Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien tarpeellisuudesta?

Vierailija
09.12.2008 |

Olin tässä muutama päivä sitten optikolla kun olen huomannut ,että tietokoneella työskentely on hankaloitunut kun en näe enää kunnolla. Joudun suurentamaan tekstin ja silmät väsyvät herkästi. Sanoi, että on hajataittoisuutta ja sain lasit, joita käytän ainakin lukiessa, tietokoneella ym, ehkä jopa koko ajan.

Määräävätköhän laseja, jos testeissä ilmenee, että ei oikeasti tarvitse niitä? Vai näkiköhän oikeasti näkötestistä, että olen lasien tarpeessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä muutama päivä sitten optikolla kun olen huomannut ,että tietokoneella työskentely on hankaloitunut kun en näe enää kunnolla. Joudun suurentamaan tekstin ja silmät väsyvät herkästi. Sanoi, että on hajataittoisuutta ja sain lasit, joita käytän ainakin lukiessa, tietokoneella ym, ehkä jopa koko ajan.

Määräävätköhän laseja, jos testeissä ilmenee, että ei oikeasti tarvitse niitä? Vai näkiköhän oikeasti näkötestistä, että olen lasien tarpeessa?

Jos itsekin koet näkökykysi heikentyneen, uskon että laseista on apua.

Vierailija
2/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmälaseja nyt käytetään vain näön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet uudestaan oman kirjoituksesi, niin huomaat, että sinulle määrättiin lasit sen takia, että sinulla on hajataittoisuutta. Jos ymmärsin oikein, niin olit jo itsekin kärsinyt vaivasta.

Hajataittoisuus on vaiva, jota korjataan silmälaseilla. Siinä ei siis ole kyse liki- tai kaukonäköisyydestä, vaan silmän sarveiskalvo taittaa valon pysty- ja vaakasuunnissa eri kohtiin. Hajataitto tulee esiin yleensä juuri näyttöpääte- tai muussa tarkkuuta vaativassa työssä.

Vierailija
4/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näön heikentyneen niin tuskin se turhaan niitä määräsi?