Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppiset vuokralla asujat luusereita

Vierailija
19.02.2009 |

Kuka ihan oikeasti keski-ikäinen ihminen enää asuu vuokralla? Pelkkä luuseri, joka ei saa pankista lainaa luottohäiriöiden vuoksi. Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa vuokralla, olleet koko tämän 8 vuotta, jonka olen talossa asunut. Ja ihan jokaikinen perhe, joka näissä vuokratuissa asunnoissa on asunut, on ollut ihan pohjasakkaa. Jos asuntojen vuokra on 1 000 euroa, niin meidän perheen lainanlyhennys samasta asunnosta on 750 euroa. Mitä muuta järkeä kuin että eivät vaan saa lainaa?

Kaikki vuokralaiset jättäneet vuokriaan maksamatta, tukkineet autoillaan ajotiet, säilyttäneet joulukuusia parvekkeella vuositolkulla, täyttäneet roskalaatikot isoilla tyhjillä pahvilaatikoilla litistelemättä niitä, tapelleet, huutaneet, heitelleet tupakantumpit minne sattuu jne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "pohjasakka" vuokraa 1000 € asuntoja.

Vierailija
2/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut hyvät vuokralaiset, ei mitään ongelmia ole ollut. Ensimmäisen kerran kun laitettiin asunto vuokralle, niin sovittiin naapureiden kanssa että ilmoittelevat meille jos tuntuu että vuokralaiset ei osaa elää niin kuin pitää.Ei oo yhtään ilmoitusta tullut.

Nyt meillä on jo kolmannet vuokralaiset ja en usko että heidänkään kanssaan mitään ongelmia tulee.

Mä olen itse henk.kohtaisesti jokaisen vuokralaisen valinnut. En vuokraa asuntoa opiskelijoille tai työttömille. Vuokralaiseni ovat aina olleet työssäkäyviä lapsiperheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki voi olla ihan eri asia kuin muu maa. Siellä asuntojen hinnat on niin korkeita, että ymmärtää ton vuokrauksen. Mutta esim. täällä Pirkanmaalla, missä isäni asunnot sijaitsee, tilanne on toinen.

Nämä "meidän" vuokralaiset on kanssa olleet työssäkäyviä, mutta jokaisella ollut sitten jotain ongelmaa, mikä valitettavasti paljastuu vasta usein jälkikäteen. Yhdellä takana konkurssi, mistä kamalasti maksettavaa. Se jätti monet kuukauden vuokrat maksamatta. Yks perhe joka maksoi, piti omaa firmaa siinä asunnossa ja se häiritsi naapureita niin että riitaantuivat ja vuokralaiset muutti pois. Ne jätti kamalan määrän firman jotain romua sinne autotalliin, joka sitten meidän toimesta vietiin kaatopaikalle lopulta. Yhden perhen kissa meni naapureitten ikkunoista sisään, vaikka taloyhtiössä kielletty lemmikkien pitäminen irti, siten että ne häiritsee muita. Isä siellä kävi setvimässä tätäkin ongelmaa ja monta muuta juttua.

Vierailija
4/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä oon pistänyt merkille että kerrostalon joka on vuokratalo, erottaa omistustaloista. Yleinen ilme on vähän ns. nuhjuinen.

Vierailija
5/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan perintöasunnosta ihan mukavaa säännöllistä pikkutuloa epäsäännöllisen pätkäansioni lisukkeeksi. Asuin itsekin vuokralla silloin kun työt ja kylät vaihtuivat kerran vuodessa -tahdilla.

Vierailija
6/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on perseestä se, että suomessa asumisesta on tehty elinikäinen taakka ja elämänura, kun vuokra-asuntoja on niin vaikea saada (ainakin pk-seudulla). nuoret ihmiset joutuu ottamaan hirveitä velkoja että mahtuvat asumaan lapsineen jossakin ja sitten kun laina on vihdoin maksettu ja taloudellinen tilanne helpottuu, niin asunto onkin jo liian iso kahdelle, joiden lapset on lähteneet maailmalle.

ne ap:n mainitsemat vuokralaiset käyttäytyisivät varmaan samalla lailla vaikka omistaisivatkin asuntonsa, tuskin huono käytös on siitä kiinni onko osakas vai vuokralainen.

Vierailija
7/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin niin laiska, että mieluiten asuisin keskustan tuntumassa vuokralla kerrostalossa, kulkisin kävellen, polkupyörällä tai julkisilla. Ei tarttis hoitaa lumitöitä, ei huolehtia enempiä remonteista, huollattaa autoa, ja kaikkea ärsyttävää. Olisin kertakaikkisen vapaa! Ja sitäpaitsi eläisin ekologisemmin.

Vierailija
8/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin menee, että jos on vuokralla, niin ei niitä vuokria ikinä makseta ajallaan, tupakoidaan (ja tumpikitkin hyi hyi väärään paikkaan) eikä osata litistää pahvilaatikoita. Ja eritoten jos yli 5-kympisenä asuu vuokralla! Mikä ikä se ap olikaan se sallittu vuokra-asumisikä?

-omassa ok- talossa asuva nelikymppinen-

Vierailija
9/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuu, pitää ottaa lainaa ja ostaa oma. Mitä muuta järkeä tossa ap:n laskussa muuten olisi? Maksat 250 egee joka kuukausi ylimääräistä, etkä saa omaisuuttakaan kartutettua.

Vierailija
10/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kakkonen -omassa talossa asuva vanha nelikymppinen-

T. Omassa talossa asuva, joka ei tosiaankaan halveksi ihmistä asumisen mukaan

Vierailija
11/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmana nämä taloyhtiöitten vuokralaiset! Litistele siinä sitten niitten laatikoita, että saat omat roskat mahtuun laatikkoon. Kiertele ja kaartele autolla, kun vuokralaisten autot pysäköity ajotielle pihassa. Kuuntele huutoa ja tappeluita jne. Ihan paska väkeä tollaset.

Vierailija
12/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toiset ovat niitä jotka eivät sitä lainaa edes halua.

Tunnen monta jotka ovat tehneet ratkaisun ja asuvat vuokralla, koska háluavat panostaa muuhun elämiseen kuin asunnon maksuun ja sen hoitoon.

Ainakaan täällä helsingissä ei maksa varmaan kukaan lainaa alta tonnia kuussa ja siihen päälle sitten yhtiövastikkeet ja omakotitaloissa ne muut miljoonat maksut mitä tulee.

Me olemme aina olleet oman kannalla. Mutta nyt kun lapset on tehty ja asuntoa ei ole ostettu, kun olen opiskellut lasten rinnalla ja vihdoin olen töissä. Niin mietimme otammeko lainaa enään ollenkaan, koska lapsia vartenhan niitä taloja tehdään ja rakennetaan. Voi olla että kunhan saamme viimeisenkin ulos, ostamme pienen kaksion, tai sitten emme, laitamme rahaa matkusteluun ja muuhun elämään, mistä olemme jääneet paitsi kaikki nämä vuodet.

Vierailija
13/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia aloituksia täällä. Mikset asu omakotitalossa, jos kerran taloyhtiönne on suoraan sieltä, minne aurinko ei paista?

Vierailija
14/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin olla ihan viiskymppisiäkään mutta tilanne voi olla sama siinäkin vaiheessa ellei tule perintöä jo siihen mennessä, mitä en toki toivo. Meillä ei ole luottahäiriöitä ja bruttotulot on yhteensä reilut 8000 euroa kuussa. Ei siis olla mitään rikkaita mutta ihan hyvin menee. Molemmilla on vakituinen työ, joka ei ole uhattu edes tällaisessa taloudellisessa tilanteessa. Meillä on molemmilla oma pieni asunto, jossa on puolestaan vuokralainen. Asumme vuokralla, koska meillä ei olisi varaa TÄLLAISEEN asuntoon, jossa nyt asumme (perhekämppä Helsingin keskustassa vanhassa remontoidussa talossa) mutta vuokraa meillä on hyvin varaa maksaa tästä asunnosta. Ollaan molemmat sen verran omituisia, että asutaan mieluummin keskustassa kuin jossain lähiössä rivittalossa. Meitä vuokralla asujia on monenlaisia.

Vierailija
15/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla-asuja on muuten yhdyssana!

Vierailija
16/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma punakynäni ei tosi kovin ankarasti tuon mokan kohdalla heiluisi :)

Onko omakotitalossa-asujakin yhdyssana ? Vai onko parempi kirjoittaa omakotitaloasukas?

Kirjoitetaanhan vuokralla asuva kuitenkin erikseen?

t. erikseen kirjoittanut vuokralla-asuja

Vierailija
17/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä häätö vuokralaisille..kun varmasti ap ei oo ainoa, joka häiriintyy heistä..

Kyllä on niin sydäntäraastavaa lukea, kuinka kauhea elämä on ap:lla..

Vierailija
18/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vähän luulen,että ainoa luuseri tällä palstalla on ap.. Mut hyvä,kun tulit sen tänne kertomaan.. Voidaan nyt kaikki joukolla surkutella sinua raukkapoloista... Nyyhkis.. =(

Vierailija
19/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tämän kirjoituksen aloittanut itse olla pohjasakkaa pahimmasta päästä :D:D

kaikki ei halua asua omistusasunnossa ja mitä sitten? toivottavasti sulla menee kämppä joskus alta niin nauretaan sulle sitte :D

t. eräs jolla on asuntovelkaa ja halvemmaksi tulisi asua vuokralla kun sais kelan ym tukia :)

Vierailija
20/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäs tiedät ettei heillä ole esim. kolmea sijoitusasuntoa ja kokevat, että saivat vuokrakämpän halvalla.

Mites se teidän 750e. Siihen kun lisäät päälle yhtiövastikkeen niin taitaapi jo muuttua ääni kellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän