Onko nämä hälyttäviä oireita raskausmyrkytykseen?
Minulla oli neuvolassa sokerit pissassa ++.minulla todettu raskausajan diabetes. nilkat ympärivuorokauden turvoksissa. Nyt on alkanut päänsärky ja rr kohonnut siitä mitä aluksi oli. aluksi oli n. 120/70,nyt on ollut n.140/ 70-80?
Kommentit (11)
että kävin eilen neuvolassa ja siellä juuri tuo pissanäyte otettiin,niin eivät kommentoineet mitenkään..tosin en kertonut päänsärystä joka on nyt alkanut. Mutta turvotuksestakin tiesivät.Menen tiistaina neuvolaan uudestaan
vaan hakeudu heti tänään sairaalaan. Helsingissä ainakin voi mennä suoraan Kättärille tai Naistenklinikalle, ei tarvitse lähetettä neuvolasta. Mars matkaan. Kuten joku sanoikin, ei raskausmyrkytys ole leikinasia. Päänsärky ja noin kohollaan oleva verenpaine ovat ehdottomasti huonoja merkkejä. Älä leiki omalla hengelläsi - äitihän siihen raskausmyrkytykseen voi kuolla herkemmin kuin vauva.
Parempi vara kuin vahinko, olethan jo vauvaasi kantanut monta viikkoa. Kurja jos nyt tapahtuu jotain peruuttamatonta ja joudut aloittamaan uudestaan koko rumban.
kuulu olla pissassa valkuaista eikä sokerit plussalla?vai kuinka.
no sokerit on plussan merkki, valkuainen puuttuu
päänsärky plussanmerkki
verenpaineet ei hälyttävät, alapaine se tärkeämpi
turvotus ja pieni paineiden nousu normaalia
muuten ihan normaalilta kuulostavat oireesi..
muuten ihan normaalilta kuulostavat oireesi..
Minulla on ollut jokaisessa kolmessa raskaudessa myrkytys ja seurantaan olen joutunut vasta, kun:
Alapaine yli 90
Päänsärky joka ei häviä kunnolla edes kahdella yhtäaikaa otetulla panadolilla
Turvotus
Näköhäiriöitä (Eli silmissä vilisee mustia pisteitä, välillä näytti ihan kuin hiiret olisi juoksennellut nurkissa...)
Näillä oireilla jouduin osastolle loppuraskaudesta tarkkailuun, mutta ei siellä mitään sen kummempaa tehty, kun ei ollut mm valkuaista eikä ylävatsakipua.
mutta osalla enimmäkseen verenpaine nousee
Siihen voi tarvita lääkitystä, se nimittäin vaikuttaa sikiön kasvuun.
Mars äitiyspolille siitä!
Raskausmyrkytys on vakava asia!