Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoitovapaa ja kotihoidontuki sama asia- AUTTAKAA, mitä teen?

Vierailija
16.02.2009 |

Kyselin jo aikaisemmin...mutta kysyn vielä...mitä teen tilanteessani???

Jään siis kotihoidontuelle ja haluaisin samalla aloittaa sairaanhoitaja opinnot. Minulla on vakituinen työ, eri alalta, johon en haluaisi palata. En halua ilmoittaa työnantajalle opinnoistani, sillä minullahan on oikeus kotihoidontukeen ja työpaikka säilyy tällöin 3 vuotta. Jos opinnot ei pian suju, tai töitä ei löydy, voin palata työhöni takaisin. Eli, kysymys kuuluu

- olenko velvollinen ilmoittamaan työnantajalle, että opiskelen kotihoidontuki aikana (hoitovapaa?)

- jäänkö kotihoidontuelle vai opintovapaalle?

-pitäisikö opintovapaalla opiskella nykyistä alaa, ei eri alaa?

Minusta kotihoidontuki aika olisi loistava mahdollisuus opiskella, sillä hoidan itsekin lastani opintojen ohella, vaikka päätoimisesti opiskelisinkin. Mummo hoitaa silloin kun opiskelen. Työpaikkani säilyisi 3 vuotta ja saisin opintotukea+kotihoidontukea.

Miten siis toimin...mielestäni kotihoidontuki aika on ainoa mahdollisuuteni opintoihin....en usko, että työnantaja antaisi opintovapaata täysin eri opintoihin...ja miksi hakisin opintovapaata? Auttakaa...miten minä nyt toimin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukeen olet oikeutettu, jos lapsesi on alle 3-vuotias, eikä hän ole kunnallisessa hoitopaikassa. Hoitovapaa taas on se vapaa, jonka olet työpaikastasi poissa. Kyllä minusta sinä voit aivan hyvin aloittaa opiskelut, vaikka olisitkin hoitovapaalla työstäsi. Ei opiskelusi kuulu työnantajallesi.

Vierailija
2/4 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä teen...jään hoitovapaalle ja aloitan opinnot. En ainakaan itse ole törmännyt missään siihen, ettei hoitovapaalla saisi opiskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etkö joudu hankkimaan lapsellesi hoitopaikkaa opiskelun vuoksi, eli silloin et saa kotihoidontukea jos lapsi hoidossa.

Vierailija
4/4 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan opintotukea ja kotihoidontukea yhtäaikaa. Mummo hoitaa silloin kun opiskelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä