Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulette toimeen asuntolainojenne kanssa - Mua kauhistuttaa!!!!!!

Vierailija
18.02.2009 |

Ollaan ottamassa ekaa asuntolainaa ja mä olen ihan kakat housussa siitä, miten tullaan toimeen taloudelisesti. Lähinnä mietityttää, millaisilla lyhennyksillä ei ole ihan koko ajan rahat loppu?

Meillä jää kuussa n. 3800 euroa käteen. Tähän saakka ei olla laskettu yhtään mitään, vaan kulutettu ihan surutta, eikä siten ole mitään käsitystä, miten normaalisti tulisi toimeen, jos maksaisi esim. 1300 euroa kuussa korkoja ja lyhennyksiä.

Miltä tämä teistä kuulostaa? Onko näillä tuloilla mitään järkeä ottaa edes asuntolainaa? Meidän kaveripiirissä kun nämä tulot on aika minimaalisia, joten en saa oikein vertaistukea :).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiirehtikö ostamaan asuntoa nyt, niiden hinnat vaan laskee.

Ja mitä tuohon suuruusluokkaan tulee, niin mielestäni tuossa on teille hivenen liikaa velkaa. Hyvä näppisääntö on, että asumiskuluihin ei saa mennä yli 30% tuloista eli 1100 euroa olisi sopivampi määrä asumiskustannuksiin ja jos siitä laskee vielä, että vaikka 300 euroa menisi muihin asumiskuluihin kuin lainaan, niin 800 euroa voisi olla sopivampi kuukausierä lainaan. Varsinkin kun korot ovat nyt tosi alhaalla, niin ei kannata ottaa kovin suurta kuukausierää nyt ettei tule sitten ongelmia jos ja kun joskus laina-aikana korot nousevat.

Vierailija
2/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300 euroa yhteensä (ei sisällä lapsilisiä) ja asuntolainaa maksetaan 1700 euroa/kk (korko+lyhennys). MEillä on 5- henkinen perhe ja raha riittää oikein hyvin, 1000 euroa jää kuukaudessa vielä säästöönkin.

Mä jään kohta kotihoidontuelle ja silloin perheen yhteiset nettotulot on 3100 eur/kk ja silti pystytään maksamaan tuo 1700 eur/kk. Kun kiertää tarjoukset ja käyttää järkeään niin hyvin pärjää, olen ennekin todennut, eikä me mitään köyhiten elämää jouduta viettämään :)

Saahan sitä rahaa kulumaan vaikka miljoonan kuussa, jos ostelee mitä sattuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en tiedä käynkö ihan vertaistuesta, mutta vastaan silti ;)

Eli otin lainaa 124 000 euroa ja ihan tarkoituksella sovin hyvin pitkästä laina-ajasta. Käytännössä siis lainan lyhennys on korkoineen ollut reilut 600 euroa. Vastike on vajaat 200. Käteen mulla jää palkasta 2300. Ihan hyvin ollaan pärjätty, vähän on saanut säästöönkin ja pohdin juuri laina-ajan lyhennystä.

Teitä on kaksi tienaamassa, joten miksi ette selviäisi. Ehkä tuo 1300 euroa saattaa olla jo aika paljon, mutta näinä halpojen korkojen aikoina jo 1000 euron kuukausierällä laina lyhenee ihan kivasti.

Vierailija
4/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko vuokranne on? kai ainakin sen verran teillä on varaa asuntoa lyhentää?

Vierailija
5/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai tässä auta kuin sinnitellä sitten hirveiden lainojen kanssa eläkeikään saakka. Voi itku, että pitää olla köyhä :(.

ap

Vierailija
6/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan tavallinen liksa!

Vierailija
7/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteensä palkkatuloja meillä nettona 3000e/kk. Lainaa lyhennetään 1200e/kk. 5-henkinen perhe olemme. Elelemme ihan mukavasti, 2 auto jne eli arki ei ole pennin venytystä, mutta ihan tietoisesti otettu iso lyhennys ja ajateltu että lomareissut ja suuret luksukset ei ole tällä hetkellä meidän elämää.

Vierailija
8/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan reipas 3000, ehkä 3300, eli hieman minun työn muuttuessa laski, mutta silti lyhennämme 1700 ja me kaksi aikuista pärjätään ihan hyvin. Meillä ei ole erityisemmin kuluttava elämäntapa ja alennukset hyödynnetään aina kun jotain tarvitaan.

Vierailija
9/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla pystyy lyhentämään lainaa hyvin 1300/ kk. Lisäksi saatte verotukseen vähennyksen.

Ihme törsäreitä te helsinkiläiset olette.

Vierailija
10/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä tulee toimeen. Kauhistuttaa vaan kaikki omakotitalon yllättävät korjaustoimenpiteet. Mutta eiköhän sitä säästöillä sitten jotain korjaile.

Vierailija
11/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hullulta! Mä en kyllä suostuisi moiseen!

Vierailija
12/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 lainaan

300 yhtiövast.

Tulot 1800netto

Vierailija
13/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin, onko sinulla lapsia. Onko yhtiövastike kuinka suuri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi