tylsät satuhäät..
Kommentit (67)
Just semmoiset Satuhäät mitä katsotaan tippa linssissä kotisohvalla. Jotenkin niin kaunista ja tyylikästä ja herttaista.
Mutta silti en (kyynisenä vanhana akkana) malta olla ihmettelemättä, että sujuuko heidän yhteiselonsa noin ihanasti jatkossakin. Tuskin tuntevat toisiaan, morsian vie koko lähipiiriään ihan 6-0 narussa.
Seksiä oltiin harrastettu, mutta sitäkin vain toistemme kanssa. Olimme nuoria naimisiin mennessämme ja koko seurustelu tähtäsi alusta lähtien avioliittoon. En olisi voinut esim. rakastella, ellen olisi ollut varma suhteen olevan se ainoa.
Yhteiselämä on mennyt hyvin. Olen ollut myös aika kontrollifriikki, mutta ajan myötä sekin on pikku hiljaa helpottanut ja mieheni saanut "munaa" sanoa vastaan ja kömpiä tossun alta pois ;) Minä on muuttunut pikku hiljaa muotoon "me". 8 vuotta avioliittoa takana ja meitä on siunattu kahdella ihanalla lapsellakin. Ikinä en ole katunut ensimmäisen ja ainoan kunnon poikaystäväni kanssa avioitumista. Mieskin vaikuttaa tyytyväiseltä :)
Minusta tuollaiset häät (vaikka morsian olikin vähän kontrolloiva...) on juuri sellaiset, mitä pitäisi suosia. Mennään naimisiin silloin, kun intohimo jyllää, rakkaus pakahduttaa ja elämä on ruusunpunaista. Päivä jää muistoihin juuri sinä upeana tunteiden täyttämänä satumaisen ihanana päivänä, jolloin sai omakseen rakkaansa, siitä päivästä yhteiselämä lähti! Siitä saa uskomattoman paljon voimaa siihen tasaiseen arkeen, jota elämä voittopuolisesti on. On ihana ajatella, että meistä, nuorista ja naiveista on yhdessä kasvanut melkoinen parivaljakko, joka voittaa kaikki esteet.
Miksi et halua tyttäriesi avioituvan nuorena? Mitä pidät siinä niin pelottavana ja uhkaavana?
Ja pakko sanoa, että toivon heille tulevaisuudelta jotain muuta kuin sitä että lukion penkiltä rynnätään avioliittoon. Kivittäkää mut jos haluatte, mutta minusta teiniavioliitto on suuri virhe. Pidättäytymistä sen sijaan en vastusta periaatteessa mutta minusta se myös automaattisesti johtaa näihin pikaisesti solmittuihin liittoihin.
Ja pakko sanoa, että toivon heille tulevaisuudelta jotain muuta kuin sitä että lukion penkiltä rynnätään avioliittoon. Kivittäkää mut jos haluatte, mutta minusta teiniavioliitto on suuri virhe. Pidättäytymistä sen sijaan en vastusta periaatteessa mutta minusta se myös automaattisesti johtaa näihin pikaisesti solmittuihin liittoihin.
Eikä nuorena naimisiin menemisessä ole mitään pelottavaa tai uhkaavaa (miksi muuten aina vedetään tämä pelottavuus-kortti esiin?). Mä en väitä, etteikö maailmassa olisi lukemattomia pareja, jotka ovat menneet naimisiin teineinä ja jotka ovat edelleen onnellisesti yhdessä. Mutta yhtä lailla on olemassa lukemattomia pareja, jotka ovat menneet naimisiin ensirakkauden huumassa, huomanneet parin vuoden kuluessa, ettei se yhdessä eläminen olekaan niin jännää kuin kuvitteli, ja sitten eronneet.
Mä kannatan ehdottomasti sitä, että ensinnäkin tutustuu useampiin ihmisiin kuin vain siihen ekaan ja toiseksi asuu _yksin_ ennen yhteen muuttamista (mielellään kauemmin kuin pari kuukautta).
Näistä satuhäistä olin samaa mieltä kuin moni muukin: morsian vaikutti pelottavalta kontrollifriikiltä, ja veikkaan, että ongelmia syntyy jossain vaiheessa, kunhan se sulhanen saa kasvatettua munat itselleen.
Miksi et halua tyttäriesi avioituvan nuorena? Mitä pidät siinä niin pelottavana ja uhkaavana?
Minullakin tytär.
Ja onneksi minä en mennyt naimisiin lukiorakkauteni kanssa!!
seukkaamisen jälkeen..? Pitikö kiiruhtaa niiin nopsaan jotta ei olisi sortunut esiaviolliseen seksiin..
Mielestäni olisi voinut vielä muutaman vuoden vanheta äidin patojen ääressä.
Siitä puolen vuoden päästä menime naimisiin ja muutimme yhteen asumaan. Tuosta on nyt aikaa 9 vuotta eikä kertaakaan ole tullut ero mieleen. Ja olemme onnellisia yhdessä.
Meillä ei ole aikaisempia seksikumppaneita vaikka molemmat ovat seurustelleet useammankin kerran aikaisemmin.
Olin 20-vuotias avioituessani 10kk:n seurustelun jälkeen. Päivääkään ei oltu saman katon alla asuttu. Sulhaseni oli 22-vuotias. Ensi kesänä vietämme 10-vuotishääpäiväämme - edelleen onnellisina yhdessä. Neljä lasta. Koskaan en ole katunut ratkaisuani mennä nuorena ja kokemattomana naimisiin. Kyllä elämä kantaa ja opettaa!
Me kyllä saatoimme suudellakin seurusteluaikana, samoin kosketella, mutta yhdyntää emme harrastaneet ennen hääyötä. Ja hyvän petikumppanin silti sain!
Eihän ne sitten edes tunne toisiaan 8/
Pikkusen ketuttas olla noiden porukat, jotka maksaa hiton isot prinsessahäät tollasille pikatuttavuuksille ja sitte parin vuoden päästä erotaan riitasesti ja taas asianajajakustannukset porukoiden lompsasta :D
ois niin suurta osuutta. Kiire naimisiin kun tekee mieli!
olivathan ne yhdessä nyt olleet jo yli vuoden.
Mua ärsytti se morsian suunnattomasti. Hääpuvutkin piti ottaa häämatkalle mukaan :0, sulhanen taisi olla ihan tossun alla.
Ja hössätys jeesuksesta ja puhtaudesta. Tuntui tosi tekopyhältä, morsian on ennen harrastanut seksiä ja sitten yhtäkkiä tullut uskoon ja nyt ei voi edes suudella. Voi voi. Tuntui että morsian työnsi sitä uskoaan joka paikkaan.
Sulhanen taas vaikutti ihan herttaiselta ja mukavalta tyypiltä.
Olen itse uskossa eikä minulla ole muita seksikumppaneita ollut kuin aviomieheni. Olen seurustellut kyllä montakin kertaa ennen naimisiin menoa ja suuteloita on harrastettu aika tavalla. En ole kuullutkaan, ettei suudella saisi :=0
että morsian oli harrastanut aikaisemmin seksiä.
Hänhän sanoi että hänellä on ollut lyhyitä seurustelusuhteita.
Käsitin että tarkoitti lähinnä pussailua.
Suloinen, mutta oih niin nuori pariskunta.
Onnea heille :)
että morsian oli harrastanut aikaisemmin seksiä.
Hänhän sanoi että hänellä on ollut lyhyitä seurustelusuhteita.
Käsitin että tarkoitti lähinnä pussailua.Suloinen, mutta oih niin nuori pariskunta.
Onnea heille :)
siksi kehitti kaikkia ihmeellisiä suutelusääntöjäkin. Siinä vaiheessa meinas mennä kahvit väärään kurkkuun, kun sanoi, ettei toiselle saa sanoa rakastavansa ennen kuin ollaan kihloissa. Näin oli kuulemma sovittu. Mä en käsitä, mikä uskonto tai Raamatun tulkinta on tuollaisen takana. Edes jenkkien fundamentalistilahkot ei sentään tuollaista sano ja antaahan ne luvan suukotella ja vaatteiden päältä kosketelella ennen avioitumista.
onneksi emme ole mitään hihhuli-uskovaisia, niin lasten ei tarvitse mennä lukiolaisina naimisiin.
Että sitä ei sanota turhaan, ilman että ollaan tosissaan. Että kun tunnustetaan rakkaus, niin se on sitten menoa, pitää olla OIKEASTI tosissaan sen asian kanssa. Kai se on ei-uskoville vaikea ymmärtää, että jotkut ottaa parisuhteen ja perheen perustamisen todella vakavasti. Niin, että siihen sitoudutaan ihan täysillä, 100% eikä yhtään jää sitten enää arvailujen varaan. Voi olla täysin varma sen toisen sitoutumisesta.
Me mentiin 20-vuotiaina naimisiin. Oltiin nuoria, kummallakin eka oikea seurustelusuhde. Siihen mennessä oltiin jo 4 vuotta seurusteltu, mutta olisin voinut jo sen yhden vuoden jälkeenkin mennä naimisiin (ellen olisi ollut alaikäinen ;)), koska meidän yhdessäololla oli koko ajan vain yksi päämäärä, avioliitto ja loppu elämän kestävä suhde. Ei me oltu siinä vain katselemassa ja miettimässä, että oisko tää sitä vai löytyiskö jostain joku parempi. Muille ei ollut tarvetta antaa mahdollisuutta, koska oltiin jo rakastuttu, todettu toisemme sopiviksi puolisoiksi ja päätetty olla aina yhdessä.
Ongelmia tulee kaikille, se on selvä. Mutta täysin toisiinsa sitoutuneet, päättäväiset ja ne, jotka TAHTOVAT rakastaa puolisoaan koko elämänsä pärjäävät näissä ongelmissa melkoisen hyvin.
Meilläkin kohta 10 vuotta avioliittoa takana (ei asuttu sitä ennen yhdessä, mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan meidän yhteiseen kotiin) ja edelleen on kirkkaana yhteinen tulevaisuus ja tahto jakaa puolison kanssa kaikki. Rakastetaan ja tahdotaan, välillä enemmän rakkautta, välillä enemmän tahtoa ;)
että morsian sanoi ettei HÄNEN vessaansa tule aku ankkoja. Kyllä huomaa, ettei ole yhdessä elämisestä mitään käsitystä kun ei toinen saa edes vessassa lukea..morsiamelle tulee vielä monta ikävää yllätystä asuessaan pojan kanssa:) Muutenkin parista tuli mieleen nuori seurusteleva pari, joka on vielä alkuhuumassa juuri sen takia etteivät ole viettäneet kovin paljon aikaa yhdessä. Mutta toki toivon heille vaan parasta!