Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään todettu raskausaikana kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Vierailija
18.02.2009 |

Ja mitä sitten tapahtui? Itse pyysin verikokeen, sillä minulla oli todella alhainen verenpaine, mutta lepopulssi n. 90. Tämän perusteella kuvittelin, että minulla olisi voinut olla kilpirauhasen liikatoimintaa. Sain kuitenkin tietää, että kyseessä onkin vajaatoiminta. En muista arvoja, mutta mitään lääkitystä en saanut. Kuun alussa ilmeisesti joudun tarkempiin testeihin.

Olen raskaana viikolla 23. Nyt huolestuttaa mitä seurauksia tästä voi olla vauvalle. Miksen saanut mitään lääkitystä? Pitää varmaan soittaa huomenna neuvolaan, mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani selvisi vähän yllättäen, että arvoni olivat alakantissa. Seurailtiin verikokeilla koko loppuraskaus noin kk:n välein, mutta arvot pysyivät koko ajan viitteiden sisällä eikä lääkitystä tarvittu.

Ilmeisesti sinunkin arvot ovat viitealueen sisäpuolella, koska lääkitystä ei aloitettu. Ehdottomasti tilaasi tulee seurata nyt raskaana. Käy etsimässä lisäinfoa kilpirauhasfoorumin tai kilpirauhanen.comin sivuilta.

Vierailija
2/5 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana. Älä huolestu, pääset jatkotutkimuksiin ja varmasti saat lääkityksen jos siihen on tarvetta. Lääkkeet ovat turvallisia raskausaikana. Useimmilla on suurin ongelma se että raskaaksi tuleminen vaikeutuu kun on vajaatoiminta, sinun kohdallasi siis ei näin ole ollut tai sitten kyseessä on lievä vajaatoiminta. Kun pääset jatkotutkimuksiin, vaadi selitystä tuloksille ja pyydä että saisit edes puhelinajan jollekin lääkärille joka voisi selostaa sinulle tuloksia. Ja pian on varmaan neuvolalääkärikäyntikin? Jos sinulla on jossain ne tulosarvot/saat ne jostain kysyttyä, kerro ne neuvolalääkärille niin hän voi myös selittää mitä ne tarkoittavat.

Sen verran vielä kysyn, että muistatko mihin aikaan päivästä olit verikokeessa? Sillä saattaa olla paljonkin merkitystä.

Tsemppiä ja onnea loppuraskauteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syönyt aamupalan pari tuntia aikaisemmin. Terveydenhoitaja, jolta soitin tuloksia, ei vaikuttanut kovin huolestuneelta. Siksi en itsekään pahemmin pelästynyt. Tietysti sitten googlailin kotona ja säikähdin.

Voiko kilpirauhanen alkaa oirehtia vasta raskausaikana?

ap

Vierailija
4/5 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös korkea lepopulssi odotusaikana ja verenpaine alhainen (kuten tavallisestikin). Välillä sydän kiihtyi kunnon pyrähdyksiin pelkästä pyykkien lajittelusta. Mulla siis oli arvot alakantissa, mutta pysyivät viitealueella. Neuvolalääkäri oli valmiina määräämään tyroksiinia heti, jos alle viitteiden olisi menty.

Kaikki meni raskausaikana kuitenkin hienosti ja esikoinen on pian 6-vuotias rasavilli. :-) Onnea odotukseen ja pidä lääkäri valppaana. :-)

PS:Kilpirauhanen voi yllättää kenet vaan missä iässä/elämäntilanteessa tahansa.

Vierailija
5/5 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti riippuu kuinka paha sulla on,joten en nyt ala enempää pelottelemaan!..keroivatko arvoja?.. mulla todettiin se kun lähdettiin lapsettomuushoitoihin ja kun ei sitä lasta kuulunut.. ja kun hetken kuuluikin aina meni kesken. kävi teillä hyvä tuuri kyllä kun saitte kuitenkin pienokaisen kasvamaan:) ja pääsitte riskiajan ohi! isosti onnea;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi