Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se vanhasta kirkosta tehty paikka keskustassa? En muista millään nimeä. Muistan tunteneeni syyllistyyttä siellä bailaamisesta, kiltti tyttö kun kuitenkin olin =)
Se oli ensin Cafe Barock, suunnattu aikansa jupeille ja rahakkaille, sittemmin High light, suunnattuna nuoremmille vaahto-ym bileineen.
Oliko se siinä Fredan torilla sähköliike Siron vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Many Faces, ba, pampam, Kynä, kannas, Bronx (muistaako muut sitä?), Alibissa olin joskus 16v.. Myöhemmin Nylon ja Hype. Teatro kuulostaa kans tutulta mut en muista missä se oli?
Eikös Teatro ollut Yrjönkadulla Kampissa, paljon mainostettu Sedun yökerho, jonka tuhosi sitten oululaisen kansanedustajaperheen poika avoimella huumemässäilyllään. Paikka suljettiin.
Ei, kun paikan nimi oli Tiger.
Minkä nimisen kansanedustajan poika ? Elääkö poika edelleen ?
Matti Ahteen poika, ei ole tietoa elääkö poika enää. Matti Ahde lienee hänkin jo pilven reunalla.
Joo, ymmärrän. Tietysti hän. Toi oululaisen kansanedustajan vaan sotki. On siinäkin elamantyyli. Sekä pojalla että vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mikä mesta oli Tullinpuomin Shellin naapuritalossa (poispäin keskustasta)?
Mäkään en muista nimeä, mutta muistan paikan kyllä. Jos tarkoitat sitä missä baari oli ylimmässä kerroksessa?
Hot Apple
Vierailija kirjoitti:
.... ja sit se yks toinen megasuosittu paikka oli.... jossa tanssittiin pöydillä.... Kansallisteatterista ylös oikalle, Vilhonvuorenkadulla.... voi tsiisus tätä muistia....
i]
kävin pari vuotta sitten siellä ja olin kaverini kanssa AINOAT asiakkaat. MUtta 90-luvun alussa oli niiiin siisti paikka ja aina tupaten täynnä
Juu, täynnä oli ja bonuksena vielä palomiehet ja poliisit ;)
Hamlet oli!
Missä oli Kynä?
Tämä ei niin kauan aikaa sitten, mutta joskus 2006-07 vakkaripaikkani oli Lux. Hitto mitä pintaliitoa näin jälkikäteen ajateltuna. Nykyisin mua ei saisi enää sen kaltaisiin paikkoihin.
1980-luvulla oli keskustassa Punainen hattu assan lähellä. Sitten oli kulttuuriväen Kosmos ja Gay-Gambrini. Vietin likkakavereiden kanssa polttareita näissä. Gambrinin vessassa oli valokuvaajan käyntikortti, jossa luki "Valokuva muistaa vartalosi kauneuden".
Voi nuoruus!
Vierailija kirjoitti:
Lepakko, bileluola nykyisen Iilmarisen jättirakennuksen alla.
Siellä kävi ihan ulkomaan bändejäkin. Vessa on törkeän epäsiisti.
Roskapankki/Kannas, Tavastia, Lostari, DTM. Tuossa järjestyksessä.
KyBa, Arkku, Kaivohuone 90-luvulla. Inhosin Fenniaa ja Hypeä, jälkimmäinen oli oikea huorahuumeluola. Joskus kävin Helmessä, sielläkin wannabe-jengiä. Paras oli Kaivo.
Budapest Roballa, siellä tapahtui.
pikku parlamentti, helmi, soda (sitä ennen välipala bar tapastasta), kerma.
80-90 luvulla: Fabbari, Kalle, KY (Kynä), Casa, Kappeli, Kaivo, Häppäri, Adlon, Botta....ja siinähän ne opintolainat sitten menikin :-)
Vierailija kirjoitti:
.... ja sit se yks toinen megasuosittu paikka oli.... jossa tanssittiin pöydillä.... Kansallisteatterista ylös oikalle, Vilhonvuorenkadulla.... voi tsiisus tätä muistia....
i]
kävin pari vuotta sitten siellä ja olin kaverini kanssa AINOAT asiakkaat. MUtta 90-luvun alussa oli niiiin siisti paikka ja aina tupaten täynnä
se oli HAMLET // Kuparipannu,Pohjantuuli,Arkadia,Kantakrouvi,OoGee,Josafat,Kamppi pubi ja sali,Old Sailor,33,Tenkka,Kultainen Orava,hah Alppimaa(Toveri) kaveri asu vastapäätä,Svenkka,Puotinkrouvi,Kolmospesä,HerttuanKrouvi,
Sports Academy kun se oli vielä ainoastaan yläkerrassa (monta hienoa urheiluhetkeä tuli todistettua, pokeriturnauksia tuli pelattua, treffeillä oltua ja vaikka mitä), Omenapuussa tuli istuttua, Mocambo oli jotain uutta ja erikoista aikoinaan, teininä myös Arkku (heh). Oli näitä vaikka mitä kivoja paikkoja juhlimisen laadun mukaan, nyt ei vaan jaksa muistella kun olen kipeänä.
Arkadia, Sillankorva, Kultainen Orava, Bacchus.
Vierailija kirjoitti:
Se oli n. v. 1988 hetken ihan ikköspaikka vaikka tosi pieni luukku.
Café Nouveaussa käytiin myös.
Tavastialla ja Vanhalla tietysti keikoilla.
Vanhan yläkerrassa oli jokin paikka myöskin; ensin sinne ja sitten Vanhalle..
fak59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se oli HAMLET // Kuparipannu,Pohjantuuli,Arkadia,Kantakrouvi,OoGee,Josafat,Kamppi pubi ja sali,Old Sailor,33,Tenkka,Kultainen Orava
Kävin Hämeentien 33:ssa silloin , kun ikäraja oli 19 vuotta. He olivat saaneet erikoisluvan, jolla pystyivät myymään myös väkeviä juomia, vaikka niiden ikäraja Suomessa oli 20 v. Siellä oli silloin tosi hyvä meno.
Myöhemmin ikäraja laskettiin 18 vuoteen ja A-oikeudet poistettiin. Paikasta tuli aikamoinen räkälä sen jälkeen.
Annan pub 🍻