Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodin hoitajat ja lastentarhanopettajat kysymys

Vierailija
17.02.2009 |

Tiedättekö ryhmänne hoitolasten vanhempien etunimet? Minua haittaa tämä asia ehkä ihan turhan takia, mutta aina jos soitan päiväkotiin, niin olen vähän epävarma, pitäisikö esittäytyä koko nimellä vai riittääkö etunimi. (Meidän tapauksessa koko perheellä on sama, melko harvinainen sukunimi, joten jos sen sanoo, tietävät kyllä, kenen äiti tai isä puhuu, eli mitään "Villen äiti"-typpistä ei tartte sanoa). Olen sitten yleensä sanonut sukunimenkin, kun olen ajatellut, että eivät he voi yht kkiä muistaa, kenestä on kyse, jos pamauttaa vain etunimen. Mutta se tuntuu taas jotenkin tylyn viralliselta, kun miellä muuten on hyvät "etunimivälit" kaikkiin hoitajiin. Ja ryhmässä on oma puhelin, eli oman ryhmän ihmiset aina vastaavat.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina on fiksumpaa esittäytyä koko nimellä, koska etunimiä eivät kaikki muista ja kaimoja voi olla. Jos puhelimeen vastaa esimerkiksi sijainen tai opiskelija, on hyvä sanoa vielä kenen äiti tai isä soittaa.

Jos soittajalla ja lapsella on eri sukunimi, aina kannataa sanoa, kenen vnhempi on. Näin ainakin vältytään väärinkäsityksiltä ja lisäkysymyksiltä.

Vierailija
2/4 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsilla on moneti eri sukunimi kuin vanhemillaan- ja "villejä" ja " sannoja" voi olla samassa ryhmässäkin jopa 3-5...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on päiväkodissa vaan kännykät eli niistä näen jo ennen kuin vastaan kuka soittaa. Itse esittäydyn aina koko nimellä kun soitan omien lasten päiväkotiin

Vierailija
4/4 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon silti, että esittäytyvät koko nimellä, eikä välttämättä tarvitse kertoa kenen äiti on. Tunnen kyllä nimestä :)

Koko nimi siksi, että samaan puhelimeen soittaa myös muiden ryhmien vanhemmat, enkä heidän kaikkien nimeä muista. Lisäksi monella vanhemmalla on sama etunimi. Yleensä äänestä tunnistaa, mutta jäähän se silti vähän arvailuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme