Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1254)
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli nimeltään se homobaari Roban alkupäässä, 80-luvun alussa?
Menin sinne kerran yksinäni turistiksi katselemaan menoa. Jäi mieleen, miten yksi pitkä hoikka seilorin oloinen kundi tanssi antaumuksella itsekseen.
Mä istuin jossain baaritiskillä ja yritin olla tuijottamatta kaikkia niitä nuoria meikattuja kundeja. Mulla oli joku ihme homopoikarakkauskausi. Pidin itseäni myös "poikana", lyhyet hiukset, mustia poikien farkkuja ym. androgyynivaatteet, Hah haa, those were the days.
Olen siis heteronainen. En kai sit ihan normityyppi kumminkaan.
Gambrini se oli.
Aikamatka Helsingin yöelämään 2000-luvun vaihteeseen.
AI-RO - Arkkuun https://open.spotify.com/track/0y5sUdLHdj6wqdr5SFj7iR?si=5eVYXGquSdGBQf…
Vierailija kirjoitti:
.... ja sit se yks toinen megasuosittu paikka oli.... jossa tanssittiin pöydillä.... Kansallisteatterista ylös oikalle, Vilhonvuorenkadulla.... voi tsiisus tätä muistia....
i]
kävin pari vuotta sitten siellä ja olin kaverini kanssa AINOAT asiakkaat. MUtta 90-luvun alussa oli niiiin siisti paikka ja aina tupaten täynnä
Hamlet, eli Hamu
Vierailija kirjoitti:
On hauska lukea 15 vuotta vanhaa keskustelua. Tosiaan nuorena käytiin Hesassa kolme kertaa viikossa joko tanssimassa varsinaisissa tanssipaikoissa tai sitten tanssiraflassa.
Jopa Laaguunassa Espoossa ja sieltä Turuntietä aina kauemmaksi. Samoin Hämeenlinnan suuntaan ja Satulinnaan ja Riutalle. Ollaan varmaan nähty toisiamme.
Hesan paikat koluttu ja hauskaa oli. Ei kuitenkaan isku mielessä. Vaan kotiin vikalla bussilla.
Ai kävitte Hesas🙄
Disco 33 eli kolkkikolkki Hämeentie 33.
ooppera, the club, studio 51, barfly (baarikärpänen), onnela (sunnela), kaivohuone, nighttrain, highlight, den kungliga klubben (kunkku), Lasipalatsin terassit, redrum, club helsinki, kokomo, apollo, jennywoo, willi wäinö, erottaja Bar ja mitä noita nyt oli?
2000-l alkupuolella oli yökerhoissa myös valokuvaajia, jotka kuvasivat asiakkaita ja yleistä tunnelmaa. Kuvat julkaistiin jossain (oliko city-lehden nettisivulla?) ja aina sai jännätä onko itse jossain taustalla ympärikännissä, näkyykö kuvissa sen hetken ihastusta jne. Baarissa käytiin parhaimmillaan ti,ke, pe, la ja su. 2000-l alkupuolella euron tuopit ja halvat shotit vetivät baarit täyteen ja ai hitto, että oli hauskaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Aikamatka Helsingin yöelämään 2000-luvun vaihteeseen.
AI-RO - Arkkuun https://open.spotify.com/track/0y5sUdLHdj6wqdr5SFj7iR?si=5eVYXGquSdGBQf…
😎
Anna ja Erik pitkänsillan päässä.
Väinämöinen silloin kun se oli vielä Ruoholahdessa.
Omassa nuoruudessani Vanha Maestro!
200-luvulla lostari, we got beef, premi, control.. hmm olihan näitä!
Taitaa olla nykyisin Kaarle.