Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pinnasänky vai matkasänky??

Vierailija
22.02.2009 |

voiko vauvaa nukuttaa pienestä asti matkasängyssä vai onko pinnasänky "pakollinen" hankinta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä aika rankaksi nostella matkasängyn pohjalta edes takaisin päivästä toiseen. Hyvässä pinnasängyssä saa tason nostettua aluksi ylemmäs, ja nikamia säästyy :-)

Vierailija
2/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä on kyllä aika kovilla kun joutuu lähes lattiatasolle asti kumartumaan ja laskemaan vauvaa ja nostelemaan. Samoten "tassuttelu" on kovin hankalaa mutta onnistuu jos selkä kestää. Laitoin matkasängyn pohjalle pinnasängyn patjan niin siitä tuli jotenkin enempi sänky... ja pohja nousi hiukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on lähes lattiatasolla ja sieltä pois nostamien ja laittamien käy selän päälle ja on hankalaakin.

Meillä vauvat on nukkuneet äitiyspakkauksen laatikossa niin pitkään kun mahtuvat siihen ja laatikko on sänkyn reunan kanssa samalla korkeudella. Siitä on helppo nostaa viereensä, kun yöllä imettää.

Voisihan sitä sen jälkeen, kun ei laatikkoon enää mahdu, niin ajatella käyttää matkasänkyäkin, jos ei todellakaan ole varaa pinnasänkyyn.

On aika ikävä nostella sieltä useamman kerran yössä syömään.

Mutta miksi ei voisi, jos haluaa.

Vierailija
4/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia että raskaus jo kuluttaa mun selkää niin paljon, etten varmaan sais vauvaa pois sängystä :) On meillä matkasänky vielä lisäks.

Vierailija
5/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ostin matkasängyn kuudennelle. Olin ehtinyt antaa pinnasängyn pois, ja muistin "kolinat" joita siitä kuului. Matkasänky oli "pehmeäreunainen", minua ei haitannut kumartua alas esim. tuttia laittamaan. Voi laitta aikuisen peiton viikattuna ensin pohjalle ja sitten vauvan oman patjan. Näin vauva on vähän ylempänä aivan pienenä.

Myös ensivuoteen, esim. äitiyspakkauslaatikon voi laittaa sinne matkasänkyyn, on lämpimämpikin. Minä en laittanut, mutta suojasin reunoilta ettei vetoa käy, laitoin esim. fleece-huopia. Lapsi nukkui 2-vuotiaaseen asti kesällä ulkona, hyttysverkko kesällä, sivut ovat yleensä sellaiset, ettei hyttyset pääse. Aamuisin ei ollut pelkoa että seisomaan oppinut vauveli putoaisi sängystä, matkasängyssä korkeat laidat, ja sen verrran tilaa, että joskus käytin sitä "leikkikehänä" kun pesin lattiaa tms. Leluja mahtui vähän vauvan seuraksi... Kätevä ottaa mökille tai mummolaan. En tiedä onko sellaista enää joka minulla oli, sellainen aika iso verrattuna nykyisiin. Kyllä nämäkin ovat hyviä jo pienellekin, minulla hyvä kokemus, jollain ehkä ei.

Vierailija
6/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on lattianrajassa. Ja selkähän siinä menee, suosittelen pinnasänkyä...

Vierailija
7/7 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain pinnasängyn myytyä pois pari päivää ennen kuin sain tietää olevani raskaana. ei jaksaisi taas ostaa uutta ja matkasänky on kaapissa kuitenkin tallella. taisan tehdä juuri noin että ostan sinne patjan pohjalle.

Kiitos vastauksista.

-ap-