Meille tulee huomenna kotisiivooja ekaa kertaa. Miten valmistaudun?
Kommentit (18)
pesuaineet.
JA lisäksi väännät rautalangasta siivoojalle, että se parektinpesumoppi PITÄÄ väänttää niin kuivaksi että siitä ei tipu pisaroita eli neheäksi.
Ja sitten tietysti pitää antaa muutenkin selkeät ohjeet, koska olen humannut, että oma aloitekyky on onneton monilla näillä siivoojilla. Siis ohje "pese wc" ei ole riittävän hyvä. Vaan "wc:n pesuun kuuluu, pöntön pesu sisältä ja päältä, lavuaari ja tasot, suihkukoppi seinistä+raana+lattia, wc:n lattia mopataan, valokatkaisijat ja ovenkahvat+ovi pyyhitään ". Muuten jää pytyn hutaisuksi...
En meinannut kyllä hankkia mitään välineitä, kun siivoojalla on kuulemma omia ja meiltäkin pitäisi kaikki tarvittava toisaalta löytyä. Luotan siihen, että siivooja osaa meidän puulattiat pestä, samoin parketin ja laminaatin. Ja kai se nyt vessankin... On kuulemma pidetty ja tarkka siivooja, olen kuullut suosituksen.
Mutta juuri lelut ja muut pois tieltä.
Hyvä että olet tyhjännyt lattioita. Nopeuttaa siivoajan työtä valtavasti eli vähentää laskua tai parantaa laatua. oletteko sopineet tietyn ajan joka on käytettäväksi vai onko ideana että hän siivoaa niin kauan kuin tarvitsee? Kannattaa keskustella ajasta eli hinnasta ainakin alustavasti sillä se kertoo asiakkaalle myös millaista jälkeä haluat. Tokihan neljässä tunnissa siivoaa paljon laajemmin kuin kahdessa.. Haluatko että matot tampataan ja millä asteella pölyt pyyhitään, vain isot tasot vai pienet esineet yksitellen?
Jos sinulla on rikkoutuvia esineitä jotka eivät ole rahassa korvattavissa niin kannattaa siirtää ne turvaan. Rapatessa roiskuu ja huolellinenkin siivoaja voi vahingossa tiputtaa jotain. Ei sitten tarvitse harmitellä jälkeenpäin.
Noista asioista olisi tarkoitus keskustella huomenn kun siivooja tulee, mutta hän kyllä vaikutti siltä, että hänellä on oma systeeminsä joka on kaikissa paikoissa sama. Enkä mä ole mikään turhantarkka minkään pölyjen pyyhkimisen suhteen... 2-2½ tuntia ollaan sovittu ajaksi, 130 neliön omakotitalo kyseessä.
Hän kuulemma ensin imuroi, sitten vie matot ulos, pesee lattiat, pesee vessan ja pyyhkii pölyt. Sitä en muista, mainitsiko hän keittiön siivouksesta mitään.
ap
Meillä esivalmisteluiksi riittää se, että lattioilta ja pöydiltä korjataan tavarat, jotka ei sinne kuulu, talteen. Keittiönpöydän liinan pistän kaappiin ja astiat tiskikoneeseen. Vie edellisenä iltana meiltä miehen kanssa 15 min.
Meillä siivoojalla meni 4-5 h / 94 neliöö ja ihan se perussiivous ilman lakanoita yms.
Meillä 98 neliötä, menee viikoittain 2 h. Hyvin riittää, itse yrittäjä ajan arvioi ja on pitänyt.
ja tarkkaa jälkeä saa tuossa ajassa aikaiseksi.
kun noin vähän aikaa.
Sais tuplata ajan,niin vois odottaa hyvää jälkeäkin...
mulla menee 9 h kun siivon tämän huushollin (220 m2) ja sekin aika "hutaisu"
että kyllä tuo 2 h on meille ihan riittävä.
ap
enkä raaskisi maksaakaan sellaisesta. Tuntiveloitus taisi olla 28 euroa.
ap
Meillä menee 4h, mutta pyyhitään myös pölyt, pestään vessat ja suihku.
sitten siivooja ehtisi myös pyyhkiä pölyt,siivota wc.n sekä kylppärin.
ei tuossa ajassa ehdi kuin imuroida ja pyyhkiä lattiat ja matot puistelutkin/imuroinnit vie aikaa
Siis onko jotain erikoista mitä mun pitäis hoksata? Olen nyt siivonnut muuten, eli lattioilla tai missään ei ole leluja eikä vaatteita.