Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö raskaudesta kertoa työnatajalle, mikäli

Vierailija
22.02.2009 |

määräaikainen työsuhde päättyy ennen äitiysloman alkua, mutta olen kuitenkin töissä vielä silloin kun tuo lainmukainen 2kk (2kk ennen äitiyslomalle jäämistä on kerrottava työnantajalle) ohittuu?

Vai onko kertominen pakollista vain mikäli jäisin töistä äitiyslomalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa kasvaa ja silleen.

Vierailija
2/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viimeksi kukaan ei huomannut (vaatteet päällä) että olin raskaana viikolla 33...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat itsellesi jatkon käyttämällä löysiä vaatteita kannatan... ainakin yrittämisen arvoinen asia.

No poikkeus, jos työsi on vaarallista (sinulle tai vauvalle) raskaudenaikana ja sinut sen takia siirrettäisiin toisiin tehtäviin loppuraskaudeksi. Silloin olet mielestäni velvollinen kertomaan.

Vierailija
4/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kertoa, mutta miksi haluat salata?

Itselläni viimeksi kukaan ei huomannut (vaatteet päällä) että olin raskaana viikolla 33...

Vierailija
5/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut esim. työpaikkakiusaamisesta, raskaana olevien naisten painostamisesta jopa irtisanoutumaan, jatkuvasta dissaamisesta, vittuilusta, vihjailusta ja eristämisestä sekä työnteon ja etenemisen estämisestä. Joissakin paikoissa saat sanoa hyvästi urakehitykselle jos kehtaat tulla raskaaksi. Myös määräaikaiset saavat sanoa hyvästit jatkosopimuksille, jos käy ilmi että nainen aikoo tehdä lapsen lähiaikoina...

Minä en näe montakaan syytä miksi ihmeessä kertoisin raskaudesta työpaikalla, jos ei ole pakko...

Vierailija
6/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uusittu jäädessäni äitiyslomalle, vaikka olin ollut työpaikassani useita vuosia ja jatko oli päivänselvää. Palasin samoihin töihin sitten äitiysloman jälkeen, mutta siinä meni äitiysloman palkka ja vuosilomat... Onneksi olen nykyään vakinaistettu.

Jos olisin määräaikaisena töissä, en itse kertoisi raskaudesta ennenkuin on aivan ehdottoman pakko. Jos asiasta tulee napinaa joskus, sanoisin että minulla on ollut raskauksissa vaikeuksia, keskenmenoja tms. enkä halua asiaa julkistaa ennenkuin loppuvaiheessa, kun ollaan varmemmalla pohjalla.

Vierailija
7/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä saa esim. raskasajan neuvolat käydä työajalla. ja riippuu mitä työtä teet. eli jos olet alalla, josta haittaa sikiölle, niin sitten pitäisi kertoa, että osaavat antaa sulle sopivia töitä.

Vierailija
8/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se, joka ilmeisesti vakinaistetaan (kts. toinen katju tänään).

Vierailija
9/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan olettaa, että on painostanut sinua olemaan hiljaa

Vierailija
10/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä on kerrottava.

Oletko kuullut esim. työpaikkakiusaamisesta, raskaana olevien naisten painostamisesta jopa irtisanoutumaan, jatkuvasta dissaamisesta, vittuilusta, vihjailusta ja eristämisestä sekä työnteon ja etenemisen estämisestä. Joissakin paikoissa saat sanoa hyvästi urakehitykselle jos kehtaat tulla raskaaksi. Myös määräaikaiset saavat sanoa hyvästit jatkosopimuksille, jos käy ilmi että nainen aikoo tehdä lapsen lähiaikoina...

Minä en näe montakaan syytä miksi ihmeessä kertoisin raskaudesta työpaikalla, jos ei ole pakko...

Vierailija
11/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhteesi päättyy ennen äitiyslomalle jäämistä. Jos tarjoaa jatkoa, silloin joudut kertomaan ja tuskinpa palkkaa sinua. Määräaikaistahan työsuhdetta ei ole pakko jatkaa, joten perustelujakaan siihen ei tarvita miksei uutta sopimusta tehty sinun kanssa.

Vierailija
12/12 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi irtisanoa, ellei ole vakinaista työtä. Ei määräaikaista voi irtisanoa.