Se muutti taas meille.
Miehen sukulainen, joka on täysin epätasapainoinen ihminen. Hänellä meni suhde poikki avomiehensä kanssa ja asuu nyt meillä väliaikaisesti. Meillä on erillinen rakennus, joka on vieraita varten, joten ei sikäli ole nurkissa, mutta täällä kuitenkin viettää aikaansa muulloin kun ei nuku.
Tämä nainen käyttää vettämme, sähköämme, syö ruokaamme. Ei edes ehdota, että voisi osallistua jotenkin maksuihin. Käytti Cliniquen puhdistusaineeni loppuun ja sanoi, että mennään ostamaan sinulle uusi. No, se tarkoitti käytännössä sitä, että sain hinnasta alennusta hänen kortillaan, mutta lopun maksoin itse. Toki olin itse käyttänyt suurimman osan ainetta, mutta jotenkin kyrpii kun ei ole mitään käytöstapoja.
Ruokaa syö siis meillä aamiaista, lämpimän ruoan ja iltapalan. Mitään ei ole tarjoutunut maksamaan.
Kirjoitin tänne joskus pari vuotta sitten, kun asui meillä avomiehensä kanssa jonkin aikaa, kun heidän asuntoaan remontoitiin. Tämä nainen on kamala kiukuttelija. Suuttui mm miehelleni, kun ei tuonut hänelle aamiaista sänkyyn, vaan teki sen valmiiksi keittiöön jne.
Mitä mä teen? En halua toista poiskaan ajaa, mutta pakkohan se on kai kohta, kun ei tajua mistään maksaa. Mua ihan periaatteesta ärsyttää tuollainen soluilu. Olenko törkeä, jos otan asian puheeksi? Miten sen teen?
Kommentit (10)
Tällä naisella ei ole kovia tuloja ja maksaa hänen ja miehensä asunnosta edelleen lyhennystä.
Normaalisti olen suorapuheinen, mutta tämän naisen kanssa olen aina ollut jotenkin ymmälläni. On niin kertakaikkiaan käytöstavaton, etten meinaa uskoa todeksi. Ja sitten on toisaalta älyttömän herkkä.
T: Ap
Suuttui mm miehelleni, kun ei tuonut hänelle aamiaista sänkyyn, vaan teki sen valmiiksi keittiöön jne.
No voi herranduudeli. Pakkaa tavarasi pois sen ulottuvilta. Aamiaismarinoihin voi todeta rauhallisella äänellä että ei meillä muutkaan sängyssä syö kuin syntymäpäivinä.
Hänellä on ollut vaikea lapsuus ja nuoruus.
Siis että edes kiittäisi ruoasta tms. Ei kai tämä rahaan arvitse liittyä? Vai käyttäytyisitkö itse täysin eritavalla, jos olisit miljonääri?
Mielenterveys melkein lopussa. Mutta en ikinä kykenisi tuollaiseen siipeilyyn!!
Voisi olla omasta kynästäni - oman mieheni sisar nimittäin on juuri tuollainen Queen of Sheba. Aikani katselin, mutta kun meinasi tulla ero miehen kanssa siitä syystä, että mies joutui pahaan välikäteen, käskin miestä tekemään päätöksen - joko sisar lähtee tai minä lapsen kanssa.
Nyt ei ole ollut sisarensa kanssa puheväleissä pariin vuoteen, kun jälkikäteen havaitsi, miten se nainen käytti meitä hyväkseen.
Meillä meni ruuan tarjoilun lisäksi siihen, että naisen avokin piti vielä syöttääkin se ruoka naiselle (nähtävästi saadakseen seksiä)... Seksiä harrastivatkin sitten suihkussa aina pari tuntia, me varsinaiset asukit emme voineet käyttää puolta talosta, kun heillä oli omaa kivaa suihku- ja eteisosastolla.... hooh.
Et sitten ole oppinut siitä mitään tai kovettanut itseäsi. Kärrää eukko pihalle, tai hotellin aulaan, jos haluat olla ystävällinen.
on ihan turha yrittää vaikuttaa ja vielä turhempaa on on olettaa että ihmiset käyttäytyisivät jollain tietyllä, sinun haluamallasi tavalla. Jos asetat ennakko-odotuksia, joudut aina pettymään. Parasta on hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat, varsinkin jos joudut pakosti olemaan tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa. Relaa, ja suhtaudu läheiseesi vähän toisesta vinkkelistä. Ota hänet vaikka tutkimuksen kohteeksi ja yritä arvata aina ennakkoon mitä hän seuraavaksi tekee tai sanoo. Sillä tavalla siitä vierailusta voi tulla oikeasti hauska, ilman että vieras muuttaa tapojaan mitenkään.
Sun vinkkisi on varmasti ihan realistinen. Keskustelin äsken asiasta ja sanoi, että olisi lähdössä tämän viikon jälkeen. Päätin, että siihen saa jäädä tämä vierailu. Ugh.
Ap
osaat avata suusi, ja sanoa, että mielelläsi majoitat tätä ihmistä, mutta että niin isoja tuloja ei sinulla eikä miehelläsi ole, että ihan ilmaiseksi ruoatkin tarjoatte. Eli sovitte vaikka että tämä ihminen käy ruokaostoksilla vuorostaan vuoropäivinä. Ei luulisi olevan ylitsepääsemätön asia sanoa...