Akupunktio ja homeopatia - Auttaako lapsettomuuteen?
Kommentit (15)
Kävin nyt siellä homeopaatilla, antoi pari lääkettä otettavaks viikon välein ja sit katotaan onko mitään vaikutusta.
ap
Minulla on endometrioosi ja vyöhyketerapiasta oli paljonkin apua!
On kyllä todella taitava vyöhiskin, vuosien kokemus ja todella perehtynyt alaansa.
aloitin käymään vyöhyketerapiassa kun vähän joka paikka ronklasi, aineenvaihdunta jumissa, poskiontelovaivaa, järkyttävät ovulaatiokivut johtuen endosta.
Vyöhis sanoi, että endolle ei vyöhyketerapia hirveesti mahda, pitäisi todella ahkerasti hoitaa, päivittäin pidemmän aikaa, että sen ehkä saisi pois, mutta kurissa kyllä pitää endon, eli ei hoidon aikana kasva, etene tms.
Itelläni oviskivut ja kuukautiskivut loppuivat jo muutaman käynnin jälkeen. silloin sanoi, että kohtuni on kylmä eli ei ota vastaan raskautta.raskaus ei ollut silloin mielessä eikä toiveissa mutta tietty munasarjoja ja kohtua joka kerta käytiin läpi endon takia.
Sitten kun raskaus tuli ajankohtaiseksi, mainitsin vyöhikselle, että hiukan olisi vauvakuumetta.. Teki sellaisen hedelmällisyyshoidon ja kahden viikon kuluttua tulin raskaaksi=) Otin myös kylmäpuristettua luomurypsiöljyä huikan joka päivä, siinä on hedelmällisyysvitamiini E.tä paljon. Jostain luin myöhemmin, että Evitamiini auttaisi endopotilaita raskautumaan.
meillä esikoista tehtiin puolitoista vuotta ja kakkostakin vuosi, kolmonen starttasi sitten noin hienosti aluille. Kolmosen jälkeen endokivut eivät palanneet ollenkaan kun edellisten jälkeen noin puoli vuotta synnytyksestä on kipuilu alkanut. Neljäs lapsikin sai alkunsa kerrasta, tosin en kyllä lasten välillä käynyt vyöhyketerapiassa, endo oli aika rauhallisella mallilla ennen kolmosta ja raskaushan tekee vain hyvää endometrioosipotilaalle, ei sitten ennättänyt ennen nelosta alkaa kasvamaan tms.
Jokainen saa uskoa mitä tykkää mutta minut on lapsena vyöhyketerapia pelastanut poskionteloiden leikkausjonostakin ja kun todella selkeästi oli apua raskautumiseen ja synntyskin meni kolmosen kanssa aivan ihanasti kiitos oikeiden pisteiden mitä synnytyksen aikana painella, niin kyllä minä vyöhyketerapiaan lujasti uskon.
Vyöhyketerapiaakin on tarkoitus kokeilla, jos tarpeen näiden kahden jälkeen. En itse asiaa ole varma tekevätkö siellä minne meen akupunktioon, myös vyöhyketerapiaa. Sen tiedän että akupunktio ei oo siellä ainoa menetelmä. Jää nähtäväksi.
ja miksei auttaisi. Vyöhyketerapian avulla kolme tuttua tullut raskaaksi.
Hyvää akupunktoijaa voi olla vaikea löytää, pitäisi olla kiinalainen ollakseen todella hyvä. Homeopatiasta olen lukenut, että on auttanut lapsettomuudessa. Helsingistä ainakin löytyy lääkäreitä, jotka ovat myös homeopaatteja. Itse tiedän muutaman, jotka ovat saaneet avun vyöhyketerapiasta. Riippuu tietysti siitäkin mikä on syynä lapsettomuuteen.
juuri netistä artikkeleita toisesta niistä homeopaattisista lääkkeistä mitä mulle määrättiin. Sitä ylistettiin taivaisiin asti, tasoittaa hormoniepätasapainon, auttaa endometrioosiin ja auttaa luovuutensa, minuutensa ja naiseutensa hukannutta löytämään itsensä uudelleen... :D
ap
Plasebovaikutus on hyvä vaikutus, mutta vain silloin kun siihen uskoo. Ihmisen korvien välissä on uskomattomat voimat.
Minusta olisi toisaalta hyvä, että kaikki lapsettomat, jokapaikkakipee-syndroomaiset ja muut luulotautiset turvautuisivat homeopatiaan. Terveydenhuollosta vapautuisi valtavasti resursseja, eikä näiden "tautien" hoitamatta jättämisestä koidu kenellekään vahinkoa.
Mulla hoidettavat ongelmat ois kai lähinnä endometrioosi ja ovulaatiohäiriöt (menkat säännölliset mutta tuhru kielii ovulaatio-ongelmista.
ap
mulle on aivan sama onko se placeboa jos se poistaa mun ovulaatiosta menkkoihin kestävän tuhrun ja endon aiheuttamat kamalat kivut ja päättää 7 vuotta kestävän lapsettomuuden. Tässä vaiheessa sitä on valmis koittamaan mitä tahansa.
ap
No jos kaikki muu on kokeiltu, niin kannatta kokeilla. Ei nistä ainakaan haittaa ole.
kertomaan miten sinun on käynyt!
Olen itsekin käyttänyt homeopatiaa endokipuihin aika hyvin tuloksin. Tosin vielä en ole tullut raskaaksi.
Tsemppiä!!
Minusta varsinkin homeopatia on täyttä taikauskoa. Tämä on siis vain minun mielipiteeni.
(Ja sitten jotain ihan muuta: pässiksi haukkujalle sanoisin lapseni sanoin: joka toista mollaa, on itse. 8-vuotiaskin sen tietää.)
Homeopatiasta ja vyöhyketerapiasta (kten ei akupunktiostakaan) ole mitään haittaa. Itse käytin noita ensin mainittuja kahta omassa lapsettomuudessani, toki kävin myös klinikalla. Vyöhis on todella rentouttavaa, eli sitä voi suositella ihan jokaiselle. Homeopatiasta voisi olla apua noihin votohäiriöihin. Pahaa endoa ei varmaan kummallakaan hoidettua saa, mutta henkistä puolta ehkä.
jos nämä vaihtoehtoiset hoidot eivät auta. On paljon helpompi syödä jotain harmittomia pillereitä tai maata akupunktio- tai vyöhyketerapiapöydällä ku pumpata itteensä hormoneja ja käydä keinohedelmöityksessä.
Homeopatia kuulostaa mun korvaani ihan järkeenkäypältä...
ap
Hedelmöityshoidotkaan mikään tae ole, että lapsen saa. Puhuu kokenut!!