~~~~TOUKOTOIVEET vk8~~~~
Kommentit (23)
Meillä on päätetty, että keväällä 4,5-vuotias esikoinen jatkaa syksyllä päiväkodissa osapäivähoidossa ja 2,5-vuotias -tämänhetkinen kuopus- jää mun kanssa kotiin heti kun mun äitiysloma alkaa. Isompikin pitää koko kesän lomaa. Mieskin on alkuun isyyslomalla ja myöhemmin kesälomalla, joten odotan jo innolla että saadaan olla yhdessä, koko viisihenkinen perheemme:)
Meillä on VAUVAN NIMI vähän hakusessa. Tytölle olisi ollut aika varma nimi, sekä etu- että toinen nimi, valmiina, mutta kun tulokas onkin mitä todennäköisimmin poika, niin meni suunnitelmat vähän uusiksi;) Muutamia ehdokkaita on, mutta ei mitään varmaa vielä. Meillä on kummallakin lapsella ollut nimet valmiina jo heti kun ovat syntyneet ja ollaan heitä niillä alusta saakka kutsuttu. Näin tehdään nytkin -olettaen, että nimi on siihen mennessä päätetty:D
KUMMEJA ollaan mietitty, muttei vielä pyydetty. Varmaan pyydetään ennen syntymää, näin ollaan ainakin aiemmin tehty. Tosin nyt ollaan vähän kaikkea muutakin tehty viiveellä verrattuna aikaisempiin raskauksiin, on ollut niin paljon muitakin isoja juttuja elämässä. Mukavia sellaisia, mutta moni käytännön juttu on kyllä jäänyt vähän retuperälle. Esim mulla on edelleen lähettämättä äitiyslomapaperit Kelaan (huomenna ajattelin viedä:P) ja lapsivakuutuskin pitäisi pistää vetämään pikimmiten että ehtii ajoissa. Hyvä kun tulikin nyt puheeksi, otan kaikki paperit saman tien esille että ovat huomenna valmiina. Eli moi:)
rvaT
Hei vaan!
Meillä esikoinen on tällähetkellä eskarissa ja päivähoidossa joten kun jään mammalomalle niin sen eskarin puolipäiväisen tulee olemaan tietty hoidossa. Kuopus on 5-v ja hänenkin kanssaan tullaan tekemään niin että on sen saman puolipäivää päiväkodissa mminkä eskoinen eskarissa.Ovat vierekkäisissä päiväkodeissa joten vieminen ja hakeminen on helppoa. Kesä ollaankin sitten kaikki kotona,ihanaa!! Sitten alkaakin sopivasti esikoisella ekaluokka elokuussa ja nuorempi aloittaa esikoulun.Nyt vaan kovasti toivotaan että pääsevät samaan kouluun jossa siis myös esikoululuokka. Me kun asutaan sellaisessa "välimaasto"paikassa täällä Vantaalla että on pari koulua/päiväkotia joiden välillä on pompoteltu.
Kummiasioita on joo näi kolmannelle lapsukaiselle jo vähän vaikeampi miettiä..mutta luultavsti tulemme pyytämään meidän hyvää naapuripariskuntaa vauvalle kummeiksi. Esikoisella ja kuopuksella on molemmilla 5 kummia,mutta nyt luulen että 3 on sellainen ihan sopiva, kummiehdokkaat kun tahtovat olla kortilla:)
Mulla on vointi ollut nyt ihan hyvä.Ja talviloma alkoi!!Ihanaa. Lähdemme minun äitini ja lasten kanssa torstaina pariksi yöksi Aulangon kylpylään uiskentelemaa,lapset,ja minäkin odotan innolla:))
Masukki myllertää kovasti,välillä töissä nousee oikein hiki pintaan kun työntelee ilmeisesti pyllyään tohon ylävatsalle jossa on aikas herkkä kohta..
Pitäisi ruveta kohta vauvan tavaroita järkkäämään, kiva kun on loma,ehkäpä nyt saan aikaiseksi.
Nyt pitäärientää lasten kanssa pulkkamäkeen!
t. Ansku rv 28+1
Sokerirasitus oli aamulla ja tulokset 4.7, 9.8 ja 7.7 eli ei ollut minun osaltani aihetta jatkotutkimuksiin. Eilen illalla aiheutti vaan häikkää se, kun en tiennyt monestako alkaen pitää olla syömättä. Neuvolasta sain ohjeet olla syömättä 22.00 jälkeen kun taas netistä katsoin labraohjeistuksia, että pitää olla 12 tunnin paasto. Joten söin siis "viimeisen aterian" klo 18 ja sen jälkeen vain vettä join illalla ja yöllä yhdet lasilliset. Tulipa todettua, että tuo kahden tunnin odotus on piiiiitkä aika istua paikoillaan ja yrittää lukea labran aulassa vanhoja lehtiä :) Viime raskaudessa muistaakseni tuli heikompi olo lähempänä tuota kahta tuntia, nyt meni jollain lailla paremmin. Sitten menin heti aamusta kokeen jälkeen kahville ja sämpylälle, ja maistuipa hyvälle! =)
Harvakseltaan tulee kirjoiteltua tänne kun päivät menee niin vauhdilla töissä, illasta on niin sippi ja poika vaatii osansa huomiosta, ettei oikein ole aikaa istuskella koneella kuin lukemassa kuulumiset.
Maanantaina mulla olis synnytystapa-arvio äitiyspolilla, vaikkakin jo lokakuussa neuvolassa oli puhe mun peloista, mutta tuolla nimellä nyt olen menossa käymään polilla ja ovat tuollaisen käynnin mulle sinne varanneet. Siellä on "vaan" synnytyslääkärin tutkimus sekä ultra. Saapa nähdä millaisen vastaanoton saan ja aikomuksena olisi tosiaan jotain raapustaa paperille mitä ajatuksia mulla on synnytyksestä ja peloista. Katsotaan maanantaina sitten miten meni.
Kummeja ei olla mietitty sen tarkemmin, eikä kyllä nimiäkään vielä. Ei miehellä oikein ajatusta ole mukana vielä tässä vaiheessa, miettii sitten kyllä tarkemmin ja perusteellisemmin kun on viimeinen pakko. Eli sairaalaan menevään lappuseen ei olla vielä hätäkastenimiäkään saatu laitettua.
Mulla olis virallinen äitiysloman alku 1.4, mutta pidänkin sitä ennen vapaat ja talvilomat pois, joten viimeinen työpäivä näillä näkymin on 17.3. Miten te joilla on jo ennestään lapsia ja ootte töissä, vietättekö äitiysloman itsekseen ja lapset hoidossa vai lasten kans kotona? Itse olen ajatellut, että poika olisi ja saisikin hoitopaikan puolesta olla hoidossa, mutta varmaan lyhempää päivää olisi sitten siellä.
Mutta nyt vielä ruoan laittoon ja sitten hieman paikkoja järjestämään, on kuin pommin jäljiltä jokainen huone, keittiössä astiat pöydillä ja sängyt petaamatta sekä meillä että pojalla, huomaa aina milloin on ollut erilainen (=kiireinen) aamu kun ei mitään ole ehditty laittaa kuntoon.
t. Iippalainen, 27+? =)