Kellään kokemusta tällaisesta?
Meillä on siis kaksostytöt ja takana on koliikki, nyt jo paljon helpompaa ja pääsääntöisesti ovat hyväntuulisia. Ollaan kuitenkin huomattu koliikin alettua helpottaa, että aina kun tytöt jäävät isänsä (tai jonkun muun miespuolisen) kanssa niin toinen tytöistä itkee koko hoitoajan enkä usko kyseessä olevan se, etteivät osaisi tyttöjä hoitaa kun toinen on tyytyväinen. Välillä itku kyllä "tarttuu" toiseenkin tyttöön. Voiko siis oikeasti olla, ettei toinen tytöistämme pidä miehistä? Kuulostaa hullulta, mutten muuta keksi. Tiedän, että isä tekee asiat yhtä hyvin kun minäkin ja tämän takia luotan häneen ja välillä on ihana saada omaa aikaa. Ja jos tytöt on esim. äitini hoidossa niin molemmat ovat tyytyväisiä.
Tälle ei varmaan juuri mitään voi tehdä, mutta onkohan tämä ihan normaalia, itsestä tuntuu oudolta...
Kommentit (3)
... kai ne lapset jotenkin vaistoaa sukupuolen, ja ehkä kyseessä on enemmän äiti-ikävä kuin mieskammo, mutta toinen nainen ehkä just lepertelyllä ym saa sen tilanteen paremmin rauhoittumaan.
Meilläkin eka lapsi oli sellainen, että kun kerran viikossa kävin salsassa, poissa tunnin verran, huusi koko sen tunnin ja kun näki mun astuvan ovesta sisään, huuto loppui saman tien (oli allergioita ym niin oli muutenkin aika huutavaa sorttia...). Mies ei tietenkään sitä silloin kertonut vaan vasta jälkeen päin, enhän mä olisi raaskinut minnekään lähteä...
muille ei tullut mieleenkään jättää ennen kuin oli suunnilleen vuoden ja allergiat paremmalla puolella, niin en tiedä kuinka olisi reagoinut naisen hoitoon...
Kamu2
Kiitokset vastauksestasi. Meillä on oikeastaan väkisinkin niin, että lapset ovat enemmän miun kun isänsä kanssa, koska mies tekee vuorotöitä ja viime aikoina joutunut tekemään jonkin verran vielä ylitöitäkin. Sillon ei kuitenkaan kumpikaan tyttö itke, jos isä hoitaa lapsia ja mie oon kotona. Toinen tyttö alottaa itkunsa kun mie oon kokonaan poissa kotoa.
Tuo ns. siedätyshoito kävi meilläkin mielessä. Vieraita käy kyllä suhteellisen usein ja sillon toinen tyttömme viihtyy kenen tahansa sylissä sukupuolesta huolimatta, mutta toinen tyttö itkee jos joutuu jonkun miehen syliin. Isänsä sylissä kuitenkin viihtyy kun on vieraita, mutta sillon kun isä on yksin lasten kanssa niin toinen tyttö itkee.
Dreana
Kiitokset siullekin vastauksestasi. Allergioita on meilläkin molemmilla tytöillä, mutta näille on uskallettu jättää, joilla itselläänkin allergisia lapsia. Vaikka kyllähän muutkin varmasti hoitaa osais kun kertois, että miten. Ja tässä vaiheessa olis vielä ns. helppoa kun tytöt elävät pelkällä maidolla, ns. osittaisimetän niin kauan kunnes oma ruokavalio alkaa tuntua liian suppealta.
Niin se voi olla tosiaan, että kyseessä on enemmän se äiti-ikävä kun varsinaisesti mieskammo.
Meilläkin poika jossain vaiheessa vierasti miehiä (ei kylläkään isäänsä), mutta vieraista naisista ei ollut moksiskaan. Luulen, että se johtuu vaan siitä, että lapset on paljon enemmän äidin hoidossa ja siten naiset ovat tutumpia kuin miehet. Osittain varmaan johtuu myös siitä, että naiset yleensä juttelevat lapsille enemmän.
Isän tietysti kannattaa seurustella, leikkiä, höpöttää ja hoitaa mahdollisimman paljon lapsianne, että tottuvat ensin häneen ja sitten vähitellen myös muihin miehiin. "Siedätyshoitoa" lapsille toki voi antaa eli liikkua paljon ihmisten ilmoilla, että näkevät myös miehiä, esim. käydä kylässä, kaupoissa, kaupungilla tms. ja kutsua vieraita kotiin.