Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta aikuisten ja lasten suulle pussaaminen on aina ollut ällöä

Vierailija
18.02.2009 |

mutta nyt tuo poika 4 vee on ruvennut tekemään sitä enkä oikein malta sanoa sille että lopeta. Se on vaan niin liikuttava kun se ottaa poskista kiinni ja hartaan näköisenä pusuttaa. Minä laitan aina huulet oikein kuiviksi sisäänpäin ja muksu samoin. Mitä mieltä olette, onko kummallista? Kieltäisitkö?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 2v pussaa kyllä niin kans hartaan näköisenä huulet töröllä suulle että ei voi olla vakavana...

Vierailija
2/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolma vee tytön kanssa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omia lapsiani kyllä voin suulle suukottaa. :D

Vierailija
4/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pussaisi, jotenkin se tuntuisi oudolta. tottakai poskille yms pusutellaan! joskus sitä näkee yleisellä paikalla ja näyttää oudolle, mun mielestä suulle pussaaminen on sitten miehen ja naisen kesken (tai miehen ja miehen tai naisen ja naisen mutta aikuisten juttu kun olleen rakastuneita)

Vierailija
5/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta kyllä hassua jos miehen ja miehen pussaaminen suulle on normaali näky, mutta lasta ei voi pussata!

Vierailija
6/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias poika ei ole ikinä pitänyt suukoista, häntä saa suukottaa vaan päälaelle:-)

Vierailija
7/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta kyllä hassua jos miehen ja miehen pussaaminen suulle on normaali näky, mutta lasta ei voi pussata!

tunteet joita siinä tuntee. Ja ei siinä mitään, kyllä mä kotona voin joskus antaa lapsen pusuttaa kun se tuntuu olevan sen mielestä niin hienoa, mutta pelkään just että se yrittää sitä jossain kyläpaikassa =). Poskipusuja meillä on harrastettu iät ja ajat ja niitäkin se kovasti aina olisi pusutelemassa kylässä, emmä ny oikein siitäkään tykkää, kun suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu sellainen. ap

Vierailija
8/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta näyttää ällölle, kun isot lapset pussaa vanhempiaan suulle, samoin se jos sisarukset pussaa suulle. Jonkun alle 2-vuotiaan vielä ymmärtää, mutta ei isompaa.

Vierailija
9/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen suulle suukottaminen katsotaan oudoksi. Ei millään pahalla.

Muualla varmaan LASTEN juopottelu, tupakointi jne. jopa vanhempiensa seurassa, kännissä kuseskelu kadulle jne. sitä pidetään outona.

Ja se on myös varmasti vaarallisempaa, kun pusuttelu.

Vierailija
10/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala! :D

Vierailija
11/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä suomessa kaikkea muutakin normaalia kanssakäymistä lasten kanssa pelätään, ja kauhistellaan. Ainakin tätä palstaa lukemalla saa sen käsityksen. On mm. kauhisteltu, jos vieraat tulevat juttelemaan lapselle, tai joku työntää naamansa "liian lähelle" vauvaa. Ottakaa huomioon, että kaikkialla muualla maailmassa se on ihan normaalia. Voi ihan vieraatkin ihmiset tulla halaamaan, ja jopa pussaamaan lasta. Ei kyllä yleensä suulle:)

Ei muuten ole ihme, että täällä lapset ja nuoret ovat niin pahoinvoivia, kun jo kasvatus on niin kylmä ja epäinhimillinen.

Vierailija
12/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla ihmiset ei muuta teekkään ku pussailee vaan lapsiaan suulle koko ajan" siis sori vaan mutta mulla on kokemusta asumisesta vuosikausia kahdessa eri euroopan maassa ja suulle pussaamista en ole nähny oikeen kummassakaan. miehen (joka länsi-euroopan maasta kotoisin) pitää lasten suulle pussamista jollain tapaa kummallisena. joten pliis lopettakaa noi suomessa sitä ja ulkomailla tätä- perustelut.

Vierailija
13/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on jotenkin outoa, enkä ole siihen tottunut.

Toiseksi minulla on syljessä aina ollut sellainen bakteeri, joka aiheuttaa paljon reikiä. Tosin nyt aikuisena reikiä ei tule enää samalla tavalla kuin lapsena.

Minulle hammaslääkäri sanoi, että etenkin suulle pussaamista ja saman lusikan käyttöä (puhumattakaan tutin puhdistamista omassa suussa, yök) tulisi välttää, siksi ettei tämä bakteeri tarttuisi lapsille.

Lapsia kyllä pusttelen poskelle ja he myös meitä aikuisia.

Vierailija
14/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole ihme, että täällä lapset ja nuoret ovat niin pahoinvoivia, kun jo kasvatus on niin kylmä ja epäinhimillinen.

Mutta silti on asioita joita on tapana tehdä seurassa ja ei. Harvemmin aikuisetkaan toisiaan nuolee kylässä soffalla? Olen kyllä kertonut lapselle ettei kyläpaikassa ole tapana ihan hurjimpiin hellyydenosoituksiin yltyä, mutta aina välillä se unohtuu mukulalta. Muut saatte olla ihan miten tykkäätte, mutta minä en vaan tunne oloani luontevaksi kun herra 4 vee rupeaa puuhaamaan oikein isoa kuola-tyhjiöpusua mun poskelle jossain lastenvaatekutsuilla ventovieraiden ihmisten keskellä (koettu on =)).

Vierailija
15/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta näyttää ällölle, kun isot lapset pussaa vanhempiaan suulle, samoin se jos sisarukset pussaa suulle. Jonkun alle 2-vuotiaan vielä ymmärtää, mutta ei isompaa.

Vierailija
16/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut tapana pussata suulle lapsiamme. Ihan jo karies pelossa emme anna ikinä suoraan suulle pusua lapselle.

ovat jo niin isoja 6v, 8v, 11v ettei nuo varmaan enää edes haluaisi, että heitä pussataan suulle. Muutkaan ei ole lapsiamme suulle pussannut.

En kyllä kieltäisi, jos pussaisivat suulle. Mutta tekisin samoin eli vetäisin huulet sisäänpäin.

Mielestäni ei ole kummallista. Kyllä molemmat siskojeni perheessä on tapana pussailla lapsia suulle, eikä se näytä minusta oudolta. Itse vaan en tykkää pussata lapsia suulle, eikä miehenikään sitä halua tehdä.

Vierailija
17/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oo tosiaankaan yhtään rento missään koskettelu/pussailu jutuissa.. mua ahdistaa ihan hirveesti jossain sukujuhlissakin jos mua tullaan halailemaan... ja omia vanhempiani en ole halannut tai mitään niin kauan kuin muistan... omia lapsiani pussailen, halailen, rutistelen, kutittelen, silittelen... olen aina kärsinyt fyysisen läheisyyden puutteesta ja koitan opettaa lapseni tykkäämään siitä!

Vierailija
18/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttä voi tosiaan osoittaa noilla kertomillasi tavoilla ilman, että pussataan suulle.

Vierailija
19/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samoin kuin 16:lla, paljon bakteereja suussa ja reikiäkin sitä mukaa. En halua lapsille samaa, siksi meillä ei suulle pussaa kuin vanhemmat, muuten jaellaan pusuja poskille, otsalle ja nenänpäähän niin lapset kuin aikuisetkin...

Vierailija
20/33 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa oudolta, että jotkut ihmiset ei tee niin!

Ja myös mua nyppii, että aina otetaan tää esille kun suomessa ollaan niin onnettomia joka asiassa! Että kyllä muualla maailmassa ollaan niin avoimia yms. Krrrhhhh!!!

No mut itse asiaan, kai sillä on vähän merkitystä miten on omassa lapsuudessa toimittu. Esim. mun lapsuudessa annettiin pusut iltoisin (suulle) ja kun äiskä ja iskä lähti töihin niin suukoletiin myös. Enkä kokenut sitä mitenkään ihmeellisenä. Teini-iässä toki sekin loppu, kun eihän siinä vaiheessa ollu enää mitään kiinnostusta pussailla ku poikakaverin kans.

Ja suukottelen myös omien lapsieni kanssa, enkä ole kyllä missään vaiheessa miettinyt tätäkään, että joku ei niin tekis...

Valaiseva tämä av-palsta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi