¤¤ ENSKAT JOULUN ALLA ¤¤
Tervehdys kaikille!!
Laitoinpa uutta pinoa, ja tätä voidaan varmaan pitää tuonne jouluun asti?
Viikonloppu taas mennä hurahti, kuinkas se enskoilla ja pikkuisilla meni? Me vietettiin itsenäisyyspäivää ystäväperheen luona ja siellä meni oikein kivasti syödessä ja pelaillessa. Nuppu viihtyi niin sylissä (nukkuen tai syöden) kuin lattiallakin parin isomman tytön ihmeteltävänä. Ja eilen sunnuntaina oli vuorostaan meillä vieraita, niin ne viikonloput aina menee vauhdikkaasti kun tuota ohjelmaa tuntuu riittävän. On se kyllä toisaalta vähän väsyttävääkin varsinkin tuo kyläily, kun minä ainakin sitä vähän aina etukäteen stressaan, että mitenköhän sujuu syöminen, nukkuminen ym. Ensi viikonloppuna yritetään ainakin yksi päivä olla vaan ihan kolmistaan.
SadeOrkidean Minttuhan on kannatellut reippaasti päätä jo ihan alusta lähtien! Meillä tuon pään kannattelu tuli paremmaksi varmmaan vasta n. 2kk tienoilla. Se oli kyllä sellainen asia jota kovasti silloin ensimmäiset viikot odottelin, helpottaa kantamista ja muutakin käsittelyä kyllä kovasti.
Mitenkä sujui korkalla vapaailta, entä Aadalla ilta isän kanssa? Toivottavasti meni hyvin! Kiitos vielä tuosta pullovinkistä, mummu tuo meille huomenna vinkkaamasi pullon, toivottavasti toimii meilläkin. Ei sitä oikein voi hyvillä mielin jättää pikkuista jos ei ole varma, että kelpaako pullo, kun äiti on poissa. Pyysin mummua tuomaan myös samanmerkkisen unitutin. Olen vähän kahden vailla, että kannattaako tutti yrittää opettaa....
Mitenkäs fiiulla sujuu siellä "savuvahinkojen" siivous? Toivottavasti siellä ollaan jo voiton puolella!
Entäpä muut enskat, ruskanodotus, weera, norppis... mitäs teille kuuluu?
Iloista viikonalkua kaikille!
Maisi ja Nuppu 3kk
Kommentit (31)
en ehtinyt vielä fiiulle kommentoimaan ja tsemppaamaan ja olipas ihana lukea, että siellä meneekin jo paremmin! onnea yöunista ja ihan varmasti urho tosiaan kuulee, jos sinä ja lääkäri huomaatte sen reagoivan ääniin :)
maisilla on sairastettu :( aadalla oli kunnon nuha 3 viikon iässä (oli ihan tukossa, henki kulki vain armottoman niistämisen, suolaliuoksen ja höyryhengityksen avulla) ja se oli ihan kamalaa. mutta onneksi sielläkin ollaan jo paranemaan päin! mä muuten kävin ne tutit ostamassa ja aada osaa imeä niitä (toisin kuin tavallisia), mutta vähän ajan päästä tulee raivari, kun tutista ei tuu mitään vaikka kuinka imis... ja jos yöllä yritän antaa tuttia, tyttö herää ja alkaa itkeä. mutta ehkä opitaan vielä...
kiva, että sadeorkidea on päässyt ulkoileen! se on kyllä tosi tärkeää jaksamisen kannalta ja siksi myös tärkeää vauvalle... ja meillä pääasiassa käytetään kestovaippoja. kylään ja yöksi laitetaan kertakäyttöset, mutta muuten ei. ostin huuto.netistä taskuvaippoja, sisävaippoja ja kuoria jo ennen aadaan syntymää ja nyt kävin kestovaippainfon foorumeilta ostamassa m-kokoisia. en oo ostanut uusia, kun ovat niin julmetun kalliita...
norpanpoikanen on saanut jouluhommat tehtyä, ihanaa. mä oon ostanut lahjat yhtä lukuunottamatta, mutta kortit pitäis vielä laittaa (ehtiihän sitä vielä maanantainakin...) eikä joulusiivouksesta oo tietoakaan. hyvä että ehdin imuroimaan ja pesemään pyykkiä (kestovaippojen ja megapulauttelijan vuoksi pyykkiä pestään joka ainoa päivä). mutta anoppi soitti ja kysyi kaipaisinko apua joulusiivoukseen ja sovittiin, että yritetään yhdessä ens viikolla. mua kyllä ahdistaa tää sotku niin paljon! kyllähän tuo mieskin siivoais, mutta sen jälki ei aina tahdo kelvata mulle...
meilläkin on mennyt hyvin nyt. aada on alkanut nukkumaan oikein kiltisti, eilen mentiin sänkyyn klo 21 ja pari tuntia meni tissitellessä ja tissillä nukkuessa, sen jälkeen sitten alkoi nukkua ja noustiin vasta 9.30. heräilyjä tulee tosin paljon, kun aada syö 2h välein (ei kunnolla joka kerta) ja ilmavaivat herättelee myös. onneksi ne ei itketä, mutta rikkovat unen kyllä.
mutta hyvää viikonloppua taas! tuntuu, että vastahan se oli se edellinenkin...
korka
mitenkäs teillä meni viikonloppu?
me oltiin perjantaina mummilla kylässä ja siitähän rytmi sitten heti karkas... eli nukkumaan ei päästä niin hyvin ja kahtena yönä aada on nukutettu vaunuihin... joista sitten ekan syötön aikana nostettu viereen. minä siitä tietenkin stressaamass, että nyt se tottuu nukkuun aina vaunuissa ja mies siihen, että onko se sitte parempi, että aada nukahtaa vaan tissille. no ei kai. :)
sunnuntaina mummi tuli sitten meille kolmeksi tunniksi ja kävimme miehen kanssa kaksin ravintolassa syömässä. oli ihanaa syödä kunnolla, molemmin käsin ja yhtä aikaa :) muutenkin kivan piristävää olla kaksin vähän aikaa. ja hyvin oli mennyt mummilla ja aadalla: kaks tuntia olivat olleet kävelyllä ja yhden tunnin sitten hereillä kotona ennen meidän tuloa.
mutta tulkaahan kertomaan kuulumisia!
korka
Hei vaan ja kiitos Korkalle kans tsempityksistä!! Sielähän on Aadalla huomenna nimpparit, eikös juu? Kerrohan onnitteluja :)
Ja nuo rytmit on vähän tuollaisia, vähän kun laihduttamisen kanssa: mihinkään kun ei kotoa lähde ja ketään ei käy kylässä niin kaikki menee hyvin :)
Meillä on ainakin ollut monenlaisia kausia ja nukutettu milloin mihinkin, se ei ole niin vaarallista. Nyt tuli pikainen, mellä herättiin!'
F.
Pikaisesti vähän kuulumisia täältä väsymyksen ja flunssan keskeltä. Tyttö alkaa olla jo hyvässä kunnossa pientä yskää ja nuhaa lukuunottamatta, viikonloppu oli kyllä jotenkin tosi vaikea, ei se niin nopeasti tainnut hänen olo helpottua vaikka lämmöt ei enää koholla ollukaan. tytttö oli tosi itkuinen ja väsynyt, eikä nukkuminen onnistunut niin hyvin kuin tavallisesti. Minäkin sitten sain sen flunssan ja oli vielä eilen lämpöä. Nyt väsyttää.
Oltiin äsken 3kk neuvolassa ja saatiin eka piikki, toivottavasti se ei nyt nostaisi lämpöjä tai aiheuttaisi kauheasti levottomuutta. Piikin laittoa kyllä vähän itkettiin :(
Uudet komiat mitat saatiin, paino 7.9 kg ja pituus 64.5 cm. oikein ihana pehmeä pullero sanoi terveydenhoitaja : )
Ja sadeorkidea kyseli aikaisemmin jo myös kiinteiden aloittamisesta, meillä taidetaan pärjätä rintamaidolla hyvin sinne 6 kuukauteen jos ei ihmeitä tapahdu, mutta mahdollisesti siinä 5 kk iässä saatan jo kokeilla jotain soseita jos en malta odotella puoleen vuoteen. Saa nähdä, vielä ainakin tuntuu tuo imettäminen kaikkein helpoimmalta. Sehän on vähän eri asia jos vauvaa saa korviketta tai ei kasva rm:lla riittävästi.
Täältäkin Aadalle nimpparionnittelut!
Ja kaikille vilkutukset, voikaa hyvin!
-Maisi
Aada kiittää onnitteluista :) Mummulta olikin tullut oikein 10e Aadan tilille ja pari ystävää kävi tänään kylässä ja meillä oli sitten yhteisenä ystävän synttäri- ja Aadan nimpparikakku.
Hienot mitat Maisin Nupulla :) Saas nähdä kuin meillä sitten kuukauden päässä. Pitäisikin tässä muistin aikana varata sekin aika...
Me ollaan kanssa ajateltu ihan täysimettää suositusten mukaan sinne 5-6 kk asti (jos vain onnistuu!), miten nyt Aada sitten kiinnostaa siitä, mitä meidän lautasilla on ja haluaa alkaa maistella kiinteää ruokaa.
Niin lähti meilläkin sitten 56 cm vaatteet kaappiin ja seuraava koko tilalle... Ja tilattiin sairaalakuvat yms. ja sai todeta, että olipas se neiti Pieni! Ihan isolta tytöltä jo näyttää.
Eipäs täällä kummallisempia, Aada nukkuu päikkäreitä ja kello on jo kahdeksan... Ei taideta päästä ysiltä yöunille, kuten yleensä... Heti taas, kun oli vieraita, rytmi meni ihan sekasi. Aada niin kovasti näytti tytöille kääntymisyrityksiä, että väsähti ihan täysin :)
Vilkutuksia!
Korka
Heipat taas täältäkin !
Maisi, onneks teillä alkaa pieni paranemaan. Jännitän itse ihan hirveästi millon meidän typy saa ensimmäisen flunssan....Että uskon kyllä sun suuren huolen määrän ! : ) Mulla on yks sellanen bumgeniuksen yhden koon taskuvaippa... tykkään ite kyl tosi paljon ! Tosta fuzzibunzista en oo niin satavarma et onko se hirveen hyvä...M-kokoinen et ehkä vielä liian iso, joten kunhan saa pulleutta reisiin lisää niin istuu varmasti paremmin. Mulle on postissa tulossa pari kuorivaippaa..oon sitä mieltä että kuoret ja harsot on meidän juttu ! Harsot on halpoja, kuivuu helposti ja kaikinpuolin muutenkin helppoja käyttää. Saa ainakin hauskoja arki-askareita,kun kokeilee erilaisia taittelutyylejä. En tosin oo varma pärjääkö niillä enää sitten isomman vauvan kanssa ? Toistaseks on pitäny kaikki pissit ja kakat .
Fiiu,
Kiva että Urho-poika malttoi nukkua ! Yksikin hyvin nukuttu yö tekee ihmeitä psyykelle...kokemusta on :D Ja tosi kiva kun pystyt jättää pojun mummulle ja vaarille hoitoon ilman vierastuksia , helpottaa omaa oloa paljon kun toinen ei jää itkemään ! Mä en voi vielä kuvitella jättäväni Minttua kellekään hoitoon , toivon todella että tää muuttuu ajan kanssa !!
Korkan Aadalle myöhäiset nimpparionnittelut ! : ) Mites siellä muuten jaksellaan ? Onko Aada alkanut miten ääntelemään ?
Meillä oli tänään 2kk lääkärintarkastus. Pituutta oli jo 60cm ja painoa 5,7 kg ! Hienosti on typy kasvanut ja lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa. Kovasti kehui tukkaa..meidän tytöllä on meinaan musta pitkä tukka ! :D Ei ole syntymätukka lähtenyt eikä varmaan lähdekään,kun näyttää pieneltä peikontytöltä vieläkin ;)
Aivan ihanaa on nyt nää neidin "jutut" eli touhottaa ja hymyilee kovasti...juttelee satunnaisesti . Selkeesti kuuntelee mun juttuja jos höpötän typylle keittiössä puuhaillessani. Aamuisin saan oikein hyvin syötyä aamupalaa ja oltua koneella,kun malttaa välillä kommentoida neidille :D
Ongelmana on oikeastaan tää päivärytmi... mietin kovasti et onko joku pielessä kun iltaisin on aina yli-yli väsynyt.
Aamuisin herää n. klo 8, sitten ollaan pari tuntia hereillä ja kymmeneltä käyn pienen vaunulenkin. Nukkuu mahdollisesti 11-12 ja sitten iltapäivälenkille lähdetään n.klo 14. Sit nukkuukin 17-18 ja tässä tulee se tosi pitkä pätkä olla hereillä... 21-aletaan nukuttaa typyn oltua hereillä 3-4h. Sit on tosi väsynyt ja itkuinen,heräilee jatkuvasti sängystä uudestaan. En tiedä miten tuota rytmiä pitäis muuttaa ? Vai pitäiskö ollenkaan ?
Me ajateltiin aloittaa kiinteiden maistelu 4kk... se on oikeastaan mun miehen tahto, mut ei minulla sitä mitään vastaan ole : ) Eli velleillä aloitellaan jne. Täytyy vielä kysyä neuvolasta miten se ihan käytännössä alkaa..tuo kiinteiden maistelu meinaan.
Tää viikko ennen joulua on yhtä hullunmyllyä, joka päivä olis jotain tai olis mentävä jonnekkin ! Saa nähä miten typy stressaantuu... Tapaninpäivänä on sukupäivälliset mun vanhempien luona. Sinne kokoontuu mun isän puolen suku joka ei oo vauvaa nähnyt ollenkaan. Stressaan jo etukäteen että miten Minttu stressaa kaikkea hälinää ja pällistelijöitä ! Voisin lahjottaa jollekkin tätä stressiä..ois paljon helpompaa ;)
Huomenna mummolaan tekee joulusilliä !!
Ps. Kaikki sukulaiset nauraa kun me miehen kans uhkaillaan Minttua ( jos itkee ) et tontut kattoo ikkunasta ja saat vaan risuja ku huudat tuolleen ! :D
Sadeorkidea ja Minde ( 21.12 tasan 2kk !!)
Kiva kun Sadeorkidea kävi kirjoittamassa, kiva lukea teitin kuulumisia :)
Meillä Aada ei jaksa olla hereillä vielä 3-4h... Tai eihän se nukahda, jos ei nukuta, mutta menee ihan yliväsyneeksi ja kitisee eikä ala nukkua sitte millään. Me nukutaan vielä pikku-unet illalla (n. 1h) siten, että herää 19-19.30. Eilen tosin heräs vasta kahdeksan aikaa, mutta vastoin luulojani päästiin nukkumaan ysiltä kuitenkin :) Yhdeksältä yöunille sitten (ja jos se pulautus-tissi-kierre alkaa, niin nukutetaan vaunuihin).
Meidän rytmi on yleensä siis sellanen, että yhdeksän aikaan noustaan ja n. klo 11 ekat päiväunet. 13-14 herätään ja 15-16 nukkumaan taas ja herätään 17 aikoihin. Sitten vielä ne pikku-unet. Tämä on siis pitänyt muutaman päivän, aika paljon heittelee... Viime viikolla pikku-unet oli ne tokat unet ja kolmannet oli pitkät. Mutta jo pitemmän aikaa siis ollaan nukuttu kolmet päikkärit, joista yhdet lyhyet.
Aada juttelee jo kovasti, varsinkin lelukaarelle! Makaa matolla ja kädellä heiluttelee yhtä leluista ja voi että se on hauskaa! Nyt sitten harjoittelee myös kääntymistä ja taisi harjoitella sitä unissaan viime yönä myös... Ähersi ja tunki kasvoja patjaan kovasti! Tämä siis alkoi klo 5 ja jatkui satunnaisesti 7.20 asti... Sitten oli jo pakko nousta, kun neiti alkoi itkeskellä. Kahdeksan jälkeen mentiin takas sänkyyn, mutta yhdeksältä sitten noustiinkin, kun setä tuli eikä Aada oikein nuku, jos kuuluu ääniä... Kiinnostuu virikkeistä niin kovin! Mutta eipähän sitten tämä parin päivän rytmi rikkoutunut... Noh, huomenna viimeistään, kun mennään kylään kummitädille. Meilläkin on siis nyt pariksi päiväksi tosi paljon vierailuja ja vierailijoita tulossa. Menkööt miten menevät nämä päivät :)
Ja tänään oli äiti kyllä maailman ylpein, kun Aada kääntyi itse mahalta takaisin selälleen!! Onnistui kaksi kertaa työntämään toisella kädellä niin voimakkaasti, että pyörähti ympäri :) Sitten tuli jo väsy eikä onnistunut enää, kun isä tuli katsomaan... Itketti vaan :)
Niin ja kiitos nimipäiväonnitteluista!
Korka ja Aada 10vk huomenna
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Hieman olittekin jo kaipaillut, mukava kuulla :) Aika on mennyt tosi nopeeta ja tässä on ollut kaikenlaista touhua, että ihan on jäänyt palstailu kokonaan. Hieman koitin lukea kuulumisianne, koitan päästä kuulumisiinne mukaan...
Fiiun tulipalo jäi mieleen, hurja kokemus, onneksi teillä on kaikki kunnossa! Ja teillä on ollut yöhulinaa, toivottavasti olette parempaan suuntaan menossa. Meilläkin oli yöt tosi levottomia jonkin aikaa ja tahti vain kiihtyi loppua kohti, herättiin 15 min-2 tunnin välein.. Oltiin aika väsyneitä koko sakki... Mietin jos jonkinlaista unikoulua ja omaan huoneeseen siirtämistä, mutta ensin kuitenkin käytiin lääkärissä ja niinhän sitten löytyi Ainolta korvatulehdus viime viikonloppuna. En osannut sitä ensimmäisenä epäillä kun ei ollut mitään kunnon oireita ja ei flunssaakaan. Mutta lääkekuurin alettua tepsiä on yötkin rauhoittunut huomattavasti. Eilen loppui kuuri, toivottavasti vaan meni nyt kerralla ohi. Itse olen lapsena ollut "korvakierrelapsi" ja sitä en toivoisi Ainolle...
Norpanpoikanen: Otitteko pojalle influenssarokotusta? Olisiko teillä ollut mahdollisuus ottaa? Me oisi se saatu viime viikolla neuvolassa ja mietin sitä pitkään ja hartaasti otetaanko, mutta jätin sitten kuitenkin, kun aattelin ettei vielä hoitoon ole kuitenkaan menossa ja kotosalla tässä pääosin ollaan, että josko ei niin riskiä olisi saadakaan. Ja onneksi ei otettukaan kun Ainolla olikin samalla se korvatulehdus. Teillä on hyvä rytmi siellä, meilläkin on alkanut nyt muotoutumaan päivärytmi noiden kiinteiden myötä. Kaksilla päiväunilla pääasiassa mennään, illalla nukkumaan n. klo 21 ja aamulla ylös 7-8 aikaan. Meillä on nyt neljä ateriaa päivässä, sen ns. välipalan korvaan imetyksellä vielä.
Maisin luona on sairastettu, toivottavasti alatte voida jo paremmin. Tuliko piikistä mitään oireita? Ja hienot mitat olette saaneet neuvolassa, siellähän otetaan kiinni meitä kovasti ;) Mekin aloitettiin kiinteät lähempänä puolta vuotta, se imettäminen oli niin helppo tapa ruokkia pieni. Mutta toisaalta nyt päiviin on tullut rytmiä ja touhua tuon ruokailunkin myötä.
Sadeorkidea: Ymmärrän hyvin tuon stressin pienen kanssa hälinässä, että miten pieni siihen suhtautuu. Meilläkin oli sukujuhlat Ainon ollessa vajaa 3 kk, mutta ne meni loppujen lopuksi hyvin. Aino seuraili porukkaa meidän sylistä ja annoin hänet vain tutuille syliin, joissa oli ollut aiemminkin, vieraampia sai katsella siis sylistä. Näin meni juhlat mukavasti. Kävin syöttämässä ja rauhoittumassa tytön kanssa välillä eri huoneessa. Toivottavasti voit nauttia sukupäivällisistä kuitenkin! Pienestä pitäen se on aloitettava tontuilla pelottelu... ;)
Korka: Hyvin teilläkin on alkanut päivä rytmittymään. Mukavankuuloista tuo Aadan juttelu ja siellä harjoitellaan jo kääntymistä, hieno juttu! Ne on niitä kohokohtia kun pieni oppii kaikkea uutta!
Viime viikolla tuli 7 kk täyteen ja käytiin neuvolassakin. Periaatteessahan seuraava olisi ollut 8kk neuvola mutta täällä sai näin ensikertalaisena mahdollisuuden myös 7 kk neuvolakäyntiin. Hyvin oli taas kasvettu, 65,5 cm pituutta ja 8,5 kg painoa oli kertynyt. Meillä ei vielä kovin paljon liikuta eteenpäin, Aino jonkin verran peruuttelee, napansa ympäri pyörii hyvin ketterästi ja muutamana päivänä on kokeillut konttausasentoa, mutta sitten siitä humpsahtaa vielä mahalleen. Hyvin viihtyy itsekseenkin, mutta vaatii hyvin kovaäänisesti seuraa tarvittaessa. Joulua on tässä kovin valmisteltu, eilen siivottiin talo miehen kanssa yhdessä Ainon ollessa mummon luona hoidossa. Lahjat on hankittu ja nyt odotellaan vain joulun tuloa. :) Miten te vietätte joulua? Onko kovasti isovanhempien puolelta paineita, kumman luona joulua pitäisi viettää? Meillä ei ole onneksi kovinkaan painostettu kumpaankaan suuntaan, entiseen tapaan vietetään eli ollaan minun kotona aattona ja joulupäivänä mennään miehen kotiin. Lapsen myötä jouluun tulee jotenkin se "oikea joulun tuntu", kun jännittävät pukin tuloa yms. Vaikka toisaalta onneksi ei vielä sitä pukkia ymmärrä odottaa, postista tullut lelukuvastokaan ei kiinnostanut, muuten kuin syötävänä :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Weera ja Aino 7 kk
Terve taas!
Meillä alkaa vasta nyt olla flunssat voitettu, minullekin kun iski sama tauti ja olin kuumeessakin pari päivää ja voitte varmaan kuvitella, ettei ole helppoa jaksaa kipeänä hoitaa pikkuista, kun tarvitsisi itse niin kovasti lepoa. No jotenkuten nyt kuitenkin toivuttu, hyvä niin.
Kiva kuulla Weerankin kuulumisia. Aika jännä miten meidän tytöt on melkein samankokoisia : )
Korkan perheessä jo yritetään kovasti kääntyillä, huimaa! Meillä ei kyllä ole vielä mitään merkkiä moisesta, mutta en ole siitä huolissani. Omat kädet ja lelut on nyt kiinnostavia ja kaiken suuhun vieminen. Neuvolassa täti oli sitä mieltä että meillä jo vierastetaan. Saas nähdä kuinka hyvin mummu otetaan tänään vastaan, kun on tulossa kyläilemään...
Meitä on huolettanut nyt viimeaikoina, kun Nuppu hieroo silmiään kovin usein, enkä oikein usko että on pelkkää väsymystä. Silmät ei rähmi eikä punoita. Soitetaan lääkäriaikaa maanantaina, olisi hyvä saada käytyä lääkärissä ennen joulua.
Weera kyseli joulun vietosta. Me mennään aatoksi miehen vanhemmille ja joulupäiväksi minun vanhemmille, molemmat "mummolat" on onneksi lähellä. Ja meillä tämä on ollut käytäntö jo ennen Nuppua. Me ei kauheasti olla joulua tänne meidän kotiin tehty, kun kuitenkin muualla joulua vietetään ja nyt ollaan oltu kipeinäkin, ettei paljon ylimääräiseen ole energiaa riittänyt. Sitten tulevina jouluina varmasti kaikki jouluvalmistelut on tärkeämpiä myös oman perheen kesken kun tuo tyttö alkaa enemmän ymmärtämään. Saa ihanan pienen jouluapulaisen : ) Ja kyllä olen jo useana jouluna ajatellut että jotain "puuttuu", kyllä lapsen myötä jouluihin tulee taas sitä oikeaa joulun taikaa.
Ihanaa joulun odotusta kaikille enskoille!
Maisi ja Nuppu 3,5 kk
vastata Weeralle rokotuksista, ei tullut onneksi mitään oireita : )
Maisi
Kiitos tsempeistä Norppis! Olet kyllä ihana! Kyllä se aina auttaa kun kuulee hyviä kokemuksia, että hulinat on helpottaneet. Teillä on ihanan kuuloinen rytmi ja muutenkin tuntuu elämä sujuvan niin hienosti! Tuntuu uskomattomalta ajatella että puolentoista kuukauden päästä meilläkin jo alimpia laatikkoja tyhjäiltäisiin ja liikuskeltaisiin noin aktiivisesti!! Urho on vielä ollut kyllä aika paikallaan viihtyvää sorttia, kääntyy masulta selälleen mutta ei vielä toisin päin. Pylly on kyllä tosi "irtonainen", et ehkä pian :)
Kiitos tsempeistä myös Maisille! Onneksi siellä ollaan jo paranemaan päin! Kyllä se vain niin on että tuntuu että aiemmin ei oo koskaan mitään huolia ollutkaan, ennen lasta. Sen pikkuisen murheet on tasan äidin murheita, paljon enemmän murehtii tuosta pienestä kun itsestään koskaan. Varsinkin jos on jotain terveysongelmia. Kun haluaisi sellaisilta säästää pienokaisen.
Kiva Sadeorkidea että oot päässy vähän jo yksinkin asioille! Kyllä se aina virkistää! Mä soitan kans aina kotiin kerran pari jos oon jossain, vaikka tiedän että täällä pärjätään, mut se on silti kiva kuulla. Eilen olin koko päivän poissa, kun koulu on niin kaukana ja oli graduryhmä. Mut täällä oli mummu ja vaari pärjänneet taas kerran tosi hienosti! Poika on kyllä tosi kiltti eikä ainakaan vielä vierasta yhtään.
Mulla on niin paljon parempi mieli. Meillä N U K U T T I I N viime yö!! Poika nukkui niin rauhallisesti yön että välillä ihmettelin mikä sen oikein on. Tuttia laitoin vain pari kertaa ja aikasin aamulla joi maitopullon ja jatkoi vielä 9 asti uniaan. Ihanaa! Kyllä uni vaan on niin tärkeää että paljon paremmin voi ihminen kun saa nukkua niin kun luoja on luonu. Joo ja Urho tasan kuulee. Eilen oli isänsä sylissä ja isillä murisi maha niin Urho katsoi sinne tosi ihmeissään että Mitä tuo oli?? :)
Mukavaa viikonloppua enskat ja enskapenskat!
Ja Saikkua mä edelleen huhuilen.. Onkohan kaikki hyvin..?
Fiiu ja raksu