Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tahtoisi moittia mieheni kaupassakäyntikykyjä mutta

Vierailija
21.02.2009 |

oikeesti välillä tuntuu että jotain häikkää siinä on.

lähdin tänään lasten kanssa harrastukseen, mies kävi sillä aikaa kaupassa. meille tulee ruokavieraita sunnuntaina ja olin kirjoittanut ylös ko. ateriaa varten tarvittavat aineet.

tultiin nälkäisinä harrastuksesta ja kun kyselin mitä ruokaa mies oli hankkinut, niin ei mitään, ei ollut oikein keksinyt mitään. oli siis tiedossa että harrastuksen jälkeen oli tarkoitus syödä ja ainakin kuvittelen miehen tienneen myös että huomenna on tarkoitus syödä, ja että kauppaan meneminen on huomenna hankalampaa koska mies on lasten kanssa käytännössä koko päivän. aargh, en tajua.

sanoin miehelle että oletin hänen tajunneen että mun kauppalappu oli nimenomaan sitä sunnuntain ateriaa koskien, että muut ostokset hän tekee ominpäin. joo joo, kyllä hän sen tajuaa, mutta esim. maitoa oli ostanut ne kaksi purkkia mitä olin merkinnyt lappuun, ei tälle illalle eikä huomiselle päivälle, vaikka itse juo maitoa kahvissa. ja lapset juovat maitoa.

anteeksi nyt vaan kun marisen pikkuasiasta, mutta mä en tajua että eikö mies huomaa mitä me täällä syödään juuston ja leivän lisäksi (ne oli ostanut). ja eikö se tajua että joka ateriaa ennen ei kanaata käydä erikseen kaupassa, vaan että kauppaan meneessä kannattaa ostaa ainakain kaikki sinä päivänä tarvittavat aineet, mieluumin vaikka seuraavankin.

no, tänään mies kävi sitten uudestaan kaupassa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaupasta ihan kaikkea, mitä ikinä meillä milloinkaan on syöty. Jotain oliiviöljyä kolme pulloa joka kauppareissulla, leipää joka lajia. Jos on kauppalista ja siinä lukee paprikaa, niin niitä tulee 2 kiloa, ellei erikseen lue, että 1 kpl ;-D

Onneksi on iso pakastin, miesten kauppareissun jälkeen urakoin sen täyteen.

Vierailija
42/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ymmärrä, ei ne tajua. Muutama harva yksilö osaa käydä kaupassa ja tuoda jopa ruokaakin.

Mikäli mieheni menee kauppaan, niin saan kuulla muutamia asioita.

Karsin hieman listaa, ei niitä ollut tai tuo väärän tuotteen.

Miehet tarvii listan tyyliin Valion emmental juusto 700 g. Voipi jopa epäonnistua näilläkin tiedoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos mies käy kaupassa riittää, että sanon "standardipaketti" ja keittämistä.

yleensä kyllä keskustellaan mitä ruokaa tänään laitettaisiin ja osaa siihen ainekset osta ilman erittelyjä. Osaa sen myös tehdä. Osaa ostaa koko viikonlopunkin ruuat ilman mun apua. Osaa jopa katsoa mitä kaapista puuttuu. Mulla on AIKUINEN mies.

Vierailija
44/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko edes mitä kirjoitatte? SYYTÄTTE ALOITTAJAA SIITÄ ETTÄ TÄMÄN MIES EI OSANNUT KÄYTTÄÄ AIVOJAAN JA AP:N VIKA OLI KUN EI KIRJOITTANUT LAPPUA JOSSA LUKEE X LITRAA MAITOA!!!!!!!!!

Vierailija
45/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen. Tuo kaikkea järkevää, seuraa kilo- ja litrahintoja, katselee kauppojen mainokset tarjouksista tarkkaan yms. Ei äkkiseltään uskoisi samaksi mieheksi kuin 10v sitten, kun poikamiehenä eleli :)

Käydään joskus myös yhdessä kaupassa, silloin aikaa kuluu enemmän kun katsotaan eri vaihtoehtoja yhdessä ja keskustellaaan hinnoista yms. Kuulostaa typerältä, mutta on ollut tosi hyvä juttu! Kumpikin ollaan aika hintatietoisia, tiedetään eri kauppaketjujen valikoimien parhaat tuotteet (omasta mielestämme).

Ja lisäksi, ymmärrän ap sua täysin..

Vierailija
46/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ajan kanssa oppinut käymään kaupassa itsekseen. Tuo kaikkea järkevää, seuraa kilo- ja litrahintoja, katselee kauppojen mainokset tarjouksista tarkkaan yms.

Mieheni on vasta lähivuosina uskaltautunut kauppaan yksin. Vähitellen tuntuvat taidot karttuvan. On vaan ikävää usein kysellä ja tavallaan huomautella ostoksista (esim. Onko jokin syy että mies on valinnut puolta kalliimman riisipaketin mitä normaalisti ostetaan. Toki saa ostaa erimerkkistä riisiä jos pitää sitä jollain tavoin parempana, mutta jos vaan huomaamattaan ottaa sen kalleimman vaihtoehdon niin toki kannattaa palata siihen halvempaan yhtä hyvään). Onneksi mies ei ärsyynny vaan oikeasti pistää vinkit korvan taakse.

Kävimme vuosia kaupassa aina yhdessä eikä mieleenikään tullut että mies ei selviytyisi hommasta yhtä hyvin kuin minä. Vasta tositoimiin jouduttuaan totuus paljastui. Hyvä mies se on silti ja valmis oppimaan, joten minä neuvon. Samalla tavallahan minä istuin mukana vuosia kun mies ajoi autoamme vanhempiensa kesämökille. Oli siinä mies aika ihmeissään kun sanoin vuosien mökkireissujen jälkeen kun minun piti ensimmäisen kerran ajaa mökille yksin että en löydä sinne. Ainakaan ilman kunnon karttaa ja ohjeita. Ei sitä kaikkea kukaan osaa opettelematta.

Vierailija
47/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ollenkaan osata lukea, mitä alunperin tarkoitettiin. Minä ymmärrän ap:n jutun täysin! Miehet vaan ovat tuollaisia, ainakin useimmat, eivät vaan tajua asioita samalla tavalla, eivät tule ajatelleeksikaan. Ei siihen auta motkotus (vaikka siihen ainakin mä aina sorrun) vaan ainoastaan kärsivällisyys ja korkeintaan hienovarainen vihjaus, sillä aivot toimivat eri tavalla. Teet itse, kun haluat olla varma, ettäa sait menevät ahaluamallasi tavalla... minkä jälkeen olet uupunut marttyyri aina ja ikuisesti :) Huoh tätä naisen osaa. Ja ei kun kaupaan!!

Vierailija
48/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes idiooteiksi.

Jostain syystä mieheni, vaikka onkin vailla korkeakoulutusta, osaa itse miettiä mitä tuoda kaupasta, mitä ruokaa tehdään ja ottaa vastuuta siitä, että kotona on kaikkea tarpeellista ja että sitä on ajoissa pöydässä. osaa valita terveellisimpiä vaihtoehtoja, vertailla tuoteselosteita ja kilohintoja, hyödyntää tarjouksia ja ostaa järkeviä tuotteita pakkaseen.

Miehellä on ilmeisesti ollut tilaisuus vastuuseen ja oppimiseen, siihen on annettu mahdollisuus ja tilaa - ei naisen tarvitse olla keittiön kuningatar ja yksinvaltias. Ei ne kotityön oikeasti ole niin vaativia, etteikö mieskin niistä selviäisi.

Vierailija
49/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mies sitten tavallisesti vastaa kauppa-asioista? Niin vaikeahan sitä sitten on tietää tarkkaan miten kannattaa toimia. Ja toisaalta toisella ihmisellä voi olla toidenlaiset tavat hoitaa asioita. Ei välttämättä ole kyse siitä, että miehesi on aivan poropeukalo.

Vierailija
50/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä on kaikki, mitä tarvitsee tuoda. Esim. jos listassa ei ole leipää, hän olettaa, että ehkä poikkean leipomossa, joten sitä ei nyt tuodakaan kaupasta. Jos taas ei ole listaa mukana, hän kyllä osaa tuoda perustarvikkeet kotiin. Eli listaan kaikki, mitä tarvitsee tuoda.

Vierailija
51/52 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te ootte ämmät sekaisin! Lukekaa nyt ihan oikeesti mitä ootte kirjoittanut! Kolme sivua itkua jostain perkeleen maitopurkeista. Voi elämä.

Vierailija
52/52 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vihjeenä. Kyse ei ole oikeasti maitopurkeista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi