Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistelusta rv 17+5

08.12.2008 |

onko normaalia tuntea supisteluja jo noin aikasilla viikoilla?

lyhyitä,sekunnin kestäviä supisteluja välillä tulee päivän mittaa..onko syytä huoleen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtulihas harjoittelee...

Vierailija
2/6 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei tule ihan mahdottoman paljon, niin ei kannata kovin huolissaan olla. Harjoitussupistukset kuuluvat aivan normaaliinkin raskauteen. Hieman tietysti kannattaa rauhoittaa tahtia, kun supistelee ja olla stressaamatta liikoja. Esim. joulusiivot ja hössötykset kannattaa jättää hieman vähemmälle ja lepäilet aina, kun suinkin voit.

Jos supistuksia tulee päivän mittaan kymmeniä, kestot alkavat venymään tai supistukset alkavat tuntua napakoilta ja kipeiltä tai alavatsalla alkaa tuntua painontunnetta, ota heti yhteyttä neuvolaan tai käy päivystävällä lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne!

Katjalah&nelonen rv31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomattavasti useammin nyt parin päivän ajan,pitkin päivää. huomenna aamulla neuvola,otan siellä asian puheeksi. ensimmäinen raskauteni ja olen aina vähän joka asiasta huolissani jos jostain nippaa tai nappailee..toki tiedän että pienet kivut kuuluvat asiaan ku kohtu kasvaa jne mutta jotekin nuo supistelut huolettaa,olisi kamalaa joutua vuodelepoon.toki teen mitä vaan vauvan tähden<3

Vierailija
4/6 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhia yhteydenottoja neuvolaan/lääkäriin ei olekaan... Minullakin tosiaan neljäs raskaus menossa ja jatkuvasti panikoin... yhdestä jutusta kun pääsee eroon, niin jo tuppaa uusi huolenaihe mieleen. Onnellista odotusta kuitenkin jatkossa sinulle ja toivottavasti osaat kaikesta huolesta huolimatta myös nauttia raskaudestasi. Aina sitä on yhtä varpaillaan - ainakin minä olen...

Vierailija
5/6 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu,minäkin olen panikoivaa sorttia ja aina tosiaan jokin uusi panikoitava asia putkahtaa matkanvarrella,kai sekin kuuluu tähän äidiksi kasvamiseen:))

Vierailija
6/6 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla ekasta supisteli paljon ja napakasti muttei kipeästi rv 16+ alkaen. Th arveli että johtuu vauvan voimistuvista potkuista eli supistusherkkä kohtu. Kun potkut viikkoa myöhemmin alkoi tuntua, ne oli tosiaan heti potkuja, jotka näkyi ja tuntui päällekin päin ja huomasin että supparit tosiaan vahvasti liittyi yhteen vauvan liikeaktiivisuuden kanssa. Supistelut ei koko raskausaikana saaneet kaksisia vaikutuksia aikaiseksi ja paikat pysyi kiinni synnytysviikolle 39+ asti. Synnytys kaikesta huolimatta nopea.

Nyt odotan toista ja huomaan olevani ihan immuuni supistusten havainnoinnille. Joskus tajuan vasta jatkuvasta pissahädästä että suppailee napakasti. Lääkäri taas joulun jälkeen, paikat toivottavasti edelleen kiinni.

Murehtiminen tosiaan kuuluu raskausaikaan ja neuvolasta kannattaa kysellä. Itse ainakin olen rauhallisempi lapsen ollessa kohdun ulkopuolella.

äiti rv 26