kivittäkää mut.. löin lasta
Oikeasti, neuvolasta, lastensuojelusta....
Lapset on niin pieniä, että kun kunnolla tirvaiset voit tappaa tai vammauttaa toisen.
Kommentit (18)
tuolla se oli taas tiputtanut toisen sohvalta.... ikinä ennen en ole lapsiani satuttanut.. mä en jaksa, kun koko ajan satuttaa tahallaan toista.. ap
Mutta yritä olla silti armollinen itsellesi. Teit tosi väärin, mutta kadut tekoasi. Älä tee niin enää KOSKAAN. IKINÄ. Mutta nyt tehty mikä tehty.. Pyydä lapselta anteeksi, halaa ja pyydä anteeksi. Sano ettei tämä tule ikinä toistumaan. Ja pysy lupauksessasi.
Niin kamalaa kuin lapsen lyöminen onkin, siihen on syyllistynyt moni moni muukin, et ole ainut luopio. Yritä ap jaksaa pahan olon kanssa.
ja mihis mä menisin töihin? keksippä mulle joku työpaikka nopeesti. ei mun alalla oo työpaikkoja tarjolla noin vaan. ap
ja osaa kiivetä itse sohvalle! minä en voi olla monessa paikassa samaan aikaan. kannan kyllä vastuuni kyse ei ollut siitä. ap
vauva ei voi olla sohvalla ilman aikuista PISTE
etteivät lapset (ei pienempi eikä isompi) ole millään tavalla syyllisiä tilanteeseesi. Nyt hankit apua ja kannat vastuusi niin kuin aikuisen kuuluu.
Täytyy olla tosi herkkä, jos tuollaisesta otta opiksi tai saa jotain traumoja.
Toivottavsti itse säikähdit niin ettet enää toisten lyö. Sitä kun on vähän vaikea lasta kieltää lyömästä ja satuttamasta pikkusiskoaan, jos itse satuttaa lasta.
Lapsi uskoo enemmän esimerkkiä kuin sanoja.
Nyt varmaan ymmärrät poikaasi paremmin. Ei sekään ehkä hallitse itseänsä.
Paras keino on mennä aina väliin ja oppia ennakoimaan koska lapsi satuttaa toista. Se pitää pystyä estämään. Meillä toimi vain tämä keino, kun isoveli satutti jatkuvasti pikkuveljeään. Työlästä, mutta lopulta tehoaa. Mitkään arestit ei auta. Ne vain aiheuttaa kaunaa ja kostaa pikkusiskolleen.
välillä meinannut itsekin läväyttää, Yritä seuraavalla kerralla vaikka kiroilla/huutaa ja purra hammasta. Av:t ettekö ikinä lapsena saanut remmistä? Itse sain selkääni harvasenpäivä ja sitä ei tuomittu millään tavalla. Nykyään ei saisi edes huutaa lapselle ilman että saa syytteen. Ette tekään tuomitsisi ilman uutta lakia mikä on ihan perseestä!! Siksi lapset hyppivät vanhempien silmille kun lapsiin ei saa käyttää minkäänlaista "voimia" esim, tukistaa.
maailmalla nauretaan suomalaisvanhempien avuttomuudelle. Parempi nopea palautus maanpinnalle, kuin ikuinen jankkaaminen. Yleisesti ottaen, väkivallalla ei saa kunnioitusta mutta eihän siitä ole kysekään.
3-vuotias. Kyllä se menee ohi, kun huomaa että sisaruksesta on seuraa.
sukupolvet, vanhempinaan sodan traumatisoimat ihmiset, laativat lain ruumiillisen kurituksen poistosta. Muistoissaan ilmeisesti remmillä jatkuvasti humalapäissään hakkaava isä.
Vahingoittava väkivalta on AINA, AINA, väärin, mutta kriminalisoituaan tukistamisenkin, lainsäätäjät eivät kuitenkaan antaneet tilalle ainoatakaan tehokasta kasvatusmenetelmää.
miten asiat tulee hoitaa _lyömällä_ ?? Ei missään nimessä!
Jäähylle tms. laittamisessakin kannattaa muistaa olla itse jämpti ja johdonmukainen. Meillä 3 veen kanssa auttanut ku olen itse jaksanut mennä lapsen kanssa samalle tasolle ja selittää lyhyesti miksi joutui nurkkaan. Nurkassa oltava 3 min. ja sinne kannan vaikka sata kertaa. Kun aika on kulunut anteeksipyynnöllä ja halilla pääsee pois. Ja vielä selitän, että ymmärsihän lapsi tehneensä väärin.
Ymmärrän ettei voimat aina riitä, mut on parempi ottaa aikalisä itselleen ja mennä vaikka hetkeksi ulos, saatika lyödä.
Voimia sinne!
Taitaa remmi kuitenkin tehdä tehtävänsä. En ole koskaan käyttänyt lapsiini minkäänlaisia fyysisiä voimakeinoja, eikä kukaan heistä ole "silmille hyppinyt". Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Säälin lapsiasi. Ilmiantaisin poliisille jos sut näkisin jossain hakkavan lastasi, oli syy mikä vaan.
Jos lapsi ei saa lyödä niin miksi äiti/isä saa lyödä? Vanhemman homma on kasvattaa empatiassa, mutta ei kai sitä voi jos pystyy lastaan hakkaamaan.
Nurkkaan menee omat 3 alle 5- vuotiasta KUN ne toisiaan teloo.
meinasin tulla päiväuniaikaan tänne tilittämään tuntojani mutten sitten kehdannut kun täältä saatavan palautteen taso on välillä aika....musertavaa.
2,5v poika on saanut tänään kaksi isoa raivokohtausta ja kitissy oikeastaan koko päivän. Mulla on kynsi mustana kun jouduin REPIMÄÄN sen aamulla tuolta ulkoa sisälle raskaan ulko-oven, hissin ja asunnon oven kautta.
Yritin pysyä rauhallisenä mutta myönnän että käytin kovakouraisia otteita että sain sille ensin vaatteet päälle ja sitten sisälle tultaessa ne pois. Hirveää huutoa lähes tunti, ajattelin että kohta naapurit soittaa jo lastensuojelun paikalle.
Eipä mulla mitään keinoja sulle ole antaa, mutta tsempitykset nyt kuitenkin. Mulla on mies viikot pois kotoa työn vuoksi ja oma jaksaminen on ihan lopussa.
Perjantaina menemme pojan kanssa tutustumaan päiväkotiin. Itse etsin aktiivisesti töitä.
Ja tiedän tunteen..ei ole helppoa unohtaa.Ei haluaisi olla tollanen äiti.Itse myös olentukistanut ja pehvalle mätkäissyt,juuri samasta syystä..kun mikään ei enää auta.Mutta ei,oikeasti mikään väkivalta ei ole hyväksyttävää!!!Vihaan itseäni kun olen ollut väkivaltainen omille rakkaille lapsilleni,ja päättänyt että ei enää ikinä..Mutta,väsyneenä ei vaan enää jaksa,pinna kiristyy ja teet sen mitä olet joutunut lapsena kokemaan.Niin se vain on,syytän omia vanhempiani tästä,he ovat minulle tämän mallin antaneet.Vaikka aina lapsena vannoin,että en ikinä ,ikinä satuttaisi omia lapsiani..Mutta tässä sitä vaan on niin tullut tehtyä.Ei onneksi usein,mutta yksikin kerta on liikaa.Häpeän itseäni.En ansaitse lapsia.
väärin tein ja sillä siisti. nyt meen nukkumaan jotta olisin huomenna parempi äiti lapsilleni. työpaikan hankin sitten kun töihin haluan mennä. onneks joku ymmärsi. koskaan en enää lastani lyö ja toivon, että hekään eivät siihen tämän YHDEN kerran takia sorru.
on niin huono omatunto nyt. koko päivän olen kieltänyt ja kieltänyt ja laittanut arestiin poikaa, mutta äsken meni hermot ja poika sai avokämmenellä naamaan... voisin kuolla pois. ehkä nyt oppii ettei jatkuvasti lyö, töni, potki pikkusiskoaan.. en tiedä.