Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskarilaiseni kyselee huolissaan, miksi hänen kaverinsa istuvat etupenkillä ilman turvavyötä.

Vierailija
10.02.2009 |

Hän tietää, että turvavyön tai -istuimen käyttö on erittäin tärkeää turvallisen matkustamisen kannalta, ja että poliisikin voi sakottaa, jos joku ei käytä näitä laitteita.

Mitä te lapsianne irrallaan kuljettavat vanhemmat haluaisitte minun vastaavan hänelle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut lapsille, että valitettavasti kaikki aikuiset eivät ajattele nenäänsä pidemmälle ja tekevät tuossa asiassa väärin, mutta meidän perheessä tehdään näin ...

Vierailija
2/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani ovat samaa asiaa ihmetelleet, että valitettavasti kaikki vanhemmat ei rakasta lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi täsmennän, ettei se ole lapsen vika.

Vierailija
4/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
5/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyhmiä pässejä jotka ei rakasta lapsiaan...

Vierailija
6/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muunkaan ikäiset lapseni nähneet kenenkään matkustavan ilman turvavöitä muuta kuin omassa pihassa. Tämä siis Suomessa. Ei koskaan. Missä te oikein asutte?

Vierailija
7/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että turvavyö on kiinni. Kaikkien, niin vanhempien kuin lasten, tulee katsoa, että oma vyö on kiinni.

Vierailija
8/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että turvavyö on kiinni. Kaikkien, niin vanhempien kuin lasten, tulee katsoa, että oma vyö on kiinni.

Totta kai on hyvä opettaa lapsilleen myös vastuullisuutta, mutta eskari-ikäisen lapsen EI kuulu vielä olla vastuussa noin elintärkeästä ja oleellisesta asiasta kuin omasta hengestään!

Vierailija
9/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on hyvä opettaa lapsilleen myös vastuullisuutta, mutta eskari-ikäisen lapsen EI kuulu vielä olla vastuussa noin elintärkeästä ja oleellisesta asiasta kuin omasta hengestään!

Tunnustan, olen joskus epähuomiossa/kiireessä lykännyt lapsen istuimeen ja tämä on sitten vähän ajan päästä huutanut, Äitiii mulla ei oo turvavyötä!!

Hyvä, että lapsi itse silloin huomasi ja tiesi että pitäisi olla!

Vierailija
10/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muunkaan ikäiset lapseni nähneet kenenkään matkustavan ilman turvavöitä muuta kuin omassa pihassa. Tämä siis Suomessa. Ei koskaan. Missä te oikein asutte?

Ei ole ollenkaan tavatonta, että päiväkodista lähtiessä lapset hyppäävät auton etupenkille ja äiti tai isä kaahaa pois ilman turvavöitä. Eskarilaiseni näkee tätä koko ajan, ja minäkin olen nähnyt usein. Joskus olen jopa nähnyt lasten _hyppivän_ auton kyydissä vanhemman kaartaessa pihasta.

Eivätkä nämä ole edes mitään "sosiaalitapauksia" vaan ns. hyvien perheiden lapsia...

ap

Vierailija
11/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitenkin hyvä, jos oppivat itsekin huolehtimaan turvaväistään ym. Osaavat sitten vieraammassakin kyydissä huolehtia turvallisesta matkustamisesta, En mielelläni päästä eskarilaistani (tai nuorempia...) vielä muiden kyytiin, ellen tarkkaan tiedä turvaistuimista ym. Meillä esim. kaverien vanhemmat joskus tarjonneet kyytejä, heillä eskarilainen pelkissä turvavöissä, välillä etupenkillä, siihen kyytiin en mielelläni laske. Mutta minusta siis hyvä, jos lapsi itse osaa vaatia turvavyöt kiinni ym., jos kuski jostain syystä sen unohtaa. Lasten kasvaessa näitä kaverikyytejä ym. varmaan tulee kuvioon enenevässä määrin eikä aina ole kiva kieltääkään.

Vierailija
12/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt muidenkaan matkustavan, mutta olen kuullut kyllä asiasta. Hyvä ystäväni on päiväkodissa töissä ja sanoi, että sinne tulee paljon lapsia niin, ettei ole turvavyö kiinni (on pihalla vastassa) ja kuulemma lapsia lähtee kotiin niin, että ajavat vanhempansa kanssa yhdessä, eli lapsi menee sen kuskin syliin istumaan... Tuostakin päiväkodista kun lähtee, niin heti on todella iso tie, johon pitää kääntyä.

Meidän kylässä on parin vuoden takaa hyvin surullinen esimerkki turvavyön tärkeydestä: Isä lähti lapsien kanssa käymään "nopeasti" kaupassa, johon on matkaa vain pari kilometriä. Takana istuivat isommat lapset ja etupekillä istui pari vuotias poika. Oli talvi ja isän auto lähti heittelehtimään (nopeus n.50 km) ja törmäsi linja-autopysäkin katoksen seinään. Törmäys ei sinänsä ollut kova ja autollekaan ei käynyt pahasti. Pari vuotias istui ilman vöitä etupenkillä ja kuoli heti, koska hänellä murtui muistaakseni niskanikama tms. Mutta siis törmäyksen ei tarvitse olla kovakaan, kun voi käydä todella surullisesti. Tälläkään lapsella ei ollut ulkoisesti pahoja vammoja, mutta noin pienen niskat ovat todella herkät...

Ihan kauhea opetus, mutta tämä käy aina mielessä, kun kuulen, että joku lapsi matkustaa ilman turvavyötä.

Vierailija
13/13 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niillä, joille kysymys oli suunnattu?