Minkä ikäiset lapset puhuu tyyliin: "Antti laskee nyt mäkeä"
Kommentit (14)
Tosin muodossa "mä laskee nyt mäkeä". : )
"Pirkko-mummi voi tiskata tiskit"
Puhuu näin siis myös meille, ei vain lapsille :D
1v 8kk puhuu juuri noin. Naapurin kolmevuotias puhuu normaalisti "minä.." joten jossain siinä välissä se nimen käyttäminen poistuu =)
Enimmäkseen käyttää minä, mutta huomaan itse, kun välillä puhun kuin vauvalle ja sitten se tarttuu lapseen ja alkaa lässyttämään itsekin.:)
7- vuotias, ja olen sitä ihmetellyt ja kysynytkin häneltä. Eskariaikaan alkoi, ja opettajakin oli sen huomannut. Onko se jotain huomion keräämistä, kun aina sanoo: Kalle juoksee, kalle piirtää nyt sitä ja tätä.. Nyt rupesi kiinnostamaan, kun joku sanoi, et pitäisi jo huolestua. KERTOKAAHAN kuka tietää aiheesta enemmän.
vaan oppivat sen vanhemmilta/isovanhemmilta. Jos vanhemmat puhuvat "normaalisti" eli "minä teen" ja sinä teet", niin lapsikin oppii puhumaan niin.
Koska en itse koskaan puhu, että: nyt Pirkko keittää kahvit ja sitten pirkko lukee lehden . Siksi asiaa ihmettelinkin.
T. se 7- veen äiti
Kyllähän hän osaa sanoa myös "minä"?
vaan oppivat sen vanhemmilta/isovanhemmilta. Jos vanhemmat puhuvat "normaalisti" eli "minä teen" ja sinä teet", niin lapsikin oppii puhumaan niin.
Pääasiassa sanoo kuitenkin "minä".