EX-työkaveri alkoi opiskella puheterapeutiksi ja siinä menee VIISI vuotta
Mä en tajua, miten yks ärrän ja ässän opetuksen opiskelu voi kestää niin kauan. Ja miten aikuinen nainen alkaa opiskella, vaikka on lapsia. VIISI VUOTTA. Tolkuton aika.
Kommentit (9)
Kyllä siihen se 5 vuotta menee, ainakin. Ehkäpä hän toteuttaa unelmaansa eikä jumita siinä, missä nyt on.
Kannattaisikohan tutustua vähän paremmin opintosisältöihin ja kommentoida vasta sen jälkeen.
Olen aivan tavis mutta ymmärrän sentään aiheesta enemmän kuin aloittaja.
puheterapeutit tekee vähän muutakin kuin opettaa ärrää ja ässää.
puheterapeuteiksi. Aloituspaikkoja on hyvin vähän per vuosi ja puheterapeuteista on valtava pula koko maassa. Töitä tulee riittämään yllinkyllin ja palkkakin voi varmaan olla ihan kiva, jos tekee työtä omaan piikkiin.
joka siis voi olla psyykkistä. Opiskeluhan on ihanaa. Minä olen 30v ja kahden pienen lapsen äiti, sairaanhoitaja. Opiskelen avoimessa yliopistossa ja haen keväällä yliopistoon. On ollut ihanaa opiskella, saanut uusia mielenkiintoisia ajatuksia ja muutenkin uusia asioita elämään.
Miten olisi esim. autistisen lapsen kuntoutus??? Jossa puheterapeutti opettaa lapselle ne sosiaaliset taidot jota elämssä vaaditaan, katsekontaktin, kommunikoinnin..... Tiivistä terapiaa keskimäärin 5 vuotta. Ei siihen kuule edes opinnot yksinään riitä, että pystyy oikeasti kuntouttamaan esim. vaikeasti vammaista lasta.
Kiva kun arvostat toisen opintoja noin paljon :-(
Ja sä kateellisena itket, kun joku pääsee Alepan kassalta parempiin hommiin?
puheterapeutti (oma yritys) tienasi näköjään 46 tuhatta euroa, että silleen...
ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen.
Todennäköisesti selviää vähemmässä ajassa jos on ahkera.
Hui kauhistus, itse olen 37-vuotias ja olen harkinnut lähteväni takaisin yliopiston penkille tekemään toista tutkintoa. Tosin olen varma että yhden gradun vääntäneenä selviäisin opinnoista kolmessa-neljässä vuodessa.