APUA; mitä tapahtuu jos ei pysty maksamaan ennakkoveroa?? ov
asuntokauppojen "luovutusvoitosta" tullut. Hirveä summa eikä todellakaan ole varaa maksaa. Asunnon hinnasta tuo voitto osa meni asuntolainaan
Kommentit (14)
Olisi varmaan kannattanut ennakoida ja tallettaa ko summa vaikkapa määräaikaistilille, että olisi ollut mistä maksaa. Koska varmasti tiesitte/osasitte odottaa maksun tulevan.
Me myimme asunnon alle 2vuoden asumisen jälkeen, joten maksettavaa olisi tullut ellei olsi ollut "remontti" kuitteja.
sieltä tuli laskelma luovutusvoitosta lappu aiemmin, mutta katsoin päivämäärän väärin enkä palauttanut ajoissa, (paljon selviteltävää kun en itse ole asunut asunnossa enää 5 vuoteen)
pitääkö asunnossa itse asua se 2 vuotta ettei tuota tule?
mä oon ihan paniikissa täällä että pitääkö mun nyt tosiaan toimeentulotukiasiakkaana maksaa tuollainen summa. Itse en hoitanut edes myymistä enkä tiedä siitä mitään kun entinen mies otti loppulainankin
aaaaarggggh
Jos miehesi on asunut yli kaksi vuotta hän ei joudu maksamaan mitään, jos omistit asunnosta puolet maksat omasta voitto puolikkaastasi veron. Eikö kukaan voisi kirjoittaa sulle "remontti" kuitteja?
Kuinka kauan asuit siellä?
Ensimmäisenä ottaisin yhteyttä verottajaan, ja kyselisin millä perusteilla ovat tehneet päätöksen (jos et siis itse lähettänty tietoja). Samoin entiseen mieheen, hänelle on varmaan tullut sama päätös?
vähintään kahden vuoden ajan. Ja tosiaan jos asuntoon tekee remontteja tms., niin ne voi vähentää tuosta myyntivoitosta.
Oliko tuo siis teidän perheen yhteinen asunto ennen eroa? Ja sitten myit miehellesi oman osuutesi vai asuiko hän siellä sinun vuokralaisenasi. Vai millainen tämä kuvio oli?
Se on nimeltään veropetos, ja johtaa vielä pahempiin ongelmiin.
Mielummin köyhä ja rehellinen kuin rikas ja petollinen.
hän siis asui asunnossa tuon 2v eromme jälkeen, ja maksoi lainan lyhennystä sekä yhtiövastiketta, sovimme että ottaa loppulainan sitten omiin nimiinsä kun asunto saadaan myytyä.. ottihan hän
olisi vain pitänyt myydä puolet hänelle
Ostitte asunnon aikoinaan yhdessä. Sitten erositte ja mies jäi asuntoon asumaan. Hän "auliisti" maksoi yhtiövastikkeen ja lainan lyhennykset+korot(?), mutta sinulla oli osa lainasta nimissäsi. Mutta ei mitään vuokraa sinulle, niinkö?
Nyt asunto on myyty, ja laina maksettiin tietysti pois sillä myyntitulolla. Mutta jos voittoa tuli, niin etkös sinä silloin saanut osaasi siitä myyntitulosta? Ja sitä piti tulla aika paljonkin, että sait 2000 euron myyntivoittoverotkin.
Vähän tässä nyt pelkään, että sinua on vedätetty tosi pahasti.
nyt myytiin asunto kalliimmalla mitä ostettiin, lainaa jäi siltikin vielä maksamatta ja ex maksoi siis loppulainan (syytäkin oli kun puoli ilmaiseksi sai siellä asua)
ei sitä hirmuisesti jäänyt maksettavaa. Minähän en siellä kerinnyt asumaan 2-vuotta ja joudun nyt maksamaan tuon voittoveron
osaako joku sanoa että mitä tapahtuu jos tuota ei pysty maksamaan? saako tuollaiseen yleensä maksusuunnitelman? auttaako toimeentulotuki tuossa asiassa? olen toimeentulotuen asiakas
Minuakin kiinnostaa tuon Vierailijan kysymys. Minun kohdallani aviomies myi suomessa olevan asuntonsa viime vuonna. Olemme itse asuneet ulkomailla 4v. Hanen siskonsa asui asunnossa 6 vuotta mutta verottajapa ei hyvaksykkaan siskoa perheeksi. Aivan alytonta. Mieheni ei itse ole asunut asunnossa ollenkaan. Myynti"voitto" meni asuntolainan poismaksuun ja kateen jai alle 1000 euroa. Ja verottaja luulee saavansa jotain luovutusvoitto veroa. Meilla ei ole millaan tavalla varaa maksaa mitaan veroja. Mahtaako kukaan tietaa ylettyyko verottajan koura ulkomaille?
Paljonko summa on?