä ruskeaa sellaista. Liian aikaisin en haluaisi sairaalaan lähteä vaikka sisään varmaan ottaisivatkin. Mp3 soitin on ladattu täyteen metallicaa ( minun synnytysmusiikkia, muuten en niinkään kuuntele ) ja odotellaan vielä. Tsemppiä kaikille, ja pahoittelut pidemmällä + 40 viikoilla kärvistelijöille jos tässä takasuoralla nyt törkeesti ohi mennään ; ) voihan se tässä kehuskellessa vielä lopahtaa tämäkin synnytys.

silvain 39+6

Vierailija
12/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täällä on marrasmuruja, mutta kaikkien aika koittaa vielä...

Meidän perheeseen syntyi sovitulla sektiolla 16.11 ihana poika jonka mitat olivat 3800g ja 51 cm, pipoa en nyt muista. Kaikki meni muuten todella hienosti, ainoastaan menetin leikkauksessa pari litraa vertaa ja hemppa laski 96:een. Pääsimme kotiin jo sunnuntaina 19.11 vaikka olo on hiukan hutera ja isohan tuollainen leikkaus on ja vaatii piiitkän toipumisen.

Naistenklinikalla oli todella osaava ja ammattitaitoinen henkilökunta, niin leikkaussalissa kuin kaikki kätilötkin ja muu henkilökunta. Heille suuri kiitos huolenpidosta.

Nyt poika huutaa tissittelyyn!

Mukavaa lauantai-iltaa toivottelee Naksis jolla raskausviikkoja 0

Vierailija
13/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justi80: Täällä sama fiilis, en toivo flunssani takia, että pienokainen pariin päivään syntyisi. Tänä aamuna silmätkin olivat rähmineet jo sen verran, että päätin aloittaa antibioottitipat niihin (esikoisella oli viikko sitten silmätulehdus). Viikon olen kärvistellyt yöllisessä kurkkukivussa. Ja päivälläkin nieleminen sattuu. Nuha on tällä hetkellä pahin, kun on niin tukossa ettei ilma kulje nenän kautta... Keuhkot ovat onneksi jo parempana. Pari päivää tässä olen yskinyt ihan kuivaa kurkkuani niin paljon, että rakko ja kohtu ovat ihan hellinä... Onneksi tietää, että joka päivä on parempi eli jospa se luonto hoitas asian niin ettei synnytys käynnisty ennenkuin on flunssa paremmalla tolalla ettei lopu voimat kesken synnärillä.

Jota kuta muutakin otti päähän, kun jatkuvasti kysellään, joko on merkkejä synnytyksestä...hoh. Yksi tuttava jo aloitti, kun olin rv 37 pommittamisen, että eikös se jouda jo syntyä...plaah!

Vihlontaa alapäässä ja joitakin kivuttomia supistuksia tulee nyt päivitttäin, ei muuta merkkiä ole. Ja minullakaan ei ole pieni laskeutunu yhtään, eli maha on aika korkealla... esikoisen aikaan tosiaan vauvan pää oli jo hyvissä ajoin lähtökuopissa. Mutta en stressaa sillä, koska muutama ystävä on kertonut itsellään vauvan vasta synnärillä laskeutuneen kunnolla, kun synnytys on käynnistynyt. Miten erilaisia nämä raskaudet/ synnytykset tosiaan voivat ollakin samallakin ihmisellä.

Mutta tsemppiä kaikille synnytykseen ja sen odottamiseen :)

Minea75 rv 39+6

Vierailija
14/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Silvain olet kotosalla?? Lupaavalta kuulosta!! Olitkos menossa kanssa nkl:lle? meillä on sama la :) ja nkl:lle suuntaan..

Mua rupes kanssa ihan jännittämään kun kävin äsken vessassa ja oli tullut veristä tuhruvuotoa. Valkovuotoa on tullut ihan mielttömästi jo pari viikkoa. Voi kun tää merkkais sitä, että synnytys olis jo ihan oven takana. Tunnin verran haravoin pihatalkoissa ja menkkamaista supistelua on, mutta sitä on ollut jo pari viikkoa.

Kirsikalle ja CC:lle tsempityksiä, kunpa pian saisitte vauvat jo syliin!!

äitikki rv39+6

Vierailija
15/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis ollaan edelleen. Vauva voi oikein hyvin, mikä onkin pääasia, mutta oikeasti, miksi, MIKSI, ne pitkittävät tätä kun he näkevät kuinka huonossa kunnossa minä olen? Oikeasti alkaa hirvittämään, että mistä revin voimat synnytykseen??!?

Oliko se Kirsikka, joka kärsi päänsärystä? Täällä myös. Nyt on oikeastaan kokoajan pää kipeänä. Minulla varmaan vain johtuu raittiin ilman puutteesta ja huonoista yöunista.

Mullakin on nuita " klimppejä" (hyiiiiiii!!!) tullut vessapaperiin. Eilen ja tänään meni oikein kunnon palaset, tipahteli pönttöön osa ja paperiin osa. Kyllä se varmaan sitä limatulppaa on, ei valkovuoto ainakaan mun mielestä tuollaista melkein rään näköistä ole?! Toivottavasti tämä nyt merkitsisi sitä, että synnytys käynnistyisi pian!

Niin tosiaan, mulla on sitten käynnistys tiistai-aamuna. Ottavat sairaalaan maanantai-iltana ja tiistaina aletaan sitten toivottavasti hommiin. Vaikka siihen ei ole kuin 3 päivää, niin tuntuu todella pitkältä ajalta. Kauheaa valitusta, varsinkin kun täällä jotkut ovat reippaasti lasketun ajan yli menneitä. Anteeksi valitukseni!

Ajattelin piristää lannistunutta oloani ja tilata itselleni muutaman cd:n tai dvd:n. Pirates of Caribbean 2:n voisin ainakin tilata. :) Onneksi on nämä internetkaupat, olen hoitanut melkein kaikki joululahjaostokset netin kautta ja tilannut tavarat suoraan Suomeen vanhempieni luokse. Eipähän tarvitse täältä asti raahata kaikkea mahdollista. Nyt on kuitenkin kaksi aikuista ja kaksi lasta matkustamassa, joten sitä tavaraa varmasti riittää!

Paljon onnentoivotuksia vaavinsa saaneille, Naksis ja kukas muu täällä olikaan taas lisääntynyt. :) Kirsikalle, Rusinalle ja kaikille muille paljon paljon paljon tsemppejä ja supistuksia. Eiköhän me jossain vaiheessa jakaannuta... En vain enää jaksaisi odottaa enää hetkeäkään!

Mitä enemmän aikaa kuluu sitä enemmän alan pelkäämään tulevaa koitosta ja elämää sen jälkeen... Meneehän kaikki hyvin, meneehän?

CC 40+0.

Vierailija
16/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset lakkasivat kuin seinään noin pari tuntia sitten, ehdin soittamaan sairaalaankin ja lupa oli tulla heti kun siltä tuntuisi, jäin kuitenkin odottelemaan ja tässä ollaan. Harmittaa ja vauvan vointikin alkoi huolestuttamaan, kyllä voikin olla hankalaa tämä.

Nyt tulee kiipeitä supistuksia mutta ei niin säännöllisesti, ehkä teen vielä sen turhankin reissun sairaalaan että oikeen menee sähläämiseksi. Naistenklinikalle olen tosiaan menossa, ainakin tähän asti pelkkää positiivista kokemusta, eilen tutkivat sen hepatoosi epäilyn tosi hyvin ja nytkin puhelimessa tosi asiallista ohjausta eikä käsketty odottamaan yhtään pidempään kun itestä tuntuu, ihan toista mitä kättäristä olen kuullut. Äitikki ehkä tosiaan ollaan samaan aikaan.

silvain (vielläkin)39+6

Vierailija
17/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistettiin tiistaina ja keskiviikkona iltapäivästä syntyi.

Mitat olivat 4210g ja 51.5 cm eli iso vauva kuten epäilinkin. Aamupäivästä kotiuduttiin ja aloitellaan tätä vauvantuoksuista arkea.

-kisupikkukuu ja vauva 3vrk-

Vierailija
18/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että mua ärsyttää...mies on ryyppäämässä ja miä tääl esikoisen kans yksin kotona!!

Nyt jos tulis lähtö ei ois lapsenvahtia valmiina..

kaveri varmaan pitäis tukihenkilöksi pyytää..

suututtaa sekin kun äsken rehkin makuuhuonees et sain vaaville pinnasängyn tänne, nii nyt tääl ei meinaa mahtuu mitenkään päin olemaan..on niin pieni nääs tää makkari ja tyhmästi suunniteltu.

noh mutta jospa täs olis nyt valitusvirsi tältä illalta..

Annitanni80: oot varmaan jo synnyttääs, kun ei oo susta kuulunnu mitään..kateeksi käy jos näin on.

Vierailija
19/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Silvain, eihän sitä tiedä vaikka treffattais naikkarilla ;) Mä kanssa ekan synnytin kättärillä ja kaksi seuraavaa olenkin synnyttänyt naikkarilla ja olen ollut tosi tyytyväinen! Enää en kättärille tahtoisi mennä edes.

Mun verinen tuhru loppui :S Supistellutkaan ei nyt ole enää. Toisaalta hyvä, koska anoppi joka on tulossa meille lapsenvahdiksi lähtikin yllättäen risteilylle ja palaa vasta huomen illalla seitsemän aikaan. Nyt sitten hätävarana olis miehen veli jolla ei ole omia lapsia, mutta pärjääminen pienten kanssa on vähän kiikun kaakun. Vaippaa ei mm. vaihda laisinkaan... joten ei houkut toi vaihtoehto. Ehkä lähtisin sitten mielummin yksin synnyttämään!

Kukahan tänä yönä lähtee synnyttämään??

äitikki

Vierailija
20/20 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zadu81:

juu, ei. Ei edelleenkään mitään. Ollee tänään oltu koko päivä menossa. Käytii päivällä kaupungilla hengailemassa ja syömässä ja kaupoilla. Sitten käytii kotona pyörähtämässä ja mentii vielä tuttavapariskunnalle kylään, jossa viihdyttiinkin puoli yhteentoista asti. Eli vasta äsken kotiuduttiin.

Nyt alkaa taas tympimään tää odotus, ei tää lopu milloinkaan. Eilen oli vielä niin positiiviinen fiilis, mut tänään taas tympii.

Mutta nyt taitaa punkka kutsua.

Öitä Murut