Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Mörkö olutta hanasta kirjoitti:
Adlon , klippan ( ruotsiksi kallio ) , pikkuparlamentti ja Töölössä oli joku rantaravintola , kappelilla , torni , yökerhot , bubeja , joku kellari ja story Ville , Linnanmäki ravintolat ....auringon nousu norsunkaataja gintonic ....Vantaalla joku yökerho . Sitä ennen joku tanssipaikka . Oikeesti se on tekohauskaa ja tylsää mut tulee siitä sitten katumusta ja morkkista . Enemmän kaipaa bubeja .
Bubi-huuhkajaako kaipaat?
Töölössä oli Töölönranta, voi että mitä ihania muistoja tulee mieleen! Huoh! Nyt olen vanha...
Muistaako mitä musiikkia siihen aikaan soitettiin iskelmät ja humppa, oli kolikoilla toimivat levyautomaatit. Oli pienet disco tai tanssilattiat.Sai polttaa tupakkaa rauhassa pöydissä ja jutella.Sen voisi palauttaa liesituuletin systeemillä että imuri vetää savut pöydistä ettei tarvi ulkona palella.Drinkit oli kauniita ja mukana koristeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan minkä niminen ravintola oli Malminrinne 2-4ssä, Ruoholahdessa 70-80 lukujen taitteessa ja pitkälle 80lukua ainakin. Siellä oli muistaakseni oikein jotain aikuisviihdettä tarjolla, vai muistanko väärin.
Asia selvisi, kyseinen rafla oli Orso ja siinä ainakin 60-luvulta lähtien. Sen jälkeen tuli Barris eikä Hyvä Ystävä, niin kuin joku muisteli.
Muistatteko muuten millaisia nämä Hyvä ystäväravintolat olivat? Nehän valitsivat asiakkaansa! Seinillä ja vessanovissa lappuja, että "toivomme asiakkaaltamme sitä ja sitä pukeutumista". Mieleen on jäänyt kun just siinä Malminrinteen paikassa oli kuulutettu jotain että joukossamme on väärin pukeutunut henkilö. Jotain ulostuijottamista myös. Hyi miten kammottavaa! Itse olin siisti, hyvin pukeutuva nuori nätti nainen, mutta boikotoin näitä Hyvä Ystävä ravintoloita. Inhotti kyllä moinen liikeidea!
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa, mikä oli nimeltään Zetorin edeltäjä samassa paikassa?? Kävin kuuntelemassa Q-stone bändiä, kuustonen ja kummelin Silvennoinen ulisi Blues-juttuja....oli 80-luvun lopussa kova juttu. Otsatukassa permis ja vaaleita raitoja brunetilla, solarium-rusketus ja vaaleaa huulipunaa... kyllä olin upee...Mutta ravintolan nimeä en enää muista.,.
Kerran kävin Hesassa lostarissa ja poikkeavaa muuhun Suomeen nähden oli se, että lähes jokainen muu asiakas lähinnä vittuili ja haastoi riitaa siellä. Päädyin sitten kuitenkin yhden neitosen kämpille yötä viettämään ja oikein mukava maku jäi kaikesta huolimatta
hämy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa, mikä oli nimeltään Zetorin edeltäjä samassa paikassa?? Kävin kuuntelemassa Q-stone bändiä, kuustonen ja kummelin Silvennoinen ulisi Blues-juttuja....oli 80-luvun lopussa kova juttu. Otsatukassa permis ja vaaleita raitoja brunetilla, solarium-rusketus ja vaaleaa huulipunaa... kyllä olin upee...Mutta ravintolan nimeä en enää muista.,.
Cafe Metropol
Vierailija kirjoitti:
mutta mikä ihmeessä oli Iso-Roballa sijaitsevan mestan nimi? Kadulta kun mentiin sisään, niin kiivettiin "tokaan kerrokseen". Ehkä puolivälissä Iso-Robaa, ei hirveän iso paikka.
Yhtenä kesänä olin siellä varmaan joka viikonloppu, mutta en millään muista nimeä.
Eli Roba
-Toisessa kerroksessa oli jonkin aikaa paikka nimeltä Bangkok, Roban ja Annankadun tienoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. PamPam kuulostaa hirveän tutulta mutta en saa palautettua mieleen. Antakaas joku vihje.
PAM PAM oli entisellä Hallituskadulla toisessa kerroksessa.
Juu... eikö ollut vielä 90-luvullakin?
Pam Pam oli vielä 90-luvulla.
En muista milloin lopetettiin.
Siellä käytiin usein työkavereiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko täällä muita muumioita jotka muistaa jopa Uudenmaankadun pikku luukun nimeltä Intro? Se oli kuuminta hottia joskus -89. Olin itse Eltsulla kesätarjoilijana tuolloin Kluuvin Kettusessa ja tuli noissa Eltsun paikoissa käytyä. Cafe Metropol mm. Ja oliko sellaine kuin Bottoms Up? En kyllä muista missä ja kenen.
Täällä toinen homekorva joka muistaa Intron :D Aivan mahtava bilemesta, pientä kokoaan isompi fiilis <3
BOTTOMS UP oli Eerikinkadun ja Kalevankadun välissä Annankadulla. Paikka joka tehtiin huvikseen myyntiä varten mutta se alkoikin kannattaa todella paljon. Ja iNTRO, mahtava pieni street bar jenkkityyliin, uutta silloin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. PamPam kuulostaa hirveän tutulta mutta en saa palautettua mieleen. Antakaas joku vihje.
-Yllä mainittu oli PamPam 2, alkuperäinen PAMPAM oli viihtyisämpi sisustukseltaan ja sijaitsi Kaisaniemenkadun alkupäässä, nykyisen OP-pankin tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Rose ja mikä se oli sen jälkeen?? Ja Tavastian alakerta Berliini. Sen jälkeen lopetin ja olen alle 50 vielä.
ROSEsta tuli Lady Moon ja Berlin Club oli ainakin alussa Bottalla.
Vierailija kirjoitti:
Namu
Ei ole mikään vanha mesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen PAMPAM oli nykyisen OP-pankin tilassa Kaisaniemenkadun alkupäässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en muista ollenkaan
Oliko 70 vai 80 luvulla?
70-luvun lopulta 90-luvun loppuun, mahtavia sen aikaisia bailauspaikkoja, joista tässä muutama: Wanhan Kellari, Natsa (alkuaan Haralds, myöhemmin "Kalle"), PamPam Kaisaniemenkatu ja PamPam Hallituskatu, Cabaret disko,Kaisis, Cafe Metropol, Rose Room, (myöhemmin Lady Moon), Cafe Metropol, Berlin, Bugatti, Silvernight, Helsinki Club, Hesperian yökerho, Nightingale, Bangkok, Dtm Annankatu, Stonewall, H2O, Dtm Roba, Room Roba, Lost&Found, Birdie, Soda, Intro, Kultainen Härkä, Nylon, Kerma, Hype. Tulihan kierrettyä ja paljon enemmänkin. Ei kaikkia paikkoja edes muista nimeltä enää.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Lostarin vieressä ollutta Nightingalen diskotilaa 80-90 lukujen taitteessa. Siinä oli myös alakerta. Myöhemmin se muuttui Sodaksi, vetäjinä samat tyypit, joilla oli kesädisko Etelärannassa sisäpihalla siinä vanhassa keltaisessa kaksikerroksisessa rakennuksessa vastapäätä kauppahallia. Myöhemmin Soda meni Sedulle, joka yritti siinä Lostarin kilpailijaa Birdie-diskollaan.
Eikö siihen sitten tullut Sundsmans krog Etelärantsuun meinaan ? Kävittekö La Vistassa syömässä ?
Tuli Sundsmans krog ja se oli, kuten diskokin nuorten ruotsinkielisten suosiossa. Ja Vista oli hyvä mesta ruokailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en muista ollenkaan
Oliko 70 vai 80 luvulla?
-Alkuperäinen todella viihtyisä PamPam oli takkoineen ainakin 70-luvulla, muistan kun pääsin sisälle vanhemmassa seurassa alaikäisenä. Uusi PamPam tehtiin toiselle puolen korttelia, ja se tuntui vieraalta, metallia ja kromia joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
kuka muistaa :
dont tell maman?
Annankadulla, se oli paras!
Olen ylpeä saavuttamastani korkeasta iästä.